Gå til innhold

Fotokonkurransen 4.0, Runde 3: "Underholdning"


Anbefalte innlegg

Temaet denne gangen er:

 

Underholdning

 

Bildene må være tatt i tidsrommet fredag 21. september - søndag 30. september 23:59.

 

Innleveringsfrist: søndag 30. september @ 23:59

 

Etter innleveringsfristen blir bildene lagt ut i egen post for avstemming fram til torsdag 4. oktober kl. 21:00.

 

Reglene for konkurransen:

  1. DU må være fotografen bak bildet.
  2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode. (21.09.2007 - 30.09.2007)
  3. Du står fritt til å tolke temaet.
  4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt.
  5. Maks filstørrelse: 350KB.
  6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler.
  7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert.
  8. Du kan kun benytte ett bilde i konkurransen.
  9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta.
  10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (Aetius - evt epost til: [email protected]) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.

Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no.

 

Bildene sendes til meg som PM sammen med bildets tittel, dato og klokkeslett for når bildet er tatt og helst EXIF. Alle som leverer vil få en bekreftelse på PM om at bildet er mottatt. Har du levert bilde, men ikke fått bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok.

 

Lykke til! :)

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge ut til å bli bare to bidrag, men så strømmet det på den siste timen. Flere av bidragene overskred imidlertid maks bildestørrelse, derfor er størrelsen justert på noen bidrag. Lykke til alle sammen! :)

 

"Spade og vann"

post-90344-1191190066_thumb.jpg

 

"Mellom linjene"

post-90344-1191189818_thumb.jpg

 

"Anno 1958"

post-90344-1191190300_thumb.jpg

 

"Intern treningskamp Man U 1 - Man U 2"

post-90344-1191190325_thumb.jpg

 

"Splash"

post-90344-1191190385_thumb.jpg

 

"Underholdning for de minste"

post-90344-1191190436_thumb.jpg

 

"Manglende underholdning"

post-90344-1191190609_thumb.jpg

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Sånn, da er ting lagt ut på forsiden. Lykke til, folkens!

 

PS! Faeri er hjemme og tar seg av sine nyfødte tvillinger frem til henimot jul, så de neste par månedene er det ingen vits i å fylle opp PM-boksen hans med fotokonkmeldinger.

 

Ellers kan jeg melde om daglige fotokonkrranser på The eXperience, med premier, for deltagerne. Mer om det senere. ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror nok det snakkes om folk som er i et ansettelsesforhold eller lignende.

9589786[/snapback]

 

Nettopp. Som undertegnede. Hender av og til jeg blir litt inspirert av oppgaven, men ville ha litt debatt rundt dette før jeg evt deltar.

 

Er forresten mange her på bruket som har fotointeresse, foruten oss Akamere.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok det snakkes om folk som er i et ansettelsesforhold eller lignende.

9589786[/snapback]

Hender av og til jeg blir litt inspirert av oppgaven, men ville ha litt debatt rundt dette før jeg evt deltar.

9591799[/snapback]

Ser ut som om det er enstemmig vedtatt at du og dere andre som er knyttet til hardware-nettverket kan delta. Så velkommen skal dere være. :)

Lenke til kommentar

Da er bidragene lagt ut i post nr 2 i denne tråden. Har tidligere blitt mye surr med to tråder; én for bidragene, og én for kommentarer. Endte jo med at folk kommenterte i begge trådene. Tenkte derfor prøve å legge ut alt i samme tråd. Da runden ble opprettet, reserverte jeg i alle fall neste post beregnet på bidragene, så de er forhåpentligvis lett å finne... Fungerer dette?

 

7 bidrag ble det til slutt. Vær med å stemme straks poll kommer da folkens! :)

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært her inne og kommentert nå, men jeg synes det er flott å se at denne fotokonkurransen fortsatt lever.

 

En kort kommentar til hvordan jeg ser bildene:

 

1) "Spade og vann"

Sikkert et flott bilde for mor og far, men som mangler litt for at det skal være underholdene for folk flest. Mer ansiktskontakt og mer sprut tror jeg hadde gjort seg.

 

2) "Mellom linjene"

Tema er underholdning, og sånn sett kan det vel forsvares at det er ramset opp noen dårlige vitser… Ellers virker dette som et hastverksarbeid som vanskelig kan bli tatt helt seriøst. Men det var kanskje ikke meningen heller?

 

3) "Anno 1958”

Et flott nostalgisk preg over bildet. Sepia fungerer dermed bra i denne sammenhengen. Min stemme gikk til dette bidraget.

 

4) "Intern treningskamp Man U 1 - Man U 2"

Litt for hard belysning av blitz etter min smak. Kreativt tolket, men ikke 100 % heldig med utførelse.

 

5) "Splash"

Her er spruten som etterlyst i bildet nr 1… (OK, kanskje litt mye og forlange…) Splashet skaper i alle fall litt action, og action er kanskje underholdning? I så fall er det vellykket sånn sett. Litt grått og trist, men været kan man ikke gjøre så mye med.

 

6) "Underholdning for de minste"

Absolutt godkjent. Flott posering. Har ikke så mye mer å si om det egentlig, og det er et kompliment egentlig – det er lite å utsette på det. Nå endte riktignok ikke min stemme på dette bildet, (men på ”Anno 1958”) men det kunne fort blitt dette. To jevngode bilder.

 

7) "Manglende underholdning”

Likte absolutt utsnittet. Men det manglet muligens litt ”underholdning” for oss andre også, ikke bare for denne lille søte krabaten. Fototeknisk ser det imidlertid veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...