Gå til innhold

The Experience: Supertilbud fra D-link


Nilsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
D-link er et billigmerke...

Jeg hadde masse problemer med en forrige routeren min, men etter at jeg byttet til Linksys har jeg aldri hatt problemer!  :thumbup:

9485989[/snapback]

Dlink leverer til mange større og tyngre bedrifter og har i vær en smak og pris.

De nyeste d-link ruterene dukker opp en etter en best i test og danker ut de fleste på fart/ytelse/pris...

Dlink hadde en del dårlige serier og de virker plastic fantastik. Men legger du i litt mer penger får du kvalitet for vær eneste krone du har betalt. Samt har selve d-link veldig bra service og som en av de få nettverksleverandørene har de norsk side (til å ikke drive med alt annet mulig rart er det få)

Linksys er også på vei bort fra markedet. Etter det jeg sjønte av en artikkel tidligere forsvinner nanvet bare...

 

men til den summen syns jeg ikke det er noe spesielt værdt det. Å diskutere nye produkter i stengt forum :ph34r: kan også gjøres her på diskusjon.no ved at man bare registerer seg :thumbup:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Det ble installert et tredvevtalls D-Link trådløse basestasjoner (av den "ikke-billige typen") på Studentersamfunnet i Trondheim, og etter et halvt år med random blackouts, uforståelige feil, elendige konfigurasjonsmuligheter og gud vet hvor mye annet trøbbel ble hele sulamitten erstattet med utstyr fra en annen aktør.

 

Nå har nettet fungert feilfritt i over et år - you do the math. :)

Lenke til kommentar
Det ble installert et tredvevtalls D-Link trådløse basestasjoner (av den "ikke-billige typen") på Studentersamfunnet i Trondheim, og etter et halvt år med random blackouts, uforståelige feil, elendige konfigurasjonsmuligheter og gud vet hvor mye annet trøbbel ble hele sulamitten erstattet med utstyr fra en annen aktør.

 

Nå har nettet fungert feilfritt i over et år - you do the math. :)

9486491[/snapback]

smaken er som baken, vi har ca 10 nye cisco rutere til rundt 8000kr vær (uten moms), disse må resettes i hytt og gevær og ingen finner ut hvorfor :ph34r:

Så er ikke alltid dyrt er bra :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
smaken er som baken, vi har ca 10 nye cisco rutere til rundt 8000kr uten moms, disse må resettes i hytt og gevær og ingen finner ut hvorfor  :ph34r:

Så er ikke alltid dyrt er bra :p

9486560[/snapback]

Var det fra "billig"-serien til cisco? Hadde noen av dem her også, men dem kødda seg til. Cisco skal det mye konfigurasjon til å få stabilt da, men når det først er stabilt så står det uten problemer i åresvis. Mye innstillinger på spanning tree og smartports blant annet. Bør vel helst berøres av CCNP-sertifiserte folk^^

Lenke til kommentar

Hvis dere brukte 100.000 på utstyr bør dere ha hatt noen til å skru dem sammen for dere. Så får dere utnytta det dere har kjøpt. Legg problemstillingen under hardware, bedrift, nettverk så er det sikkert noen som vil hjelpe dere. Det er ikke så mye config som skal til egentlig.

 

Ett av problemene med billig routere er når man kjører mye P2P trafikk og prosessoren ikke takler det og mye rebootes hele tiden. Gamle Dlink routere var/er slik.

Endret av Happyone3
Lenke til kommentar
smaken er som baken, vi har ca 10 nye cisco rutere til rundt 8000kr uten moms, disse må resettes i hytt og gevær og ingen finner ut hvorfor  :ph34r:

Så er ikke alltid dyrt er bra :p

9486560[/snapback]

Var det fra "billig"-serien til cisco? Hadde noen av dem her også, men dem kødda seg til. Cisco skal det mye konfigurasjon til å få stabilt da, men når det først er stabilt så står det uten problemer i åresvis. Mye innstillinger på spanning tree og smartports blant annet. Bør vel helst berøres av CCNP-sertifiserte folk^^

9486587[/snapback]

Hva i alle dager har sertifiseringer med det å gjøre? Mange av de jeg kjenner med mest peiling på Cisco har knapt nok CCNA. Uansett trengs det ikke nødvendigvis mye konfigurering. Det meste er satt opp som factory default for mest mulig stabilitet på de fleste cisco-produkter. Når du ser på hvordan karakterer DIR-655 har fått i de fleste reviews tror jeg på ingen måte det er et dårlig produkt heller. :)

Lenke til kommentar

vikingz: Jeg sa ikke at det nye utstyret var dyrere - faktisk så sa jeg at D-Link utstyret som ble brukt _ikke_ var billigutstyr, men at det fortsatt sugde.

 

På jobben bruker vi også Cisco-routere til hele bedriftsnettet, og det har vi ikke hatt noen problemer med siden det ble installert for fem måneder siden.

Lenke til kommentar
vikingz: Jeg sa ikke at det nye utstyret var dyrere - faktisk så sa jeg at D-Link utstyret som ble brukt _ikke_ var billigutstyr, men at det fortsatt sugde.

 

På jobben bruker vi også Cisco-routere til hele bedriftsnettet, og det har vi ikke hatt noen problemer med siden det ble installert for fem måneder siden.

9486836[/snapback]

Kunne du tenke deg å utdype med modellnummer og spesifikasjoner? Hva som er dyrt og ikke varierer :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...