Gå til innhold

Yoghurt embalasje skader naturen, hva mener du?


Anbefalte innlegg

Hei:)

 

Jeg mener at yoghurt embalasje skader naturen! Det er svært mange yoghurt spisere som bare kaster embalasjen rett i naturen, uten å tenke på konsekvensene. Den går ikke i oppløsning, og dette forårsaker forsøppelse, som igjen skaper et dårlig miljø..

 

Hva synes dere om det? Og hva tror dere kan gjøres for å hindre det?

 

Jeg har tenkt å endre designet på embalasjen, gjøre slik at embalasjen uttrykker noe som får forbrukeren til å tenke en ekstra gang, og deretter kaste den i en søppelkasse.

Noen som har noen ideer på design/bilde på embalasjen?

 

(utgangspunktet er Go' Morgen Yoghurt) Og alle svar er bra svar!

Endret av delta1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at bæsj skader naturen! Det er svært mange bæsjere som bare bæsjer rett i naturen, uten å tenke på konsekvensene. Ofte gjør de dette nær drikkevann. Dette er avskyelig og forpester naturen. Jeg foreslår å forby bæsjing. Bæsjing burde kun være lov i avgrensede områder ute på landet.

 

 

Fra spøk til revolver. Det er flott at du ønsker å påvirke folk som forsøpler naturen. Personlig tror jeg ikke at designet på boksen får folk til å tenke - folk vet at det ikke er bra for naturen, men de gir faen fordi at de er late. Enten så gidder de ikke å putte søplet ned i en plastpose som de stapper i sekken når de er ute på tur eller så orker de faen meg ikke å reise seg for å gå 2 meter bort til søppelkassa når de er i byen.

 

Du har helt rett! Folk kaster dritt rundt seg. Hva om man måtte kjøpe yoghurt i løs vekt, man må altså ha med seg en skål av glass for å få kjøpe yoghurt! Det hadde vært noe det. :=)

Lenke til kommentar
hva faen? skal vi ha det i pappbegre da slik at den må spise før pappen går i oppløsning? gjør leksene dine selv.

9486511[/snapback]

 

Pappen kan være "vanntett" innvendig og med en gang den får vann på utsiden så begynner den og gå i oppløsning. Men uansett ikke en så god ide.... Tenk på fukt.

 

Men uansett. Hvem i faen er det som kaster søppel på gatene eller i naturen? Jeg bruker ALDRI og gjøre det. Faktisk så putter jeg enkelte ting i lommene, seff unntatt jogurt, den tar jeg i handa...

 

Bare slike folk som tenker stort om seg selv som kaster søppelet i naturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...