Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen booter ikke etter HK-bytte (foxconn AM2)


Anbefalte innlegg

Bestilte meg et nytt HK og CPU tidligere i uka, og fikk dette i dag.

Hovedkortet er et Foxconn N5M2AB-8KRS2H, og CPU'en en AMD X2 5600+.

Av minnebrikker har jeg et sett bestående av 2 stk 1GB OCZ DDR2.

Skjermkortet er et Sapphire Radeon X1600XT. Hovedkortet - både det nye og det gamle, gneller om at dette er ødelagt, men det er ca 1/3 av gangene jeg starter opp. Dette er det neste som står for tur på budsjettet.

 

Så til selve problemet. Maskinen starter opp, ingen ulyder (med unntak av den nevt over). Den kommer seg helt til "POST Screen", men etter det fryser den helt. Jeg kan ikke bevege meg inn i BIOS, jeg kommer ikke inn i Boot Menu. Det kommer ingen beskjeder på skjermen om at noe er galt. All info som står der er korrekt.

 

Jeg har heller ikke klart å finne noe på Foxconn sine sider, eller ved bruk av google (kanskje fordi Foxconn ikke er så stor på sluttbrukermarkedet enda).

 

Jeg har prøvd å koble fra alle harddisker/optiske drev med unntak av oppstartsdisken (Maxtor S-ATA). Jeg har prøvd med bare en minnebrikke, og prøvd å bytte plass på dem (men den lager ingen lyder ang minnet, så feilen kan da ikke være der).

 

Jeg er stygt redd for at det er BIOS'en som må oppdateres, noe som kan blir vanskelig da disketter utgikk i 2000. Min eneste fungerende maskin er denne laptopen, uten diskett.

Kan man flashe BIOS ved bruk av minnebrikke - eller CD om den klarer å starte fra det?

 

 

Noen andre tips om hva jeg kan prøve?

 

 

-Martin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er også et lite problem, jeg skiftet fra 939 til AM2, og alle andre nerder rundt om her er Intelgutter.

Tror jeg må ta en liten telefon til Netshop i morgen, kanskje de har vært borti dette.

9557258[/snapback]

 

Kanskje Netshop kan gjøre jobben for deg? Du trenger ihvertfall en cpu som støtter ditt nye HK slik at du kan få oppgradert bios (hvis det er det som er problemet?), slik at du kan få benytta X2 5600.

Slenger med en guide:

http://www.hardware.no/guider/hovedkort/flash-guiden/15344

Lenke til kommentar

Pratet med netshop for et par timer siden, og vi kom til enighet om at jeg returnerer kortet, så ser de om det er noe feil med det, og sender meg et nytt kort. Han på support sa at det ikke skulle være nor problem ang CPU-støtte. De som plukker ut varene skulle vist sjekke om hovedkortet støttet CPU'en som var i samme bestilling, hvis det ikke gjorde det skulle de ta kontakt før de sender det avgårde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...