Gå til innhold

Bra norsk produsert film?


aloras

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hm , ingen som har nevnt Olsenbanden, men den var vel danskprodusert? :hmm: Er jo norsk film uansett, norske skuespillere som snakker norsk med handling i Norge.

9539638[/snapback]

Konseptet er stjålet fra Danmark

9542504[/snapback]

 

Aha, sånn var det ja, men bra filmer uansett. Var det ikke noe tilsvarende i Sverige også? :hmm:

Lenke til kommentar

Bra mange har nevnt Den Brysomme Mannen, men som det også er sagt, passer den kanskje ikke så godt i en VG2-klasse? Men du kjenner jo klassen din, er den voksen, så kan det funke, men likevel, man bør være litt filosofisk for å like den.

 

Hadde det vært litt senere kunne dere også valgt Tatt av Kvinnen, som er med samme hovedrolleinnehaver som Den Brysomme mannen (Trond Fausa Aurvåg), men ikke en like "sær" film.. Men den kommer gjerne ikke ut på dvd før om noen måneder..

 

Ellers er jo mye bra nevnt her. Siden læreren sa at norsk film har kommet seg de siste årene, bør dere kanskje se en av de nyere? Da har du jo alle slagerne som Uno, Elling, osv.. ;)

Lenke til kommentar
Ville gått for Schpaaa, det er en flott film om ungdom i Oslo på tildels litt feil side av loven.

9560892[/snapback]

 

Er det bare jeg som ikke liker Schpaa? Den er altfor kort, som igjen fører til altfor liten tid til å bli kjent med karakterene. Man får ikke noe forhold til noen av personene, samtidig som jeg finner handlingen lovlig usannsynlig for en gjeng med 12-13åringer.

 

Nei, skal dere se norsk film av nyere tid vil jeg anbefale Den Brysomme Mannen. Men som det blir nevnt tidligere, du har jo 'slagerne'; Uno og Elling ;)

Lenke til kommentar

Schpaaa er vel faktisk basert på en sann historie? På 80-tallet var jo miljøet i Oslo enda hardere, vi hadde en tidligere narkoman på skolen som fortalte om oppveksten sin der, ingen pen historie.

 

Du blir jo kjendt med personene. Vi får blandt annet flere hint om at Emir drømmer om et bedre liv, som han vet han ikke vil få.

 

Schpaaa er etter min mening en av de beste norske filmene som er laget, anbefales på det varmeste.

Lenke til kommentar
Såg Kill Buljo i forrige uke, og vil ikke si at jeg ble imponert for å si det slik :p

 

Men slipp jimmy fri kunne jeg kanskje foreslått. Er vel et par år siden jeg såg den nå, men den var jo ikke så værst den..

9516557[/snapback]

Par år siden? Når kom den ut på kino egentlig? Var ikke det bare i vinter`?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...