Gå til innhold

Port forward med Utorrent!


Anbefalte innlegg

Får ikke til dette med port forwarding og trenger derfor hjelp!

 

Har vært på portforward.com å fulgt deres beskrivelse, til tross for dette, får jeg error når jeg tester om porten er forwardet riktig i uTorrent.

 

1. Etter hva jeg forstår av forklaringen skal man altså først lage en statisk ip-adresse, stemmer dette?

 

2. Siden skal man gå inn på routern på virtual server for å åpne en port med det samme portnummert som man bruker i uTorrent?

 

Mao, kan noe hjelpe meg med en grei forklaring på nøyaktig hva man skal gjøre og hvordan? Den trådløse routern min er en SparkLan WX-6615GT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får ikke til dette med port forwarding og trenger derfor hjelp!

 

Har vært på portforward.com å fulgt deres beskrivelse, til tross for dette, får jeg error når jeg tester om porten er forwardet riktig i uTorrent.

 

1. Etter hva jeg forstår av forklaringen skal man altså først lage en statisk ip-adresse, stemmer dette?

Du ar her 2 valg. Enten må du sette opp PCen med statisk IP, eller så må du sørge for at routeren alltid deler ut samme ip-adresse til PCen din.

2. Siden skal man gå inn på routern på virtual server for å åpne en port med det samme portnummert som man bruker i uTorrent?

Her må jeg ærlig talt si at jeg er litt usikker, men jeg har både gjort det i viritual server-vinduet og i port-forwarding-vinduet. Jeg tror ivertfall du må gjøre det i port-forwarding.

 

Tror også du må åpne windows sin brannmur for disse portene om du ikke allerede har gjort det.

Mao, kan noe hjelpe meg med en grei forklaring på nøyaktig hva man skal gjøre og hvordan? Den trådløse routern min er en SparkLan WX-6615GT.

9489607[/snapback]

 

Må også nevne at jeg ikke har samme rouer, men regner med samme innstillinger skal finnes på din.

Lenke til kommentar

syns det er bra forklart http://www.portforward.com/english/routers...5M/Utorrent.htm

 

passordet for å logge inn på adsl modemet er som regel kunde nummeret du fikk av internett leverandøren din.

 

fikk grønt tegn i innternett tilkoblinga i utorrent etter modifiseringa, hos meg.

tok en restart av internett tilkoblinga i xp + restart av modemet, før den nye setting slo inn

Endret av mago
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

edit: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=917330

(laget dette som et eget emne)

 

Hei - kan du/noen hjelpe meg også tro?

 

Huseier har Sparklan wx-6615, og jeg har trådløs tilgang.

Har åpnet ønsket port via Virtual Servers tidligere, men måtte av og til inn for å trykke "update". :s

Problemet er at nå faller internett ned hver gang knappen med "virtual servers" trykkes inn, og jeg får ikke oppdatert :( Mao: jeg har ingen åpen port, og ratio´n begynner å skrante... - Bu-huu...

 

Routeren har vært startet på nytt flere ganger, og det samme har jo internettforbindelsen min også, men problemet er det samme.. Faller ned hver gang jeg prøver å komme inn på virtual servers..

 

PS: portforward.com beskrivelsen fungerte 100% ved første forsøk før dette...

Endret av lotusx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...