Gå til innhold

Code Geass anime - en liten tråd


Anbefalte innlegg

code geass og death note er mine favoritt animeer=P

 

men en liten (uber picky) rettelse i plot summery-en. til tross for at britania har tatt over og hovedspråket (skal være/) er engelsk, så heter ikke japanerne elevens, men elven-jin (noe jeg synes er litt teit, det derfor jeg i det hele tatt nevner det=P uansett, endre det til elevenborgere eller noe slikt.)

Endret av aria-sama
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Offisiel oversettelse sier Elevens, det får være godt nok.

 

 

lol, ser vist ut som jeg tok feil=P

 

men hvilken "offesiel" oversettelse tenker du på? geass.jp sier ELEVEN人 og (vet ikke om dvd 5-9) dvd-ene har bare japansk sub. og der står det 11人...

 

on a side note: noen her som har tengt til å få seg blue-rayen?! begge sesongene releaser med Blu-ray format i august, jeg kan i allefall ikke vente^^

Lenke til kommentar
Dub kommer ikke ut før senere i 2008, men det jeg tenker på er innholdsfortegnesler og trailere til den kommende duben, som i alle fall blir offisielt nok for meg. Men det er ikke vanskeligere enn å bruke logikken, direkte oversatt til vanlig engelsk blir det Eleven, Area 11, etc.

 

lol, du er en de folka som respekterer dubben=P? spør du meg så er alt den gjør å crappe til et masterpiece=P

men det er akkurat som å si "gray fox var den første i revehund som fikk kode navn "fox"" språket i code geass er japansk, så ELEVEN-jin er det de heter, no matter hva det kan ble oversatt til på engelsk=P

men ok, trekker meg, man må vel respektere dubben som offisiell...

 

tilbake til det jeg sa tidligere: noen andre enn meg som har tengt til å få seg blue-rayene?

Lenke til kommentar

Jeg respekterer ikke dubben, jeg respekterer subben. Men det er videre dumt å hate dubben, uten den får vi ikke innkjøpsdvd fra statene, ettersom de ikke kan å lese samtidig som de ser på bildene. Men det er bare dumt å dra inn dubben, det er subs jeg snakker om, dub blir i min forstand kun et spørsmål om talent fra stemmeskuespillere, med subben som manus.

Lenke til kommentar
Jeg respekterer ikke dubben, jeg respekterer subben. Men det er videre dumt å hate dubben, uten den får vi ikke innkjøpsdvd fra statene, ettersom de ikke kan å lese samtidig som de ser på bildene. Men det er bare dumt å dra inn dubben, det er subs jeg snakker om, dub blir i min forstand kun et spørsmål om talent fra stemmeskuespillere, med subben som manus.

 

subben og dubben følger samme manus, de gidder ikke gjøre folk bevist på at de endrer ting for å americanize det=P

hvorfor kjøper anime fra usa?XD kjøp fra japan, itll run u down fo bout the same...

+ 24 august kan du få hele serien + R2 som Blu-ray^^

Lenke til kommentar
Um, tok en liten kjapp sjekk og jeg så ikke noen animeserier direkte fra Japan med subs. Du skjønner, jeg foretrekker å forstå hva som blir sagt.

 

Edit:

Du kunne sende en link hvis jeg ikke lette godt?

 

 

Nok OT.

 

subs har de vel=P jeg har alltid på subs... selv om jeg ikke kan lese 99% av kanji-ene=P (og 20% katakana-ene klarer jeg ikke skilleXD)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dette er konge. Nå vet ikke jeg om det er fyfy å snakke om fansubs her. Men de har hvertfall lyktes med å få tak i noen sinnsyke caps til Code Geass R2. Og best av alt, både gg og Eclipse subber den!

 

Selve serien er jo også konge. Måten de har klart å blande inn mecha, overnaturlige evner og humor i en allerede bra historie står det respekt av. Men det beste i mine øyne må være det at jeg fortsatt ikke helt vet hvem "side" jeg holder med. Måten Lelouch og Suzaku oppfører seg på tilsier for min del at sistnevnte burde være helten, noe han ikke er. For jeg holder jo som regel med Zero, selv om han til tider har litt for mange onde latteranfall. :p

 

 

Helt til slutt (SPOILER)

 

var det flere enn meg som ble overrasket da faren til Lelouch også hadde geass?

 

Lenke til kommentar

Må sei meg einig i Erasus sin vurdering av Eureka Seven, grusom slutt virka som dei prøvde og løyse heile puslespelet over dei 2-3 siste episodane for so og oppdage at dei i siste øyeblikk mangla eit par betar. Blei og litt mykje overdramatisering i forhald til forholdet mellom renton og eureka synst eg, ein av dei hulka jo nesten i kvar episode ut mot slutten.

 

Den her såg meget lovande ut, har ikkje sitt Death Note enda so kan bli litt kjekt ettersom eg då går til eit heilt uventa og ferskt plot på alle måtar. Anyways takk for tipset og beklager at eg skifta fokus litt vel mykje over på Eureka seven i inlegget mitt

Endret av entername
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Klarte ikke å holde meg lenge, måtte laste ned R2. Så hele i ett jafs og må si at serien ikke skuffer igjen. Jeg heier seff på Lelouch, siden Suzaku er en svært irriterende type.

 

dere vet at serien ikke handler om lelouch vs suzaku, men lelouch vs charles, right=Þ? vel, jeg heier på lelouch jeg og, men nå er jeg også en fukuyama fan-boy da så...=Þ

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...