Gå til innhold

HP Compaq nx7400


sickboi

Anbefalte innlegg

skulle til å bestille hp nx7400 fra pcutstyr.no fordi det var den eneste pcbutikken som hadde størst oppløsning på skjermen.

men nå virker det som om PC-en ikke finnes der lengre

 

noen som veit hvor jeg kan få tak i en hp nx7400 med høy oppløsning?

Endret av sickboi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skulle til å bestille hp nx7400 fra pcutstyr.no fordi det var den eneste pcbutikken som hadde størst oppløsning på skjermen.

men nå virker det som om PC-en ikke finnes der lengre

 

noen som veit hvor jeg kan få tak i en hp nx7400 med høy oppløsning?

9526794[/snapback]

Hva oppløsning vil du ha da?

Lenke til kommentar
WSXGA+ (1680 x 1050) helst

9526998[/snapback]

Ser ikke ut til å finne PC-en med verken 1280 eller 1680 oppløsning. Ser ut som den blir faset ut.

9527050[/snapback]

 

 

jeg fant en side med den type pc jeg kunne tenke meg...men synes siden ser noe mystisk ut...

noen som har erfaring med denne siden? (yanit.no)

 

http://yanit.no/catalog/product_info.php?c...roducts_id=1211

Lenke til kommentar

er det lov å kreve dette?

 

"YanIT PC og angrerett

Dersom du benytter deg av angreretten i forbindelse med et tilvirkningskjøp (hos oss er dette PC-er som blir skreddersydd etter kundenes ønsker via vår "PC-bygger" eller via kontakt med en av våre selgere), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påløper for utført arbeid og medgåtte materialer (jf. Angrerettloven §16 første ledd).

 

Angreretten gjelder 14 dager fra du mottar ordrebekreftelsen fra oss. Dersom du ikke henter PC-en du har bestilt eller ikke returnerer denne i henhold til angrefristloven, vil det påløpe vesentlige kostnader. Dette er kostnader i forbindelse med produksjon, installasjon, testing, re-engineering og ligger i størrelsesorden kr 1 500,- til kr 2 500,-. Dersom maskinen er tatt i bruk må du også dekke lisenskostnader. All vår emballasje er plombert og må IKKE brytes om du skal benytte angreretten

 

Har du hentet PC-en du har bestilt, men ikke ønsker denne - vennligst fyll inn angrerettsskjema"

 

trodde at man slapp å betale lisenskostnader om man angret seg...?

Lenke til kommentar

Noen grunn til at du vil ha akkurat denne maskinen?

 

Edit: Jeg tviler også på at disse butikkene kan skaffe deg maskina. Den er utgått for lenge siden, og etter en liten sjekk rundt så har jeg sett at ingen av distributørene i norden har den på lager eller på vei inn...

Endret av GA
Lenke til kommentar

Vi kan alltids komme med tips til en annen pc om du gir en pris vi kan holde oss til :)

 

Men om du "må" ha den PC-en så er den nok grei til den prisen, lett og tynn, så er lett å få med seg. Jeg aner ikke om nettbutikken er god på service og diverse, men kanskje noen andre har kjøpt noe der før, som kan si noe ?

Lenke til kommentar

Da ville jeg sett på denne:

GB892ET#ABN

 

Meget stillegående maskin, med grei ytelse og god kvalitet. Burde være tilgjengelige hos bla amentio, da disti har den på lager og de speiler lageret...

 

Den har 1680*1050...

 

Edit: Det er en av de nærmeste erstatterene til NX7400 også. Selv om det ikke finnes noen helt direkte erstatning.

Endret av GA
Lenke til kommentar
Da ville jeg sett på denne:

GB892ET#ABN

 

Meget stillegående maskin, med grei ytelse og god kvalitet. Burde være tilgjengelige hos bla amentio, da disti har den på lager og de speiler lageret...

 

Den har 1680*1050...

 

Edit: Det er en av de nærmeste erstatterene til NX7400 også. Selv om det ikke finnes noen helt direkte erstatning.

9528521[/snapback]

Er du sikker på at denne er stillegående? Har sett mange som klager over at 6710B bråker som en støvsuger, men HP har kanskje rettet i dette i det siste... Har 6715B selv, og selv om vifta spinner opp innimellom også når den er idle, er den generelt sett ganske stillegående.

 

Edit: Og jeg ser at på 6710B så må man opp i 10600 kr for å få en med 1680*1050 skjerm. Min 6715B (Turion-varianten med dobbelt så mye minne og større harddisk) kostet 7400 kr...

Endret av Flex
Lenke til kommentar

Jeg har 6910p, 8510w, 6510p, 2510p og 6715s hjemme for øyeblikket. Ingen av de er bråkete etter min mening og jeg er ganske sensetiv for støy. 6715s er den som bråker mest faktisk. Har hatt 6710b til test tidligere, og var fornøyd med den jeg.

Vifta spinner nok opp innimellom, men det gjorde den på nx7400 også selv om den var meget stille.

 

Edit: Ja, for å få Intel så blir den dyrere, men også litt stillere og ytelsen blir en del bedre. Du får også ganske mye mer batterilevetid. Mine helt uofisielle tester tilsier at man får mellom 1 og 1 1/2 time ekstra på Intel modeller med ellers samme config. Men dette er tester jeg har gjort selv hjemme med stoppeklokke ved min bruk(surfing, innstallasjon av programmer, litt musikk osv).

 

Nå vet jeg ikke helt hva budsjettet ditt er, men min favoritt HP maskin er GB951EA#ABN(6910p). 14,1" med 1440*900 oppløsing, god ytelse og veldig stille(høytalerene er også overaskende gode i denne maskina fant jeg ut i går).

Endret av GA
Lenke til kommentar
Jeg har 6910p, 8510w, 6510p, 2510p og 6715s hjemme for øyeblikket. Ingen av de er bråkete etter min mening og jeg er ganske sensetiv for støy. 6715s er den som bråker mest faktisk. Har hatt 6710b til test tidligere, og var fornøyd med den jeg.

Vifta spinner nok opp innimellom, men det gjorde den på nx7400 også selv om den var meget stille.

9528680[/snapback]

Ok, da har HP sannsynligvis rettet opp dette i nyere versjoner.

Lenke til kommentar
Jeg har 6910p, 8510w, 6510p, 2510p og 6715s hjemme for øyeblikket. Ingen av de er bråkete etter min mening og jeg er ganske sensetiv for støy. 6715s er den som bråker mest faktisk. Har hatt 6710b til test tidligere, og var fornøyd med den jeg.

Vifta spinner nok opp innimellom, men det gjorde den på nx7400 også selv om den var meget stille.

9528680[/snapback]

Ok, da har HP sannsynligvis rettet opp dette i nyere versjoner.

9528692[/snapback]

 

Hmm, når jeg tenker på det. Den jeg testet var jo en "demo enhet", altså ikke det ferdige produktet. Testet den en god stund før den kom ut til vanlig salg tross alt..

 

Ting kan altså ha vært gjort om siden det... Kanskje jeg skal ta å hente en ny og se om det er noe hold i ryktene... :hmm:

Endret av GA
Lenke til kommentar

Jeg vuderte lenge å kjøpe 6710b, men etter en del iherdig søking kom jeg fram til at mange i hele europa slet med støyproblemer. Andre mindre kommenterte rykter hevdet de fikk en skikk på det etter ei stund, og at nyere modeller skal ha mindre støy. Det er AMD-prosessor i 6715s, så det er ikke veldig overraskende at denne støyer mest. Var i kontakt med HP ang. støy i disse maskinene, og de bekreftet at det støyet mer fra AMD-maskina.

 

Når det kommer til nx7400 er det ikke lenge siden den forsvant, de siste ble utsolgt for litt over ei uke siden. Etter min erfaring ei støyfri, lett og god maskin. Komplett solgte for ca en måned siden versjonen med høy oppløsnig til 7495, et bra kjøp.

 

Sickboi: de er identiske. Centrino er en teknologi (prosessor, hovedkort og trådløskort), mens celeron er en prosessor.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...