Gå til innhold

Toppmodell for Phenom FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som reagerer på underdimensjonerte RAMslots? Jeg har liksom fire slots på mitt budsjettHK... Greit at de sannsynligvis vil støtte 2GB pr slot, men allikevel, det er jo flere HK som har plass til 32GB totalt og bare støtter SLI/Crossfire? Men det er jo egentlig bare en bagatell :-P For det er vel ikke så mange som trenger 16GB RAM, da :-P

På den andre siden, så er det ikke så mange som trenger fire skjermkort og åtte kjerner heller, da... Så kanskje de som trenger en så syk PC fra før også trenger mer enn "bare" 16GB ram? :-P

9519252[/snapback]

Det ser ut som om hovedkort basert på ATX og ikke E-ATX og da er det jo begrenset hvor mange minneslotter det er plass til når man skal lure inn 2 prosessorer også.

Lenke til kommentar
er vell i utganspunktet ikke laget for privatmarkedet heller.

9519132[/snapback]

Dette hovedkortet er nok tiltenkt privatmarkedet. Det er ikke et typisk serverhovedkort, men skal ha overklokkingsmuligheter og mye annet som toppsjiktet av privatmarkedet ønsker.

Tenkte dette mer var laget for bedriftsmarkeder som driver med 3d, animasjoner, film osv...

9519665[/snapback]

Nei, dette er en ren penisforlengelse :)

 

For bedriftsmarkedet er det rene serverhovedkort som gjelder.

9519683[/snapback]

 

Er ikke rare E-penisen jeg har nå(X2 939). År etter år har den krympet og er nå like stor som en ert :!:

 

Viss ikke prisen blir for høy på HKet. Så er det fristende å kjøpe ett slikt. Oppgraderer ikke så ofte, så da hadde vært kjekt å stappe en ekstra CPU i HKet ved en senere anledning.

 

Begynne med en 3-kjerne, så en 3-kjerne senere :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Dette kortet bør støtte andre ting en skjermkort i 16x-slottene om jeg skal ta det noenlunde seriøst.

 

Er det noen regel som sier at PCIe x16 slottene kun kan brukes til skjermkort på noen HK ? Det var i tilfelle nytt for meg (og må vel dessuten være et slags brudd på PCI Express standarden...).

 

Note; Har et SuperMicro kort her hvor en diskkontroller kjører fint i en PCIe x 16 slot. Har ikke engang tenkt tanken at en bare skal kunne sette skjermkort i de.

Lenke til kommentar
Dette kortet bør støtte andre ting en skjermkort i 16x-slottene om jeg skal ta det noenlunde seriøst.

 

Er det noen regel som sier at PCIe x16 slottene kun kan brukes til skjermkort på noen HK ? Det var i tilfelle nytt for meg (og må vel dessuten være et slags brudd på PCI Express standarden...).

 

Note; Har et SuperMicro kort her hvor en diskkontroller kjører fint i en PCIe x 16 slot. Har ikke engang tenkt tanken at en bare skal kunne sette skjermkort i de.

9521380[/snapback]

 

Det er ingen regel, men det er desverre alt for vanlig, det overrasker meg at man i det hele tatt har lov til å kalle det PCI-e når det kun fungerer med skjermkort, PCI-SIG burde satt foten ned angående det. Helt uhøytidlig vil jeg anslå at ca halvparten av konsumenthovedkort har 16x-slotter der man får problemer med andre ting en skjermkort. I mine øyne er det en fadese, hele poenget med PCIe er jo en slot for alle kort.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

AM2 og AM2+ er jo kompatible, og kjøper man en AM3 prosessor, så passer den også i AM2\AM2+... er helt greit å oppgradere sokkelen så lenge det er bakoverkompatbilitet. kan jo virke som at det er Intel som er bakoverkompatibel, siden de har kjørt 775 lenge, men gamle 775 HK tar altså ikke nye 775 CPU`er. Jeg mener det er det verste. prosessoren passer, men så passer den visst ikke allikevel. folk må på forhånd undersøke og finne ut om ting er kompatibelt, selv om det fysisk passer. da hadde det vært bedre å bytta sokkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...