Gå til innhold

Offer for strømpistol ved John Kerry debatt


Anbefalte innlegg

Hvis det var noen som burde ha blitt arrestert for forsøk på "inciting a riot", så måtte det uten tvil være politiet i denne situasjonen. Herregud for en dårlig måte å takle situasjonen på. DET kunne lett endt med opptøyer (som naturlig nok studenten hadde fått skylden for i etterkant, selvsagt :yes: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er langt fra brutalt.

Hva skulle de ellers gjort, lagt ham i bakken obiora style?

9523450[/snapback]

 

Ikke brutalt å tvinge 6 politifolk på han mens de tvinger han i bakken OG skyter han med et støtvåpen?

9523473[/snapback]

 

Det er en teknikk som de bruker for å forhindre at han skader seg selv eller andre, hvis bare en eller to politifolk skulle lagt ham i bakken kunne det fort ha utviklet seg til en slosskamp, du ser jo selv hvor lite villig han var til å samarbeide.

I tillegg var han jo ikke den minste karen i verden.

 

Det brukes 6 politifolk for å hindre ham i å tro at det lønner seg å gjøre motstand.

Denne metoden brukes så ofte som det går an.

 

Våpenet ble brukt fordi han var agressiv og ikke fulgte instrukser.

Lenke til kommentar
Han ble spurt om å slutte, politiet advarte han. Folk som ikke hører på advarsler (ja, de overdrev muligens litt) fortjener ikke bedre. Han var ikke akkurat rolig da de kom bort til han første gangen, var han?

 

Det var kanskje ikke nødvendig å stoppe han, men det var hans egen feil at han ble offer for strømpistolen.

9523296[/snapback]

 

Hadde du vært så rolig hvis politi ville arrestere deg uten grunnlag i loven?

 

9523436[/snapback]

 

Ja, for hvis jeg hadde gjort motstand (noe han gjorde) så hadde jo bare politiet fått en enda bedre grunn til å arrestere meg og bruke makt.

Lenke til kommentar
"if you let go I will walk out"

Det hadde du sjangs til i begynnelsen gutten min,  du valgte heller å motstå fysisk.

 

Han får nok låne en av Kerrys "purple heart's"  :p

9522887[/snapback]

 

Det er totalt unødvendig å være så brutal som dette.

9523187[/snapback]

Det er langt fra brutalt.

Hva skulle de ellers gjort, lagt ham i bakken obiora style?

De skulle gjort ingenting. Jeg har aldri opplevd at politiet, eller noen andre for den saks skyld, har gått fysisk til angrep på en person som har holdt ordet for lenge i en debatt. Om politiet hadde gått fysisk til angrep på meg når jeg stilte spørsmål til en politiker så hadde jeg også kjempet imot, det er en refleks.

Lenke til kommentar
"if you let go I will walk out"

Det hadde du sjangs til i begynnelsen gutten min,  du valgte heller å motstå fysisk.

 

Han får nok låne en av Kerrys "purple heart's"  :p

9522887[/snapback]

 

Det er totalt unødvendig å være så brutal som dette.

9523187[/snapback]

Det er langt fra brutalt.

Hva skulle de ellers gjort, lagt ham i bakken obiora style?

De skulle gjort ingenting. Jeg har aldri opplevd at politiet, eller noen andre for den saks skyld, har gått fysisk til angrep på en person som har holdt ordet for lenge i en debatt. Om politiet hadde gått fysisk til angrep på meg når jeg stilte spørsmål til en politiker så hadde jeg også kjempet imot, det er en refleks.

9523583[/snapback]

 

Jeg er enig i at det var feil å arrestere ham, men når han først ble det, så er det hans egen feil at han blir "tazered".

 

Motsetning av arrestasjon er og blir et valg man tar selv, og det er konsekvenser for de valg man tar. Hvis politiet står overfor en voldelig person, er det deres plikt og rett til å pasifisere ham for å ungå skade på seg selv og andre.

 

 

Hadde han roet seg ned så hadde han:

 

1. ungått å bli arrestert.

2. ungått å bli tazered.

3. ungått å bli lagt i håndjern.

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke han virker aggresiv, det er heller politifolkene som oppfører seg brutalt og på denne måten oppfordrer fyren til å reagere.

 

Men uansett, den problemstillingen er irrelevant i og med at det ikke skjer noe lovbrudd, eller noe som kan rettferdiggjøre bruk av fysisk makt i utgangspunktet.

Endret av Olag
Lenke til kommentar
De hadde kontroll, så dette var unødvendig maktbruk. Han fyren der hadde ikke klart å stå i mot to-tre personer, i alle fall ikke det dobbelte.

9523674[/snapback]

 

 

 

Spørsmålet er ikke om du tror han hadde klart å stå imot to-tre personer.

 

Det gjelder politiets egen sikkerhet i tillegg til ungdommens egen. Hvis politiet skulle skulle tatt kontroll over ham med 2 personer måtte de brukt makt som grenser opp imot vold. Da kunne begge parter blitt skadet.

 

Det er uniteresant om han ble lagt i bakken av 6 eller 600 personer, så lenge han ikke skader seg selv eller andre.

Endret av Q-melk2
Lenke til kommentar
Det er det ikke. Er det det samme om seks personer eller seks hundre sitter oppå deg?

 

 

 

De satt ikke oppå ham, de la ham i bakken, de er overlegne i antall for å forhindre ham i å tro at han har noen sjangs ved å sloss tilbake. Slik ungår de skader på begge parter.

 

Jeg sier at det ikke var noen fare for noens sikkerhet da de hadde lagt ham i bakken. Det burde de skjønt.

9523740[/snapback]

 

 

Ja da har de jo gjort jobben sin hvis han er helt rolig, men så lenge han motstår arrestasjonen er han ikke tilstrekkelig pasifisert.

Lenke til kommentar
Det er det ikke. Er det det samme om seks personer eller seks hundre sitter oppå deg?

 

 

 

De satt ikke oppå ham, de la ham i bakken, de er overlegne i antall for å forhindre ham i å tro at han har noen sjangs ved å sloss tilbake. Slik ungår de skader på begge parter.

 

9523778[/snapback]

Nettopp, ingen grunn til å bruke taser da.

Lenke til kommentar
Noen som i det hele tatt kjenner til konteksten her?

 

Det er jo ikke mye man får se før denne personen blir arrestert, og det kunne vært interessant å se hva som faktisk leder opp til dette...

9523825[/snapback]

 

Det finnes en rekke videoer rundt om. Søk i vei.

9523836[/snapback]

 

Det gidder jeg ikke. Synes bare det kokes mye suppe på en liten videospiker dersom ingen som uttaler seg om denne hendelsen ikke engang kjenner til hva som foregår...

Lenke til kommentar
Noen som i det hele tatt kjenner til konteksten her?

 

Det er jo ikke mye man får se før denne personen blir arrestert, og det kunne vært interessant å se hva som faktisk leder opp til dette...

9523825[/snapback]

 

Det finnes en rekke videoer rundt om. Søk i vei.

9523836[/snapback]

 

Det gidder jeg ikke. Synes bare det kokes mye suppe på en liten videospiker dersom ingen som uttaler seg om denne hendelsen ikke engang kjenner til hva som foregår...

9523866[/snapback]

Hva får deg til å tro at ikke andre har gjort det du ikke gidder?

Lenke til kommentar
Denne ungdommen ville får mye større respekt hvis han ikke hadde motsatt seg arrestasjonen. Da hadde han vist at politiet hadde opptrått feil, men så lenge han oppfører seg såpass agressivt kan jeg ikke synes synd på ham.

9523551[/snapback]

Det er bare det at det er mye enklere å tenke rasjonelt når man sitter foran PC-en sin og kan reflektere over situasjonen, enn når man står foran en folkemengde og debatterer og det plutselig kommer en gjeng med politifolk som skal ta deg med bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...