Gå til innhold

Yoghurt embalasje skader naturen, hva mener du?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei:)

Jeg mener at yoghurt embalasje skader naturen! Det er svært mange yoghurt spisere som bare kaster embalasjen rett i naturen, uten å tenke på konsekvensene. Den går ikke i oppløsning, og dette forårsaker forsøppelse, som igjen skaper et dårlig miljø..

Hva synes dere om det? Og hva tror dere kan gjøres for å hindre det?

Jeg har tenkt å endre designet på embalasjen, gjøre slik at embalasjen uttrykker noe som får forbrukeren til å tenke en ekstra gang, og deretter kaste den i en søppelkasse.

Noen som har noen ideer på design/bilde på embalasjen?

(utgangspunktet er Go' Morgen Yoghurt) Og alle svar er bra svar!

Endret av delta1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Her lukter det ungdomsbedrift. :p

Men det er et godt utgangspunkt, for all del!

9485313[/snapback]

Endret av delta1
Skrevet

Jeg mener at bæsj skader naturen! Det er svært mange bæsjere som bare bæsjer rett i naturen, uten å tenke på konsekvensene. Ofte gjør de dette nær drikkevann. Dette er avskyelig og forpester naturen. Jeg foreslår å forby bæsjing. Bæsjing burde kun være lov i avgrensede områder ute på landet.

Fra spøk til revolver. Det er flott at du ønsker å påvirke folk som forsøpler naturen. Personlig tror jeg ikke at designet på boksen får folk til å tenke - folk vet at det ikke er bra for naturen, men de gir faen fordi at de er late. Enten så gidder de ikke å putte søplet ned i en plastpose som de stapper i sekken når de er ute på tur eller så orker de faen meg ikke å reise seg for å gå 2 meter bort til søppelkassa når de er i byen.

Du har helt rett! Folk kaster dritt rundt seg. Hva om man måtte kjøpe yoghurt i løs vekt, man må altså ha med seg en skål av glass for å få kjøpe yoghurt! Det hadde vært noe det. :=)

Skrevet
hva faen? skal vi ha det i pappbegre da slik at den må spise før pappen går i oppløsning? gjør leksene dine selv.

9486511[/snapback]

Pappen kan være "vanntett" innvendig og med en gang den får vann på utsiden så begynner den og gå i oppløsning. Men uansett ikke en så god ide.... Tenk på fukt.

Men uansett. Hvem i faen er det som kaster søppel på gatene eller i naturen? Jeg bruker ALDRI og gjøre det. Faktisk så putter jeg enkelte ting i lommene, seff unntatt jogurt, den tar jeg i handa...

Bare slike folk som tenker stort om seg selv som kaster søppelet i naturen.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet (endret)

Av alle store miljøsvin så vil du begynne med TINE Go' Morgen yoghurt :) ?

Endret av Kron

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...