Gå til innhold

Problemer med MSI k9n platinum


Viivac

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en splitter ny maskin for en måneds tid siden. Jeg fikk satt alt opp men har bare hatt problemer siden. Jeg sendte inn PSU for test og jeg har byttet/testet ram, samt tatt ut alt av komponenter og prøvd å få dette til å virke.

 

Det som skjer er at når jeg slår på maskinen så henger HK'et enten på memory initialization eller memory test. Noen ganger også på VGA testen. Dette er ganske random. Jeg kan avogtil få opp BIOS og komme meg inn der og har opplevd at BIOS har hengt mens jeg kikker i menyene. Jeg får avogtil bootet Windows og har tilogmed kjørt stabilt i 8 timer før den bare hang, eller gav blåskjerm.

 

Det merkeligste av alt er at hvis jeg legger maskinen på siden, så booter den i det minste opp før den går i Windows blåskjerm (page faults, irq konflikter og litt av hvert snadder) eller bare totalt fryser opp. Stiller jeg den derimot på høgkant, noe som er den normale posisjonen, så får jeg hverken BIOS eller boot, nesten uansett hvor mye jeg dytter litt i rammen eller hva jeg tar ut/setter i.

 

Min bror hadde noen av de samme problemene men han dyttet litt i rammen sin og etterhvert så ble den stabil, men min er ikke til å redde.

 

Noen som har vært borti dette før eller har noen tips? Gjør jeg noe galt eller er minnekontrolleren på HK'et defekt?

 

Min spec:

MSI P6N 650i Platinum

MSI GTS8800 640M OC

Intel Core 2 Duo E6600

Zahlman CPU vifte

Et par harddisker

 

Jeg har snakket med psdata og de sa jeg skulle sende inn HK'et, noe jeg har tenkt å gjøre men bare lurte på om det er jeg som gjør noe galt eller om kortet er ustabilt slik jeg fikk det? :(

Endret av Viivac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et ganske åpenbart problem ser det ut til

(Om ikke jeg nå driter meg langt langt ut)

 

K9 serien hos MSI tilhører AMD prosessorer, mer presis AMD AM2 prosessorene.

Så om du har klart å presse en socket 775 prosessor i en socket AM2 hovedkort, så er det nok der problemet ligger.

9494911[/snapback]

Beklager. Jeg skrev feil, det skal være P6N for Intel. :)

 

Forandret OP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...