Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ekstern harddisk funker ikke med den ene PCn


Anbefalte innlegg

Hei

 

Den eksterne harddisken (WD 500gb) funker ikke med PCn min. Den funker til alle andre PCer, men bare akkurat ikke min. Får feilmelding "corrupt file" hele tia. Visse filer funker noen ganger, men som oftest ikke.

 

Har en HP 200gb ekstern harddisk som funker fint. Skjønner ikke hvorfor akkurat denne harddisken ikke funker til akkurat denne PCn.

 

PCn fra HP kjører Windows XP.

AMD Athlon 4200+ x2

Geforce 7800gtx

2gb ram

 

Harddisk: Western Digital 500gb

 

 

takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korrupte filer skyldes ofte feil i RAM eller andre feil i hovedkortet. Men i ditt tilfelle tror jeg dette ikke er problemet.

 

Har du Support Pack 2 på din WinXP? (Win XP uten noen support pack støtter IKKE harddisker over 127 GB(rett meg om jeg tar feil))

 

Hva filsystem er den formatert med?

Lenke til kommentar

Problemet med at harddisken monger seg til denne ene PC-en har vart i over ett år, aldri giddet å stresse noe mer med det pga. jeg hadde en bedre PC som nå er borte. Tror det var denne PC-en som ødela harddisken. Nå funker ikke harddisken skikkelig til noen PC-er.

 

Fant heldigvis et program som heter Stellar Phoenix som henter tilbake alt jeg hadde på harddisken via en annen PC, genialt program. Går ekstremt tregt med ca. 2 gb i timen. men får ihvertfall tilbake alt i løpet av noen dager..

 

Når jeg søkte på problemet for rundt ett år siden leste jeg om en bug som kunne få noen systemer til å monge seg med eksterne harddisker over X GB. Min var ihvertfall langt over, men finner ikke tilbake til det som var skrevet om problemet..

Lenke til kommentar

1: Det heter Service Pack Det er en samling av oppdateringer (nye og gamle) som microsoft kommer med fra tid til annen.

 

2: Feilen skyldes antakelig at disken har korrupt MBR(master boot record) Dette an skyldes at disken har blitt dratt ut og inn uten å bruke "trygg fjerning av maskinvare" Dette kan løses ved å formatere disken igjen.

 

3: Med mindre trådstarter har formatert denne selv er den sannsynligvis FAT32. Dette vet jeg grunnet at jeg har en WD essential edition på 250 Gb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...