Gå til innhold

knopflerbruce's AMD OC-tråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Som jeg sa på TEX: du er sinnsyk... :thumbup:

Så mange cpuer vitner om at det du virkelig ikke er helt rett skrudd sammen... :p

 

Men jeg burde vel passe kjeften min, jeg har jo en god del cpuer jeg også... (rundt 150 stykk) :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Knopflerbruce, jeg har et spørsmål? Vet du om hvilke steppinger som er bra for AMdd 4200+ 939 Toledo, jeg har batch E6.

 

Hva er maks volt du kan gi uten at du ødelegger CPU'n? Har kjøpt meg en slik nå :D

 

Tror jeg har denne steppingen: ADA4200DAA5CD

 

De fleste nyere steppingene av disse er veldig bra, dvs fra et stykke ut i 2007 og utover. Hvis din chip er kjøpt (ny) nylig har du nok fått en av de. Steppinga må leses av selve CPUen, men det hender at S/N står på eska den kom i, og ved å sammenligne med andre S/N ka man se ca. når din chip ble lagd, og dermed få et relativt godt estimat på hvor godt den kan klokkes.

 

Det er nettopp at disse er så nye at jeg ikke gidder sette meg inn i akkurat HVILKEN uke som er aller best, plutselig kjøper jeg en, og en måned senere er en hottere stepping ute. Akk... venter til produksjonen stopper :p

 

Ødelegge? Det spørs på tempen. Jeg kjørte 1.9v på den 3500+'en jeg satte wr med, og den overlevde. Det var på tørris, så tempen var grei. Luft... tja, ikke mer enn 1,7v, tror tempen vil bli såpass høy at du taper klokk pga tempen mer enn du tjener på spenninga før det da men. Normalt for meg ligger optimal vcore på rundt 1,55-1,58 på en dual core på luft/vann, hvis ikke tempen er i faresonen (60c+). Noen av disse nye cpuene blir VELDIG varme, det bør du sjekke ut før du sender volten i taket.

 

Vil vel tippe du kan regne med 3ghz stabilt hvis din chip er helt grei, og av de kjøligere. HVIS du har fått en av de nyere, seff.

 

Forøvrig tror jeg WR her er latterlig enkel å ta, det er ingen som gidder å makse de der :p 3313mhz er vel WR, noe som er utrolig lavt.

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar
Diskusjonen om hvem av oss som er rett skrudd sammen og ikke tror jeg vi skal la ligge. Tror vi kan konstatere med en gang at vi er en spesiell rase alle sammen.

 

Stå på Knopflerbruce - - respekt mann!

 

mange takk :p

 

galskapen har dempet seg litt i det siste, husleia og tbanen-månedskort tar nesten halve studielånet, før kunne jeg bruke hele sulamitten på AMD :p men kommer da noen go'chiper i posten avogtil fortsatt. Skal oppdatere denne i morra, med en ca 30 stykk cpuer til :p

 

Det SKAL ligge noen fler rekorder blant alle chipene, har jo ikke testa alt sammen skikkelig enda. Dessuten blir det ofte "hastetesting" der nede, så ved litt mer tålmodighet og fintuning bør enda fler knekkes greit. og enda bedre kjøling seff, cascade eller nitro hadde vært nam...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132
knopflerbruce, har du lyst til å drepe (OC) en AMD Thunderbird 1.4GHz Socket A?

 

etter hva jeg vet holder knopflerbruce mest på med 939...

 

mener og huske han sa til meg at han var ganske grønn på socket a... (mulig jeg husker helt feil der...)

Lenke til kommentar
knopflerbruce, har du lyst til å drepe (OC) en AMD Thunderbird 1.4GHz Socket A?

 

etter hva jeg vet holder knopflerbruce mest på med 939...

 

mener og huske han sa til meg at han var ganske grønn på socket a... (mulig jeg husker helt feil der...)

 

Har ikke prøvd meg på socket A, nei. Spar den i noen md så skal jeg si fra når jeg har skaffet meg hk osv. Mulig jeg svipper litt innom AM2 snart, og litt 754 :p Begynner å gå tom for WR's til 939, hvertfall er endel av de som er igjen relativt vanskelige å få tak i. Greier ikke selge chipene mine heller, det blir sikkert lettere med AM2.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hehe 4GHz, satt langt inne den der :p

 

Sykt pen klokk uansett.

 

På hvilke hastigheter kan du benche på den?

 

spi1m-screen vedlagt.

 

CPUen blir veldig varm under load, tipper kjølepastaen mellom kjernen og ihs har skylden, så måtte senke volt en del for å få tempen brukbar.

 

Syns 3740mhz pi-stabilt på 1,712v ikke er så halvgæærnt likevel, selv om tiden nok BURDE vært et par tideler bedre.

post-101601-1199278613_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...