Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: E30 325i og E91 325i


8483838383

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra prosjekt(er)! Selv har jeg en forkjærlighet for e28. Men en kompis av meg har satt inn M50 i E30'n sin. Din ser rimelig strøken ut. Ta godt vare på den :)

 

Ser du kjøpte de Borbet hjula i Hønefoss. De stod ikke tilfeldigvis på en golf 2? Hvis jeg ikke husker helt feil så var de dreid ned for å passe bedre? Han som hadde de kjøpte seg BBS RS? Isåfall så har jeg hatt de hjula dine på tre'er golfen min :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har delene kommet, og jeg tror jeg har alt jeg trenger for å få sammen bilen.

 

Poly hardyskive til rattstammen, og forsterkede stabilisatortstagfester.

af51839d.jpg

 

Forskjell på nytt og gammelt feste.

cb85a4c5.jpg

6158e247.jpg

 

Nå får jeg bare håpe at bilen er samarbeidsvillig, og ikke lager noen flere problem.

Da skal den nemmelig få lov til å bli med på ferie til Nürburgring. :)

Nødplanen er å kjøre touringen. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bilen er tilbake på veien.

ec123dbf.jpg

 

Den ble helt nydelig å kjøre nå.

Bakstillingen føles helt død.

 

Her er hjulvinklene etterpå.

Ikke så værst mtp at det eneste justerbare på e30 er spissingen forran.

hjulstilling.jpg

 

Ser at jeg bør kjøpe camber/caster-plater, så jeg får lik caster på begge sider framme.

 

Noen bilder fra et lokalt bmw treff forige uke. (ikke jeg som har tatt bildene)

IMG_2358crop.jpg

IMG_2357crop.jpg

 

9dhug8h2hxc7ui7khkbq.jpg

91nweux8bnp8q00rd966.jpg

5qhkjpoy0m9qj82nmu1i.jpg

j56brf7b3a3xs0ij6c1l.jpg

 

 

Og en liten filmsnutt for å få frem lyden i den. :)

th_83ed91da.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den holdt følge med 197hk m3 med 2,5en, så den går vel ganske likt. På papiret skal den sige sakte ifra.

Fikk litt fart på den også.

f5c19911.jpg

Kom bak en ribbet 320is på Nürburgring. På slettene tok jeg innpå han. Men i svingene gikk det ikke like bra. (virket som han hadde kjørt der noen ganger før. :p)

 

Den tusler og går i Haugesundsområdet.

 

Idag har jeg plukket ut sub og reservehjul. Det hjalp godt på kjøreegenskapene å få noen kilo av rumpa.

Videre planer er å finne en bedre stabstagkombinasjon, og andre fjærer/dempere. (H&R coilovers kanskje).

 

Og så har jeg kjøpt m-tech2 sideskjørt og dørpanel til den som skal monteres etter hvert.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Takk for det. :)

 

En liten oppdatering.

Nye demperfester bak.

Bilde454.jpg

Bilde458.jpg

Bilde459.jpg

 

Og en tur på posten for å hente pakke. (Jeg måtte hjem å skru sammen 520en når jeg så hva som hadde kommet.)

Bilde456.jpg

 

Bilde457.jpg

:D

 

Jeg har vært inne hos Statens Vegvesen å vist motoren.

http://bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=472117

Jeg fikk den heldigvis godkjent til slutt. :)

 

Et par bilder fra Nürburgring:

86162382.jpg

 

01be5d66.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Pen BMW ja, det må jeg si :D

 

Noen videre planer? :)

 

Takk for det. :)

Planer er det alltid.

 

Den ene planen, er å spare opp penger til nye forskjermer, nytt panser, nye hjulbuer bak (og noen som kan sveise dem inn), og hellakkering.

Dette er langt fram i tid. Jeg får ikke råd til å gjøre det før ferien til neste år, og da skal bilen være klar til en ny tur på Nürburgring.

Så vi får se om det kanskje blir gjort til høsten eller vinteren.

 

Ellers har jeg litt planer for bremser og understell.

I første omgang vurderer jeg touringkalipere bak for å få mer bremsekraft bak.

Yellowstuff eller Ferrodo ds2500 klosser, og noen skiver bak som ikke er laget av biltema.

 

Jeg kunne også tenkt meg noen nye felger, og bilstein sprint dempere.

 

Men alt koster jo penger, så jeg får prøve å prioritere litt.

Femmeren skal ha litt omsorg også. Denne trenger ny hardyskive, tårnlager bak og vinterdekk i nærmeste framtid.

Til våren regner jeg med å ta ned bakstillingen på den, og bytte ut så mye som mulig i polyurethane.

 

Det værste av alt, er at uansett hvor overbevist jeg er om at skruing er noe dritt, så blir jeg rastløs og har lyst på nye utfordringer kort tid etter at jeg er ferdig med forige prosjekt. :p

Lenke til kommentar

Da har femmeren fått litt omsorg også.

Ny hardyskive montert, og nye tårnlager bak.

Den føles nesten som ny nå. :)

 

Denne førte til "litt" vibrasjoner i drivverket. :p

Bilde490.jpg

 

Etter å sett tilstanden på bakdemperene, har jeg bestemt meg for at jeg skal spandere på den nye dempere og fjærer hvis den overlever vinteren. (sist jeg oppgraderte demperene på vinterbilen min, smalt jeg den dagen etterpå)

Tenker på 50/40 senk. Men prøver å finne noe som senker litt mindre bak.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siste bildet av e30en for denne sesongen.

auto_13.jpg

 

Spanderte litt gul lyktefilm på 520en. :)

Bilde498.jpg

 

 

Framtidsplanene er som følger.

E30: Diffbrems, kjøling til bremsene, nye skiver bak, klosser framme og bak (tenker på ferrodo ds2500).

 

E34: Skal få tak i den siste senterkoppen til alpinafelgene, så skal de lakkeres sølv.

Jeg må sansynligvis bytte litt foringer i bakstillingen. Om den er dårlig på glatta, blir det viskosediff på den, og senking etter vinteren.

Lenke til kommentar

Nå venter jeg på litt deler i posten.

Ny lønning nærmet seg, og tilbudene dukket opp på rekke og rad.

 

Følgende er på vei i posten:

Fjernstyring til sentrallåsen, inkludert uslipte nøkkelemner.

a5b1_10.JPG

 

Sorte baklykter.

38_-772216160.jpg

 

Og Bilstein sprint dempere: (k-mac dempertoppene var desverre solgt)

IMG_0262.jpg

 

Edit:

Og diagnoseutstyr. :)

569a_1.JPG

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...