Gå til innhold

The Experience: Supertilbud fra D-link


Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har Switchen Uplink, googla den men fant ikke noe serlig info om den

9511135[/snapback]

Hva mener du med uplink? Switchen har 24 gigabit-porter (der port 23 og 24 er combo med to sfp-porter).

9511304[/snapback]

uplink = wan-port tror jeg :hmm:

9511338[/snapback]

WAN-port på en switch? Hva skal den liksom gjøre?

Lenke til kommentar
Har Switchen Uplink, googla den men fant ikke noe serlig info om den

9511135[/snapback]

Hva mener du med uplink? Switchen har 24 gigabit-porter (der port 23 og 24 er combo med to sfp-porter).

9511304[/snapback]

uplink = wan-port tror jeg :hmm:

9511338[/snapback]

WAN-port på en switch? Hva skal den liksom gjøre?

9511347[/snapback]

Nei, uplink er en port som går ekstra fort for og koble 2 switcher sammen...

 

Sånn at de 2 switchene jobber som 1 swtich, jeg vet ikke så mye om switcher men han jeg snakka med om de kalte porten uplink

Lenke til kommentar
Har Switchen Uplink, googla den men fant ikke noe serlig info om den

9511135[/snapback]

Hva mener du med uplink? Switchen har 24 gigabit-porter (der port 23 og 24 er combo med to sfp-porter).

9511304[/snapback]

uplink = wan-port tror jeg :hmm:

9511338[/snapback]

WAN-port på en switch? Hva skal den liksom gjøre?

9511347[/snapback]

Nei, uplink er en port som går ekstra fort for og koble 2 switcher sammen...

 

Sånn at de 2 switchene jobber som 1 swtich, jeg vet ikke så mye om switcher men han jeg snakka med om de kalte porten uplink

9511480[/snapback]

På disse switchene er det 24 stk 1000mbit porter. Du kan "bundle" flere porter om du trenger med båndbredde (f.eks. mellom to switcher).

Lenke til kommentar

Er vel bare nesten riktig det du sier om at gigabit krysser automatisk. Er ikke det at det er gigabit som gjør den jobben, men at switchen har autosense mdi/mdi-x. Altså at den registrer selv om det er en pc eller en switch du kobler til porten. Nå får du vel nesten ikke kjøpt nye switcher som ikke har denne funksjonen, uavhengig om det er gigabit eller ikke.

 

Edit:

Så, den enkleste måten å finne ut av det på, er å bare teste det. Og du kan vel veldig enkelt si at switchene vil fungere som en.

Endret av Hallonen
Lenke til kommentar
Er vel bare nesten riktig det du sier om at gigabit krysser automatisk. Er ikke det at det er gigabit som gjør den jobben, men at switchen har autosense mdi/mdi-x. Altså at den registrer selv om det er en pc eller en switch du kobler til porten. Nå får du vel nesten ikke kjøpt nye switcher som ikke har denne funksjonen, uavhengig om det er gigabit eller ikke.

 

Edit:

Så, den enkleste måten å finne ut av det på, er å bare teste det. Og du kan vel veldig enkelt si at switchene vil fungere som en.

9511617[/snapback]

 

Takk :D

Da kjøper jeg denne og setter den sammen med den andre :D

Lenke til kommentar
Er vel bare nesten riktig det du sier om at gigabit krysser automatisk. Er ikke det at det er gigabit som gjør den jobben, men at switchen har autosense mdi/mdi-x. Altså at den registrer selv om det er en pc eller en switch du kobler til porten. Nå får du vel nesten ikke kjøpt nye switcher som ikke har denne funksjonen, uavhengig om det er gigabit eller ikke.

 

Edit:

Så, den enkleste måten å finne ut av det på, er å bare teste det. Og du kan vel veldig enkelt si at switchene vil fungere som en.

9511617[/snapback]

Da gigabit standarden (802.3ab) tilsier at utstyret skal autosense, kan jeg ikke helt se at svaret mitt var nesten riktig.

Lenke til kommentar
smaken er som baken, vi har ca 10 nye cisco rutere til rundt 8000kr uten moms, disse må resettes i hytt og gevær og ingen finner ut hvorfor  :ph34r:

Så er ikke alltid dyrt er bra :p

9486560[/snapback]

Var det fra "billig"-serien til cisco? Hadde noen av dem her også, men dem kødda seg til. Cisco skal det mye konfigurasjon til å få stabilt da, men når det først er stabilt så står det uten problemer i åresvis. Mye innstillinger på spanning tree og smartports blant annet. Bør vel helst berøres av CCNP-sertifiserte folk^^

9486587[/snapback]

Hva i alle dager har sertifiseringer med det å gjøre? Mange av de jeg kjenner med mest peiling på Cisco har knapt nok CCNA. Uansett trengs det ikke nødvendigvis mye konfigurering. Det meste er satt opp som factory default for mest mulig stabilitet på de fleste cisco-produkter. Når du ser på hvordan karakterer DIR-655 har fått i de fleste reviews tror jeg på ingen måte det er et dårlig produkt heller. :)

9486784[/snapback]

Det kan jeg skrive under på! funker dønn stabilt selv uten cd og drivere! plug and play the real way! :thumbup:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er vel bare nesten riktig det du sier om at gigabit krysser automatisk. Er ikke det at det er gigabit som gjør den jobben, men at switchen har autosense mdi/mdi-x. Altså at den registrer selv om det er en pc eller en switch du kobler til porten. Nå får du vel nesten ikke kjøpt nye switcher som ikke har denne funksjonen, uavhengig om det er gigabit eller ikke.

 

Edit:

Så, den enkleste måten å finne ut av det på, er å bare teste det. Og du kan vel veldig enkelt si at switchene vil fungere som en.

9511617[/snapback]

Da gigabit standarden (802.3ab) tilsier at utstyret skal autosense, kan jeg ikke helt se at svaret mitt var nesten riktig.

9521562[/snapback]

 

I stand corrected... :blush: var ikke klar over at de hadde lagt det inn i standarden... Da har jeg lært noe nytt i dag og ;)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...