Gå til innhold

USB 3.0 tilbyr 4,8 Gbit/s


Anbefalte innlegg

Hva USB 3.0 viser seg å være må vel nesten tiden vise, men det overrasker meg ikke om apple eller noen andre lager en langt mer overlegen plugg innen den tid, som er bedre, raskere, mer stabil, har flere muligheter, etc, alt er bedre, med unntak av utvalget på duppeditter du kan putte inni der fordi folk flest vet bare om USB, og da er vi tilbake der vi er nå, og for 5 år siden... sukk!

9531217[/snapback]

 

Og her har vi da en vaskekte apple-fan... (fanboys... sukk)

 

Så lenge apple ikke har kommet med noe bedre (eller snakket om noe for den saks skyld), så ser jeg ingen grunn til at det ikke går ann å glede seg til noe langt bedre enn dagens standard. Nemmelig USB 3.0...

 

Eller så setter jeg gjerne pris på om E-sata blir mer populært på ekstern harddiskfronten. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ustabil overføring? hvorfor, har aldri hatt problemer med det (har tilogmed blandet inn USB disk i et LVM array ingen problemer) OG det er da ingen ting i USB spec som tilsier at dette skal skje så igjenn det kan da ikke være USB sin feil at MS eller hvem det skulle være greier  å implimentere en spsifikasjon skikkelig.

Tør jeg spørre hva du bruker disse diskene til?

Lenke til kommentar

Hva USB 3.0 viser seg å være må vel nesten tiden vise, men det overrasker meg ikke om apple eller noen andre lager en langt mer overlegen plugg innen den tid, som er bedre, raskere, mer stabil, har flere muligheter, etc, alt er bedre, med unntak av utvalget på duppeditter du kan putte inni der fordi folk flest vet bare om USB, og da er vi tilbake der vi er nå, og for 5 år siden... sukk!

9531217[/snapback]

 

Og her har vi da en vaskekte apple-fan... (fanboys... sukk)

Går det virkelig ann å være så ignorant?

Er selv ingen fan av Apple, men en ting skal de ha: De leverer skikkelig firewire som funker.

 

Jeg jobber med video, og erfaringsmessig er USB-tilkoblinger helt ubrukelig når det kommer til streaming av tunge datastrømmer. Selv lettere strømmer som to kanaler 48K 16-bit lyd kan fort bli for mye for en USB-tilkobling. Plutselig droppes tilkoblinga i 50ms, og da er man virkelig screwed med en gang.

Lenke til kommentar
Og her har vi da en vaskekte apple-fan... (fanboys... sukk)

 

Så lenge apple ikke har kommet med noe bedre (eller snakket om noe for den saks skyld), så ser jeg ingen grunn til at det ikke går ann å glede seg til noe langt bedre enn dagens standard. Nemmelig USB 3.0...

 

Eller så setter jeg gjerne pris på om E-sata blir mer populært på ekstern harddiskfronten.  :)

9531601[/snapback]

 

 

Der bommet du så det jomte i bakkene.... jeg har aldri eid en mac og jeg bruker aldri mac, men derimot hater jeg dårligere "mainstream" løsninger når det finnes bedre løsninger. Er så ufattelig lei av at markedskrefter som teller penger styrer hva folk skal kjøpe, de baserer seg veldig ofte på dårligere tekniske løsninger, selv når dem er dyrere enn de bedre. Dog i dette tilfellet er USB billigere enn Firewire, men betydelig dårligere.

 

Poenget var, du bommet! blæ!

 

Edit: Joda, så sant USB kan bare bli bedre omtrent, så er det vel grunn til å glede seg litt... og hva gjelder eSATA så er det den beste nåværende teknologien for å tilknytte eksterne harddisker, kun en ulempe: det er ingen strøm i selve kabelen, men de ville uansett bare gjelde for 2,5"-disker uansett.

Endret av tr0stvik
Lenke til kommentar

Så er det jo visse typer industrier/markeder som styrer standarder og. Firewire, for eksempel, er mye oftere funnet i high-end video- og lyd-redigerings utstyr enn USB er, og dette er vel p.g.a. de som holder på med det i det daglige er *veldig* flinke til å gi tilbakemelding om ting som fungerer og ikke fungerer i praksis.

 

Som utdannet lyd ingeniør er det min jobb å sette meg inn i (også nye) standarder, spesielt innenfor data-overføring og implementasjon, og fra min erfaring er USB noe folk skygger unna som pesten (i dette miljøet ihvertfall). Det er greit hvis man skal kjøre enkelte kontroll signaler fra A til B, men tunge oppgaver? Glem det... :nei:

Lenke til kommentar

Det er et par ting jeg ikke liker med USB. Blant annet at du ikke kan overføre direkte fra en enhet til en annen, f.eks. kamera til harddisk. En må ha en master og en slave. Der har FW en fordel.

 

Alle vet jo at FW har høyrer hastighet i praksis enn det usb har.

FW400 er jo kjappere enn usb2 i praksis, selv om usb2 teoretisk har høyere hastighet.

9525904[/snapback]

hva skal man med firewire da? er jo bare apple produkter som kommer til å overleve med dette grensesnittet...

har hatt ett hovedkort igjenom tidene som faktisk har støtta firewire :p

9525911[/snapback]

Når jeg tenker over det, så har alle mine PC-er faktisk firewire. En 5 år gammel pc, en helt ny en og en bærbar. Det uten at jeg hadde bruk for det når jeg kjøpte dem (kjøpte harddisk med fw lenge etter pcene)

Lenke til kommentar
Og her har vi da en vaskekte apple-fan... (fanboys... sukk)

 

Så lenge apple ikke har kommet med noe bedre (eller snakket om noe for den saks skyld), så ser jeg ingen grunn til at det ikke går ann å glede seg til noe langt bedre enn dagens standard. Nemmelig USB 3.0...

 

Eller så setter jeg gjerne pris på om E-sata blir mer populært på ekstern harddiskfronten.  :)

9531601[/snapback]

 

Poenget var, du bommet! blæ!

 

Joda, men nå var ikke det direkte saken min, men at det er voldsomt off-topic, når når man argumenterer for at USB 3.0 blir dårlig FORDI man antar at et spesielt selskap kommer med noe bedre... (fanboy, eller ei)

 

jøss, dette har jeg venta på!!

blir vel ikke no problem å kjøre usb skjerm med den hastigheten.

dvi porten takler rundt 3.7 Gbit, usb 3.0 var nok ment til dette.

ny all-in-one standar om par år regner jeg med 

lurer på hvordan gpuen blir linket opp på tung grafikk.

DVI = digitalt, som igjen gir bedre bildekvalitet.

skjermkabler er som regel også mer isolerte og har flere mindre kabler i en, da disse skal sikkre god bildekvalitet, og ikke bare ha høyest mulig hatighet.

 

Noe jeg tviler USB ville klart like bra. :innocent:

Lenke til kommentar
jøss, dette har jeg venta på!!

blir vel ikke no problem å kjøre usb skjerm med den hastigheten.

dvi porten takler rundt 3.7 Gbit, usb 3.0 var nok ment til dette.

ny all-in-one standar om par år regner jeg med 

lurer på hvordan gpuen blir linket opp på tung grafikk.

DVI = digitalt, som igjen gir bedre bildekvalitet.

skjermkabler er som regel også mer isolerte og har flere mindre kabler i en, da disse skal sikkre god bildekvalitet, og ikke bare ha høyest mulig hatighet.

 

Noe jeg tviler USB ville klart like bra. :innocent:

9532767[/snapback]

 

USB er da også digitalt?

 

AtW

Lenke til kommentar

Bra de oppgraderer usb, men litt synd at firewire ikke blir mer brukt, da per dags dato slår firewire usb på alle punkter, så langt jeg kan se.

 

Genialt å bare kunne serie koble disker/brennere og kopiere direkte imellom disse. Det å koble 2 PC-er på samme brenner skader heller ikke.

 

Jeg er langt ifra noen apple fan, men når noe som burde ha større markedsandel blir oversett, blir jeg litt irritert, omtrent som at ipod gjerne er den eneste som blir snakket om av mp3 spillere.

 

Kanskje apple burde sette iphone pr folka på å reklamere litt for firewire? Liten tvil om at de kan jobben sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...