Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc finner ikke 2x 500 Sata II HD


Anbefalte innlegg

Jeg har en ny stasjonær selvbygget pc. Når jeg skal installere WinXp finner jeg ikke de Sata II Harddiskene.

 

Under win Xp installasjonen har jeg prøvet å trykke F6, men maskinen vil ikke.

Så jeg ventet til alt ble lastet, og da kunne jeg trykke "a" for og komme inn i samme modus.

Så når jeg kommer så langt at jeg kan sette inn disketten som med fulgte hovedkortet for installering av SATA II drivere vil ikke diskettstasjonen installere driverne. floppy bare lyser, men leser ikke.

 

Så da kom jeg ikke noe lengre på PC-en min i natt.

 

jeg takker for alle innlegg på forhånd! :)

 

 

Skjermkort

Hovedkort

CPU

Diskettstasjon

Endret av Shahab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker floppy ellers? Du kan f.eks prøve med en Win98 bootfloppy.

Hvis den bare lyser hele tiden så er kanskje kabel snudd 180 grader.

 

Men er det nødvendig med SATA drivere for ICH8?

Ser du diskene i BIOS?

9553839[/snapback]

 

Dette er vel den evindelige ACHI mode/SATA-mode settingen i BIOS igjen , om man må bruke drivere (F6) eller ei med XP installasjon.

Lenke til kommentar

Du burde lese manualen før du setter i gang.

 

Ut fra det som allerede er skrevet, så har du ich8 chip. Det er ikke noe Raid støtte på den.

At du har en diskett med raid drivere, så betyr det at det er 2 kontrollere på kortet, og som igjen betyr at du må først finne ut om du skal installere OS i raid oppsett eller ikke, og ellers hvor du skal kople diskene dine, slik at Bios innstillinger går deretter.

 

Om du skal installere på en disk i ahci mode så blir det igjen, på hvilken kontroller.

 

Har du ikke tenkt å bruke den ahci greie, så er ikke sikkert at du trenger drivere.

Lenke til kommentar

Du har Intel chip. Du trenger ikke noe drivere til den for port 0,1,2,3.

 

Port 5,6 er en Gigabyte kontroller som støtter raid. (det ser ut som en jmicron greie)

 

 

Disken du har er for nforce (nvidia), hvor har du funnet den? Den trenger du ikke.

 

 

 

Jeg leser manualen for GA-965P-DS3 (rev. 3.3). I default settings, du behover ikke noen driver disk.

 

Så vis du har forandret veldig mye der, tilbakestille (med f5, eller hva du har) og det skal ikke være behov for drivere

Endret av wiberos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...