Gå til innhold

Trykknapper til case mod.....? (POWER knapp)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har noen peiling på hvor jeg kan få tak i lignende brytere som disse som ELFA har?

 

http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?htt...=0&dok=4529.htm

 

Blir litt stiv pris ved bestilling av kun 1-2 brytere + frakt.

 

 

Hvordan er det å bestille for privatpersoner fra Elfa? Husker da jeg gikk på elektronikk at det var mest for bedrifter som bestilte derfra.

Endret av holtiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

he he.... tror ikke du helt leste tråden....

 

Noen som vet om hvor jeg kan finne lignende brytere som denne, som jeg kan bruke på mitt kabinett prosjekt?

 

Jeg er mest interessert i at det skal se stilrent ut og at det ikke er laget av plastdritt som blir raskt ødelagt.

 

Finner jeg ikke noe annet, blir det sikkert en fra ELFA. Om den kan brukes på havets bunn eller noe, det er for meg klinkende likegyldig, bare den funker og ser fet ut.

Lenke til kommentar

Den vil nok ikke fungere så veldig bra, med mindre du bruker den til å skru av og på hovedstrømmen. Dersom du virkelig mente å bruke den som av-/på-knapp vil det ikke virke. En slik knapp som brukes til å skru på PC-er skaper en sluttet krets i det tiendels sekundet du trykker knappen inn, og bryter den når du slipper knappen. Den lille pulsen oppdager hovedkortet, og skrur på datamaskinen. Dersom du holder den inne (slik som vil skje med den du linker til), vil PC-en restarte seg hvert fjerde sekund.

 

Dette kunne du sikkert fra før av, da. :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar
Den vil nok ikke fungere så veldig bra, med mindre du bruker den til å skru av og på hovedstrømmen. Dersom du virkelig mente å bruke den som av-/på-knapp vil det ikke virke. En slik knapp som brukes til å skru på PC-er skaper en sluttet krets i det tiendels sekundet du trykker knappen inn, og bryter den når du slipper knappen. Den lille pulsen oppdager hovedkortet, og skrur på datamaskinen. Dersom du holder den inne (slik som vil skje med den du linker til), vil PC-en restarte seg hvert fjerde sekund.

 

Dette kunne du sikkert fra før av, da. :p

 

Goscinny ;)

9504029[/snapback]

Han kan koble en impulsbryter etter tenningen i kretsen ;) Altså slik at tenningen må være påslått slik at impulsknappen fungerer.

Lenke til kommentar

Det vil jo selvsagt fungere greit, Klekkus :) Dersom en absolutt vil bruke den saken fra biltema, og uten å gjøre noe slikt som klekkus foreslår, eller å skru den fort av igjen, tror jeg Scotty har et alternativ i sitt Racing Cockpit-prosjekt.

 

post-75844-1189941525_thumb.jpg

Etter hva jeg har skjønt, omgjør den en fast bryterposisjon til en puls, men dette kan kanskje Scotty si mer om. Blir kanskje litt "overkill", da :p

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Men det kortet der er koblet til en USB utgang. Og hvis man skal

ha en av/på singel pulse knapp for å starte PC-en så må det nok

bare være koblet til de to pinnene på hovedkortet. Dermed fungerer

dessverre ikke det kortet til en på knapp. Og forøvrig så gir det kortet

en konstant puls også, det kan ikke programeres til å bli en singel pulse.

Utenom diverse firmware som er å finne på nettet, ellers må det opp i

et plasma lite v2 kort med en avansert chip, som koster omtrent 1000 lappen,

men har på følelsen at det ikke er det trådstarter er ute etter.. :)

Lenke til kommentar
Haha! Da har jeg misforstått skikkelig :p Godt du rettet på meg, da :)

 

Goscinny ;)

9505448[/snapback]

 

Gutten min.

 

Viss du har et gammelt kabinett liggende og slenge så har du bryter og dioder der.

 

Da trenger du bare og kutte vekk den gammle knappen fra ledningene og sette den nye der. Jeg aner ikke om det er pulsbryter som brukes eller fastbryter (kinda)...

Lenke til kommentar

Ja, er ialle fall ikke jeg som er gutten hans.

 

Har masse gamle kabinetter med rask, som jeg kan hente brytere og dioder fra, men ønsker disse nye, får å få bedre helhetsintrykk.

 

Virker ikke de knappene jeg har bestilt? ON/ON bryteren? Står det at den kan brukes til kortslutting av strømkretser, slik som det er på PC power knapp.

 

Virker de ikke bestiller jeg nye....he he. Eventuelt å lage meg en bryter krets med rele eller transistor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...