Gå til innhold

Last ned gratis BMW-simulator (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fordi om dette spillet og LFS, GTR 2 osv skal være realistiske, betyr det ikke at de er det. Greit nok at de er nokså realistiske, men det er en ting som ikke er realistisk i det hele tatt. Viss du kjører i mellom 60-100 km/t klarer du ganske mange svinger uten å bremse ned. Men i disse spilla, sklir du jo rett av banen i en enkel sving når du kjører i 60....Derfor liker jeg ikke disse spilla noe særlig...

Lenke til kommentar
Fordi om dette spillet og LFS, GTR 2 osv skal være realistiske, betyr det ikke at de er det. Greit nok at de er nokså realistiske, men det er en ting som ikke er realistisk i det hele tatt. Viss du kjører i mellom 60-100 km/t klarer du ganske mange svinger uten å bremse ned. Men i disse spilla, sklir du jo rett av banen i en enkel sving når du kjører i 60....Derfor liker jeg ikke disse spilla noe særlig...

9493510[/snapback]

Jeg føler at du ikke har testet spillene? Skulle gjerne likt å høre

hvor det er slikt at man kan bare kjøre 60km/t i en sving, og

høyere fart gjør at bilen sklir ut? Kan du filme/ta opp at dette skjer?

For å bevise din teori. For den virker veldig tynn, ettersom det

skjer rett og slett ikke. På banen trenger man kontroll over bilen,

og det er sjeldent man sklir ut av banen hvis man kjører riktig.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Det er jo greit nok at man trenger kontroll, ja. Men det for å si det på en annen måte, ta E-39 som et eksempel. Der er det 90 sone, det er mange svinger som er krappere en svinger som du på LFS, GTR osv kjører rett ut i, di klarer du uten problem i virkeligheten.

 

Men spilla er for all del bra...spesielt med G25, jeg likte demoen av Race 07, der følte jeg at du ikke skle så fort ut i svingene...

Lenke til kommentar
Det er jo greit nok at man trenger kontroll, ja. Men det for å si det på en annen måte, ta E-39 som et eksempel. Der er det 90 sone, det er mange svinger som er krappere en svinger som du på LFS, GTR osv kjører rett ut i, di klarer du uten problem i virkeligheten.

 

 

 

Det du gjør er sikkart at du begynner å bremse for sent slik at hjulene låser seg eller rett og slett ikke får nok grep fordi dekkene både må kjempe for å bremse ned bilen OG holde bilen på banen inn i svingen.

 

Forøvrig så prøver jo spillene bare å etterligne virkeligheten, ingen av de er naturtro, det går desverre ikke an enda.

 

Uansett, på en vei med 90 sone er det ikke en eneste sving som kan beskrives som "krapp".

Lenke til kommentar
Det er jo greit nok at man trenger kontroll, ja. Men det for å si det på en annen måte, ta E-39 som et eksempel. Der er det 90 sone, det er mange svinger som er krappere en svinger som du på LFS, GTR osv kjører rett ut i, di klarer du uten problem i virkeligheten.

 

 

 

Det du gjør er sikkart at du begynner å bremse for sent slik at hjulene låser seg eller rett og slett ikke får nok grep fordi dekkene både må kjempe for å bremse ned bilen OG holde bilen på banen inn i svingen.

 

Forøvrig så prøver jo spillene bare å etterligne virkeligheten, ingen av de er naturtro, det går desverre ikke an enda.

 

Uansett, på en vei med 90 sone er det ikke en eneste sving som kan beskrives som "krapp".

9494085[/snapback]

 

Ikkje akkurat...jeg holder 60 å prøver å svinge...men sklir rett ut.

 

Men kan det være noe med instillingene å gjøre? Rotasjonsgrad på rattet osv...

Lenke til kommentar
Fordi om dette spillet og LFS, GTR 2 osv skal være realistiske, betyr det ikke at de er det. Greit nok at de er nokså realistiske, men det er en ting som ikke er realistisk i det hele tatt. Viss du kjører i mellom 60-100 km/t klarer du ganske mange svinger uten å bremse ned. Men i disse spilla, sklir du jo rett av banen i en enkel sving når du kjører i 60....Derfor liker jeg ikke disse spilla noe særlig...

 

LFS er vel et av spillene som er nærmest å etterlikne ekte bilers oppførsel 100%, men det er fortsatt noen tilng som mangler før det å spille bilspill blir som å kjøre ordentlig bil:

 

- Synsfeltet. Fartsfølelsen er lavere i et spill fordi du ikke får 180graders synsfelt som i virkeligheten. Å kjøre bil på en skjerm blir som å kjøre bil med dykkermaske, fartsfølelsen blir lavere fordi du ikke ser ting fyke forbi i øyekroken.

 

-Mangelen på G-krefter. En ekte bil kjører man med hele kroppen, og bilen gir deg veldig mye informasjon gjennom setet. Du kjenner om du nærmer deg grensen i en sving fordi du blir presset sideveis i setet. G-kreftene utgjør jo også litt av fartsfølelsen :)

 

Fordi disse tingene mangler, så kjører man helt annerledes i f.eks LFS enn man ville gjort i en ekte bil. Bremser mye senere og svinger mye bråere. Så om man kjører av banen på Blackwood litt for ofte så er det ikke sikkert at det er fordi spillet er urealistisk ;)

Endret av Pellick
Lenke til kommentar
LFS er vel et av spillene som er nærmest å etterlikne ekte bilers oppførsel 100%, men det er fortsatt noen tilng som mangler før det å spille bilspill blir som å kjøre ordentlig bil:

 

- Synsfeltet. Fartsfølelsen er lavere i et spill fordi du ikke får 180graders synsfelt som i virkeligheten. Å kjøre bil på en skjerm blir som å kjøre bil med dykkermaske, fartsfølelsen blir lavere fordi du ikke ser ting fyke forbi i øyekroken.

 

-Mangelen på G-krefter. En ekte bil kjører man med hele kroppen, og bilen gir deg veldig mye informasjon gjennom setet. Du kjenner om du nærmer deg grensen i en sving fordi du blir presset sideveis i setet. G-kreftene utgjør jo også litt av fartsfølelsen :)

 

Fordi disse tingene mangler, så kjører man helt annerledes i f.eks LFS enn man ville gjort i en ekte bil. Bremser mye senere og svinger mye bråere. Så om man kjører av banen på Blackwood litt for ofte så er det ikke sikkert at det er spillet sin feil  ;)

9507874[/snapback]

Hvorfor drar du inn LFS nå? Ingen motargumenterte noe med LFS nå..

LFS sin fartsfølelse og G krefter har ikke noe med BMW M3 challenge å gjøre.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...