Gå til innhold

Halo3 i salg på Expert


Anbefalte innlegg

Og hans navn er..?

9506325[/snapback]

 

Det var først 5 eksemplarer som ble solgt i Stavanger, dette har Expert innrømmet.

Nå har det tydeligvis spredd seg og stadig fler spiller Halo3 nå..

Håper dette får følger for Expert..

9506364[/snapback]

Hvorfor håper du at dette skal få følger for Expert?

Er det ikke kult da? At man har mulighet til å få tak i spillet litt før om man har flaks?! Det synes nå i alle fall jeg. Om jeg var en av de få som hadde Halo 3 nå, så hadde jeg sendt hjertens takk til Expert eller den/de som solgte meg spillet.

Hva om du hadde fått tak i spillet nå? Hadde du lagt det i kjøleskapet for å vente til 26. sept, samtidlig som du hadde forbannet den personen som solgte deg det?

 

:thumbdown: <- Den der er til deg.

9511136[/snapback]

 

Hadde dette vært et engangstilfelle for Expert og de lovet å gå gjennom rutinene sine så hadde det vært greit.

 

Problemet er at Expert bryter releaser hele tiden!!

Stort sett alle stor titler havner hos kunder før releasen og det er irriterende for oss andre "lydige" spill selgere som må vente på riktig dato.

Så å skylde på en glipp går ikke lengre for det glipper stort sett hver måned :hmm:

9516322[/snapback]

 

dokumenter dette! Uten at jeg har sjekket i andre butikker så skjer det ikke i den Expert butikken jeg jobber i.

Og det er ikke solgt flere HALO3 siden fredag, da fikk nemlig alle butikker en svært streng melding om at spillet ikke selges før release!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og hans navn er..?

9506325[/snapback]

 

Det var først 5 eksemplarer som ble solgt i Stavanger, dette har Expert innrømmet.

Nå har det tydeligvis spredd seg og stadig fler spiller Halo3 nå..

Håper dette får følger for Expert..

9506364[/snapback]

Hvorfor håper du at dette skal få følger for Expert?

Er det ikke kult da? At man har mulighet til å få tak i spillet litt før om man har flaks?! Det synes nå i alle fall jeg. Om jeg var en av de få som hadde Halo 3 nå, så hadde jeg sendt hjertens takk til Expert eller den/de som solgte meg spillet.

Hva om du hadde fått tak i spillet nå? Hadde du lagt det i kjøleskapet for å vente til 26. sept, samtidlig som du hadde forbannet den personen som solgte deg det?

 

:thumbdown: <- Den der er til deg.

9511136[/snapback]

 

Hadde dette vært et engangstilfelle for Expert og de lovet å gå gjennom rutinene sine så hadde det vært greit.

 

Problemet er at Expert bryter releaser hele tiden!!

Stort sett alle stor titler havner hos kunder før releasen og det er irriterende for oss andre "lydige" spill selgere som må vente på riktig dato.

Så å skylde på en glipp går ikke lengre for det glipper stort sett hver måned :hmm:

9516322[/snapback]

 

dokumenter dette! Uten at jeg har sjekket i andre butikker så skjer det ikke i den Expert butikken jeg jobber i.

Og det er ikke solgt flere HALO3 siden fredag, da fikk nemlig alle butikker en svært streng melding om at spillet ikke selges før release!

9516841[/snapback]

 

Å dokumentere blir nok litt vanskelig og jeg regner med at det er stor forskjell fra Expert til Expert butikk.

Problemet er at flere av "deres" butikker ikke har noen spill interreserte ansatte og dermed har de ikke kontroll på releaser.

Dere burde ha en strammere info linje på spill releaser så slipper dere disse tilfellene.

Av spill jeg har handlet hos dere før release den siste tiden kan jeg nevne BioSchock og Forza2 bla.

Lenke til kommentar
Hadde dette vært et engangstilfelle for Expert og de lovet å gå gjennom rutinene sine så hadde det vært greit.

 

Problemet er at Expert bryter releaser hele tiden!!

Stort sett alle stor titler havner hos kunder før releasen og det er irriterende for oss andre "lydige" spill selgere som må vente på riktig dato.

Så å skylde på en glipp går ikke lengre for det glipper stort sett hver måned  :hmm:

9516322[/snapback]

Legg gjerne fram litt dokumentasjon på dette... ;)

9516393[/snapback]

 

Straffen de ofte truer med er å ikke levere de store titlene til disse butikkene før etter release.

Noe som vil sørge for tapt salg på stor titlene.

Syntes Microsoft burde bli strengere og følge opp hva Valve gjorde før Half Life2 releasen.

Der ble vi truet med bøter på store penge summer om spillet i det hele tatt forlatte butikk lokalet :-)

 

Angående dokumentasjon på for tidlig solgte titler har jeg muligens noen kvitterings "bevis" fortsatt liggende i min butikk.

Kan sjekke dette i morgen.

Lenke til kommentar
Angående dokumentasjon på for tidlig solgte titler har jeg muligens noen kvitterings "bevis" fortsatt liggende i min butikk.

Kan sjekke dette i morgen.

9517325[/snapback]

Trenger ikke det for min del, fikk bekreftet det jeg trodde.

Hvis det glipper så ofte som hver måned hadde nok saken vært oppe i media jevnlig også. ;)

 

Uansett så er det synd når noe blir solgt før release, uansett hvilken kjede det er. Denne gangen var det den kjeden jeg jobbet i...

Lenke til kommentar
Angående dokumentasjon på for tidlig solgte titler har jeg muligens noen kvitterings "bevis" fortsatt liggende i min butikk.

Kan sjekke dette i morgen.

9517325[/snapback]

Trenger ikke det for min del, fikk bekreftet det jeg trodde.

Hvis det glipper så ofte som hver måned hadde nok saken vært oppe i media jevnlig også. ;)

 

Uansett så er det synd når noe blir solgt før release, uansett hvilken kjede det er. Denne gangen var det den kjeden jeg jobbet i...

9518159[/snapback]

 

Det er jo kun de større titlene vi følger med på når det gjelder tjuvstart.

Mindre betydlige titler havner sikkert stadig i hyllene for tidelig men så lenge det ikke er stor selgere er det få som bryr seg.

 

Alle de største realesene til Xbox360 ble sluppet altfor tidlig i Expertbutikken jeg snakker om.

Altså BioShock, Forza2 og Gears of War.

Nå har de ny sjef som er en gamer så de skjerper seg nok nå..

Lenke til kommentar

En god selger snakker aldri nedlatende om sine konkurrenter. :)

 

Jeg kjenner ikke til om Spaceworld får spillene rett fra leverandører eller via noe hovedlager, men jeg som jobber i Expert kan si med hånden på hjertet at det er lenge siden jeg så en releaselapp sist. Spillene til min butikk kommer fra forskjellige leverandører/lager.

Lenke til kommentar
Skal ikke være nødvendig med releaselapper, alle butikker har tilgang på lister, og datasystemene kan uten problemer legge inn releasedato i infoen til de ulike spill og dvdtitlene.

 

Så det skal ikke være noe som helst problem å overholde, det handler om VILJE.

9546451[/snapback]

Of course, bare svarte han over.

Selvsagt burde det være en som har ansvaret for avdelingen og som ofrer noen minutter der så ikke slike ting skjer. ;)

Lenke til kommentar

Er selv spill sjef i en spillbutikk, vi sjekker alltid release dato før spillet settes ut for salg. Jeg vil si ca 20% av spillene kommer med A4 release lapp med advarsel. For veldig store spill releaser som Halo 3 og WoW TBC tiligere i år er det ekstremt store bøter til butikkene hvis de selger spill før release.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...