Gå til innhold

Nextgentel Inkassosak Ikke mottatt faktura


Anbefalte innlegg

Har fått noen komplikasjoner med nextgentel og søker derfår råd her hos dere.

Her kommer saken:

 

Har vært bredbåndskunde hos PC Support (lokal leverandør) en god stund og får en stund tilbake fikk vi information om at Nextgentel skulle ta over dette.

Tiden gikk og vi fikk tenkte ikke over at vi ikke hadde fått noen regninger på flere mnd fra nextgentel før vi plutselig en dag mistet nettet, da jeg tok kontakt med kundeservice (etter sikkert 30 min i tlf) fikk jeg information om at vi ikke hadde betalt regninger på flere mnd og dem hadde sperret linjen og sendt 1 av 3 fakturaer videre til inkasso etter gjentatte purringer og mail, også ett brev om ett krav at vi skulle sende tilbake den lånte routeren.

 

Greit nok, problemet mitt er at jeg ikke har sett snurten av EN eneste regning siden dem tok over og når dem sier dem har sendt inkassokrav så blir man vel forbannet!?

 

Jeg kjenner vel også til ca 10-12 andre ++ som har samme problemet at dem har ikke fått noen regning før inkassokravet kom i fra selskapet noe som jeg da vil konkludere med at Nextgentel enten ikke har system i det hele tatt når det kommer til faktura eller at dem prøver seg på en spansk en får å få seg dårligere rykte (heller tvilsomt)

 

Da jeg var i kontakt med dem på tlf forklarte dem meg greit at om jeg ikke hadde fått brev så var ikke dette noen unskyldning da alle kunder får den i mail også, men jeg har aldri tatt i bruk den mail adressa som dem deler ut da jeg har en annen.

 

Jeg har også vært i kontakt med mitt lokale postkontor og der er ingen brev som ikke er levert, Nextgentel hadde min riktige adresse da jeg fikk den opplyst pr. telefon, kan ikke tro at noen springer rundt her og stjeler med seg bare Nextgentel sine brev da jeg har fått all annen post.

 

Det jeg da lurer på er: Kan dem sende meg inkassokrav når jeg ikke har mottatt noe faktura eller brev? Hvilke rettigheter har jeg ? Hvor lang tid tilbake kan dem kreve betaling får (var en ekstremt stor regning det her)

 

Noen som har inspill? Eventuelt en lignende sak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får ringe inn forklare situasjonen, og si at dem skal sende ny faktura som du kan betale. Viss ikke kan du kontakte en advokat eller kansje tv2 hjelper deg og se hva du får dem til å gjøre

9471709[/snapback]

 

Har ringt inn og forklart saken, har snakket med sikkert 3-4 forskjellige hvorav en person ville inngå en avtale med å betale deler av beløpet hver mnd til det er nedbetalt, noe jeg ser på som positivt fra deres side, mens de andre skulle ha hele beløpet.

Greit nokk, jeg har pengene til å betale hele beløpet om det er det som står på, men ikke pokker om jeg har tenkt å betale inkasso pga jeg ikke har fått regning

 

Dem virka svært lite interessert i å gjøre noe med inkassoen, den måtte jeg bare betale fikk jeg beskjed om. Sitter og vurderer tv2 hjelper deg nå, er det stor sjangse får å få igjennomslag der eller ? Er jo snakk om 10 000 kroners beløp her.

Lenke til kommentar

Inkassoselskapet skal ikke etter inkassoloven drive inn et krav hvor det er tvil om kravets riktighet. Når NGT sier de har sendt ut faktura (og har kopier av dette i sitt system) så blir det nesten kunden sitt problem og bevise at de ikke har mottatt disse.

 

Men når du igjen sier at det er 10-12 andre som har hatt samme problemet så lukter det heller at NGT har surra når de legger inn de gamle PC Support kundene i sine systemer. Vanskelig å si hva som er problemet men jeg tror du kan se lang etter Tv2 hjelper deg (som jeg forsåvidt begynner å bli grundig lei bli brukt som løsning, de tar ALDRI slike saker (whiteboxsaken tok de ikke pga hardware.no)) men klag saken inn til forbrukerombudet/-rådet, det er den korrekte veien å gå.

 

Lykke til med NGT, de er ikke akkurat kjent for god kundebehandling (snakker av egen erfaring og klager til forbrukerrådet)

Lenke til kommentar

Ring inkassoselskapet og bestride inkassoen,de må da sende den tilbake til firmaet og så må de eventuelt sende denne til forliksklage,der blir du innkalt og de skal ha sterke beviser før du taper der.Om du i tillegg kan vise til andre som har opplevd det samme så stiller du sterkt.

Har vært gjennom en lignende sak der firmaet tapte i forliksrådet alikevel anket de saken inn for domsstolen og når den kom opp der møtte de ikke opp engang :)

Ble en dyr sak for dem,ikke nok med at de ikke fikk noe for kravet,men de måtte betale alle saksomkostningene deres og mine :D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg tror at det beste du kan gjøre er å skrive en detaljert og konstruktiv e-post hvor du tar for deg hendelsene fra NGT tok over til fram til i dag. På denne måten dokumenterer du all korrespondanse mellom deg og NGT, noe du ikke gjør ved å ringe. Å ta opp telefonsamtalen blir, etter min mening, litt barnslig.

 

Forstår deg veldig godt når du sier at du ikke vil betale inkassogebyr når du ikke har mottatt regning, men samtidig så bør du være inneforstått med at NGT har et krav mot deg. De har levert en tjeneste (som jeg går utifra) du visste du mottok. Ergo er det helt naturlig at de vil ha penger av deg. Det aller beste hadde vært hvis du etter et par måneder uten regning tok kontakt med NGT for å gi beskjed om dette.

 

Så, skriv en e-post til dem at du veldig gjerne vil ordne opp i saken, men ikke ønsker å betale til inkassoselskapet p.g.a sakens natur. TV2Hjelper Deg er en heller desperat løsning...

Lenke til kommentar

NGT har så langt jeg vet valg mellom fakutura på papirformat eller epost. Det høres ut som de her ikke har overført eposten du hadde fra før av, har tildelt deg en ny epost fra selskapet og så sendt faktura der siden det er standard når du ikek har vlagt annet (det kan du jo i såfall sjekke fort ved å spørre om å få bruker/passord tilsendt og logge på mail.broadpark.no)

 

Dersom du ikke har motatt noen spesifikk melding som tilsier at du skulle motta faktura på en ny epostadresse så er det nok det som er kjernen i problemet. Hvis så er tilfellet så vil jeg tro at du sikkert kan få gjenåpnet linjen og trukket purre/inkasso gebyret om du forklarer dette til dem. Husk selvfølgleig også å oppgi den epostadressen du faktisk bruker, eller evt. spesifiser at du ønsker kommende regninger på papirformat om du foretrekker det, så vil du ikke komme opp i samme situasjon igjen ihvertfall.

 

Det høres ut som en ærlig feil fra begge sider. De har sikkert teknisk sett send deg faktura på epost, men i og med at du (slik jeg har forstått det) ikke har fått noe beskjed om at du skal forvente faktura på en ny epostadresse, så vil jeg tro at en natulig løsning på det vil være at du betaler de utestående månedsbeløpene, men får trukket gebyrene.

 

En rask tlf til fakura avdelingen fikser sansynligvis dette dersom du forklarer forholdet rolig men bestemt.

 

Ønsker deg lykke til med saken :)

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette er da helt i tråd med det som skjedde for oss her på Vestnes også . Vi ventet også på regningen i ca 10 måneder før den kom .

 

Når det gjelder den som nå prøver forsvare NGT så skal jeg fortelle at den informasjonen som angivelig var sendt ut ble sendt ut til vår nye adresser på broadpark.no men det var ingen som gav oss noen informasjon om at vi hadde nye adresser . Det var ingen som gav oss info på hvordan vi fikk tak på de nye adressene.

 

For mitt vekommende så fikk jeg tak på den nye adressen ca 3 + måned etter at NGT ønsket meg velkommen som bruker og jeg har nå lagt inn også min gamle adresse i tilfelle problemer med NGT .

 

Jeg var også kunde hos PCS fra sen høsten 2002 og etter som hastighetene økte ble jeg med på rotteracet og når ADSL2+ kom til gards var jeg igjen med på overgangen .

 

Den som tror NGT fikk med seg dette når de tok over for tro igjen og jeg satt oppført med en eller annen "swing-hastighet" men siden jeg hadde ventet så lenge på regningen lot jeg det bare gå siden hastigheten var den samme .

 

Plutselig for noen måneder siden . Rett etter sist regning ble plutselig hastigheten noen treg for å si det mildt og jeg måtte til slutt ringe dem . For å korte ned på dette så ble jeg bedt om å logge på hos NGT for å deretter "oppgradere" til ADSL 2+ på nytt .

 

Den som tror jeg fikk hastigheten tilbake etter 3-4 timer eller hva for tro igjen for det tok nærmere 2 uker før de fikk opp hastigheten og skulle jeg fakturere for telefonbruk og tid hadde de fått bakoversveis .

 

Det måtte en "senior" i systemet til før jeg fikk hastigheten opp på nytt ...

 

Siste utvikling er at siden jeg desverre oppgraderte til ADSL 2+ på nytt gjennom siden til NGT så setter de meg inn på ekstremt gamle priser/hastigheter . I mitt tilfelle Adsl 2+ Megafree som ikke engang finnes og den som gjetter at prisen på denne utgåtte produktet er 499,- den får rett .

 

Videre påløper det ett gebyr på 100,- pr måned for jeg har nå plutselig "løpende kontrakt" . Jeg skal gi de idiotene løpende kontrakt jeg .... og den gikk jeg inn med PCS den 26/9-2002 .

 

NGT reklamerer med at de ikke har bindingstid , de har ingen referanser til noen Megafree på sine sider som jeg finner , det står ingenting om at man betaler for løpende kontrakter og for to+ måneder siden når jeg "tegnet kontrakt på adsl2+" eller hva var prisen 469,- NOK Totalt for en Mega 20000 .

 

Og da forteller jeg ikke om de som har sittet inne i en fjord her uten bredbånd siden midten av fellesferien ... de skylder visst på en eller overgang fra ett selskap de kjøpte . Hette ikke det selskapet PCSupport ? Hvorfor kan ikke en aktiv linja da bare opnes opp siden regingen er betalt .

 

Sorry for at jeg går ekstremt off topic her ..

Lenke til kommentar
Tiden gikk og vi fikk tenkte ikke over at vi ikke hadde fått noen regninger på flere mnd fra nextgentel før vi plutselig en dag mistet nettet,

 

Når man ikke får regning på flere mnd bør det ringe en bjelle.

Få ting, om noe er gratis i livet.

 

Samtidig bør det gå an og forklare problemet på en konstruktiv måte, og begge parter bør kunne være i møtekommende.

 

En bør også forsikre seg at det nye selskapet har den infoen de trenger, jeg syns det blir for dumt og sitte passivt og se på, samme hvem som har ansvaret.

Netopp for å ungå lignende situasjoner som du er havnet i.

 

Jeg har selv prøvd kundeservisen til NGT, og det går fint å ordne ting, selv om man kansje må svelge en kamel eller 2. Jeg har hatt inkasso saker mm, noe som ikke var berettiget, men det løste seg. Dette var i all hovedsak før de skjerpet seg.

 

Jeg har forsatt tilgode å møte uhøffelige og lite hjelpsome folk hos NGT.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Har ikke lest alt, men uansett om du har papirfaktura eller epostfaktura så skal det *alltid* sendes en purring per post før kravet oversendes inkasso. Er ikke dette gjort så har du krav på at inkasso trekkes og de sender deg ny purrefaktura. Denne kan du betale og bestride resten hele veien dersom de ikke er lure nok til å trekke kravet fra inkasso. Ring inkassoselskapet og si at du bestrider kravet, de vil da sette inkasso i bero. Skriv så epost til de hvor du sier at du ikke har mottatt faktura/purring og be om å få ny tilsendt. Og husk at krasst språk ikke kommer noen vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...