Gå til innhold

Magcyver spill, god ide?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Macgyver som spill? Det måtte jo være dømt til å mislykkes. Ikke bare har serien den tynneste historien, selve karaktere macgyver er en latterlig patetisk person. Er så pussig at det er akkurat det han trenger for å komme seg ut av all verdens situasjoner.

Nei la Macgyver være død, det er den beste prestasjonen han har gjort.

9460061[/snapback]

The voice of reason.

Skrevet
Nå har jeg ikke sett macgyver siden jeg var ca syv. Hvor mye av det som klekkes av hovedpersonen har rot i virkeligheten? Er det gjørbart på noe nivå?

9455802[/snapback]

Alt han gjør funker irl, det som er "rart" er at han ALLTID tilfeldigvis har akkurat de tingene han trenger for å gjøre det han må gjøre :!:

Skrevet
Hvorfor ville et point & click format dødsdømt spillet?

9491351[/snapback]

Fordi dagens ungdom er for dumme til å bruke hodet for å løse oppgaver. De eneste spillene de klarer å spille er hvor de skyter på hverandre. Jeg fatter ikke at folk orker FPS lenger, alle de spillene er jo like, sikt og skyt.

De eneste spillene jeg faktisk synes er skikkelig kule er gode "adventure" spill.

Broken Sword, Monkey Island, DOT og slike klassikere går FPS varianter en høy gang.

Skrevet
Macgyver som spill? Det måtte jo være dømt til å mislykkes. Ikke bare har serien den tynneste historien, selve karaktere macgyver er en latterlig patetisk person. Er så pussig at det er akkurat det han trenger for å komme seg ut av all verdens situasjoner.

Nei la Macgyver være død, det er den beste prestasjonen han har gjort.

9460061[/snapback]

Pussig? Ikke mer pussig enn de fleste andre serier/filmer. Rart at ingen av heltene blir skutt mens statister faller for fote. At alle skurker i spill så og si gir helten en sjanse til å slå de. Så hvorfor MacGyver blir dummere enn de andre forstår jeg ikke helt problemet.

Hadde det vært morsomt med en Bond film hvor skurken bare sier "å pokker heller!" for så å blåse hjernen til vår kjære "hemmelige agent" (som forsåvidt alle skurker ser ut til å vite alt om)? Nei, det hadde blitt kjedelig :p

Men som nevnt, adventure spill er for det meste død :(

Skrevet (endret)
Men som nevnt, adventure spill er for det meste død :(

9491774[/snapback]

Point'n'click/Adventure spill er døde, hovedsaklig fordi de ikke har utviklet seg.

Dagens gamere stiller større krav enn det ble gjordt tidlig på 90-tallet.

Macgyver kan for så vidt aldri bli en fps, fordi som vi vet demonterer macgyver alle våpen han får og bruker de til noe annet.

Men hatt et spill med førsteperson synsvinkel og som hadde en synnsykt interaktiv verden og bra fysikkmotor og en slags kjemimotor(så man kan lage napalm av konsentrert appelsinjuice) så tror jeg de kunne laget et bra macgyver spill jeg.

EDIT: tenk på mulighetene for improviserte løsninger på problemene, dette måtte jo være hovedelementet i gameplayet. Og at man faktisk kunne bruke litt av det man lærte på skolen for å komme seg gjennom et kart.

Endret av Civilix
Skrevet

For det første, MacGyver er tidenes actionserie. Her får vi servert opplagt amerikansk propaganda i form av en antivold agent som bruker sine teoretiske kunnskaper for å takle vanskelige situasjoner i det virkelige liv. Damene kaster seg etter ham, og alle verdens kommunist-stater er etter ham. Han er en mann av enkelt levesett. I det hele tatt et bra forbilde. :D

Å lage et spill rundt verdens kulste actionhelt ever må jo bare bli bra. Et fpa (first person adventure) hadde nok vært tingen. Spillet kan gjerne deles inn i individuelle brett, men hver av dem må være ganske store. Det må dessuten være mange måter å komme seg gjennom brettet på slik at spillet opplevls unikt for hver spiller.

Fysikk-motoren i spillet måtte selvfølglig være uhyre godt laget. Alt bør være noenlunde destruerbart. Spillet må selvsagt ha en god "kjemi-motor" iform av at man kan ta alksens kjemikalier og lage ting. For eksempel lage salt og vann av syre og base bare for morro skyld.

Grafikken hadde ikke trengt å være så utrolig god. Det viktigste er at grafikken gjør jobben. For eksempel må man kunne skilne den rød ledningen fra den grønne i en bombe. ;) Voice-actor må selvsagt være Richard Dean Anderson (han vi alle forbiner med MacGyver). Ellers har jeg ikke mange kravene.

Skrevet
Det hadde vært utrolig stilig, plutselig oppdager du en atomlekasje og alt du har er en sjokoladeplate, what to do?!?!

9455168[/snapback]

Det var en syre-lekkasje. Sukkeret i sjokoladeplaten boblet opp og ble til en seig masse som ble brukt som en midlertidig løsning. Følger du ikke med eller?

:p

9455359[/snapback]

hehehaha

Skrevet (endret)

Det som hadde vært virkelig bra var om de brukte humor i spillet, og gjorde nær av den, men på en bra måte.

At løysninger var av slike tull som "tyggipakke og en strikk", og hver gang du drog frem SwissArmKnife kom det flotte intro musikken osv.

Så har du tullete "hjelp" av Pete eller andre som gjorde bare ting verre (som vanligt).

Tror det hadde vært en vinner det der!

Eller enda bedre...DU spilte idioten som var med Gyver og gjorde ting verre heleveien siden det vanligste for slikte "click and point" spill er jo å "clicke" på alt du ser.....men du bare ender opp å rote ting opp! Haha! :thumbup:

Endret av nosync
  • 1 måned senere...
Skrevet
Din ide av et MacGyver-spill hadde kanskje sugd ja, men det betyr ikke at ikke andre kan komme opp med et bedre konsept.

EDIT: Dessuten skyter ikke Macgyver.

Brukte ikke MacGyver AK-47 elns i første episode? :p

Skrevet

Da han skal redde en pilot i pilot-episoden(første episode), så skyter han mot randoms.

Det var egentlig meningen at MacGyver skulle være überkul-våpenmann, men RDA ville ha en helt som ikke likte vold. Ergo MacGyver;'9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...