Gå til innhold

Hvordan skifte HP pav. zx5000 hoverkort?!

Nicosu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har en Hp Pavilion zx5000 som har totalt sluttet å fungere. Antagelsen er at det er den inngangen til strøm adapter som er ødelagt (mens PC-en fortsatt hadde strøm på batteriet ladet den ikke selv om adapter var koblet til - bytte batteri hjalp ikke).

Nå har vi et "nytt" hovedkort til PC-en, MEN

det er et slit å få ut det gamle kortet, jeg får dt bare ikke til.

Er det noen som har kunnskap eller linker til sider hvor jeg kan få hjelp?

Kan prøve å få tid til å ta og laste opp noen bilder hvis det trengs.

(hvis det er noen som har kjennskap til demonteringen av denne, her er min antagelse: det er 'jern skjelettet' som sitter for bra, den er også koblet til de små knottene tilknyttet skjermen -- jeg får denne riggen ikke ut!)

Håper noen kan hjelpe.

på forhånd takk

Mvh

Nicholas

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å bytte hovedkort på en bærbar PC er en omfattende og vanskelig operasjon.

Det er ofte en hel rekke klips, gjemte skruer og lokk man må åpne for å få tilgang til flere skruer. Det er bare å være forsiktig og prøve å lirke og lure på alt du kommer over. Også deler som ikke ser ut til å ha noen relevans for demonteringen.

PS. Jeg fjernet en helt identisk tråd fra en annen kategori. Det kalles spamming når man poster det samme innlegget flere plasser. Spamming er ikke tillatt på dette forumet.

Skrevet
PS. Jeg fjernet en helt identisk tråd fra en annen kategori. Det kalles spamming når man poster det samme innlegget flere plasser. Spamming er ikke tillatt på dette forumet.

9547342[/snapback]

Var nok meg det og ja :ermm:

beklager det, det var ganske enkelt fordi jeg ikke visste hvor det passet best inn.. og hvor jeg ville få mest/best svar. (Jeg = anti-spammer)

Er det noen som har "operasjons-erfaring" med denne modellen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...