Gå til innhold

hvilke konsoll har best spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
over et år? lol? Konsollen er 9 måneder gammel.

Xbox 360 hadde vel ikke så mye å skryte av det første året heller?

Oblivion, GRAW (for de som likte dem) og Gears of War som kom ca et år etter at konsollen ble sluppet.

Mulig jeg har glemt noen spill også. Skal ikke se bort fra det.

På de 12 første månedene kom det mange titler som fikk bra kritikk.

På bare de to første månedene kom Kameo, Project Gotham Racing 3, Perfect Dark Zero, Call of Duty 2, Condemned: Criminal Origins, Dead or Alive 4.

GRAW og Oblivion kom i Mars (2006), da hadde konsollen vært på markedet i knappe 5 måneder. Fight Night kom måneden før.

Men du har rett ang. Gears of War, det kom 1 år etter konsollen ble lansert.

Andre titler som kom iløpet av det første året: Battlefield 2: Modern Combat, Hitman: Blood Money, Prey, Saint's Row, Just Cause, Test Drive Unlimited, NHL 2k7, NBA 2k7, Call of Duty 3.

++

Men jeg syns PS3 hadde mange bra titler det første "året" den også, problemet for mange er vel bare at spillene allerede hadde kommet ut på 360 lang tid i forveien. Men fakta er nok at PS3 har like mange titler med bra kritikk som 360. Hvertfall ikke store forskjellen.

9475247[/snapback]

Flere av de spillene du lister opp er ganske "mjeh" i grunn hvis du tenker på skillelig gode killer titler.

Kan jo gjøre det samme med Wii titler om jeg vil.

Red Steel, Mario Party 8, Wario Ware, sykehusspillet (husker ikke hva det heter selv om jeg har det :p)

Poenget mitt var bare at ingen av konsollene har hatt spesielt mange skikkelig gode spill det første året de var ute.

9490063[/snapback]

Det er din personlige mening, jeg snakket om "gode" spill basert på hva slags omtaler de har fått, og 8.0 (av 10) og over regnes som bra sist jeg sjekket.

Endret av BTK
Skrevet
Om man har lyst til å game de største next-gen titlene og generelt store og dype spill så er Wii det dårligste valget. Så det kommer jo selvfølgelig an på hva man skal bruke konsollen til.

9460468[/snapback]

HERREJESUS, REDD DENNE PERSONEN FØR JEG KASTRERER HAN/HENNE MED NOE RUSTENT OG SKARPT!

Vil si at Zelda er relativt stort og dybt... Bare som eksempel...

Men på den andre siden så vil jeg si at Wii kommer ganske svakt ut når det kommer til episk grafikk! Til tross synes jeg dette var den mest ignorante subjektive uttalelsen på laang tid.

Men så kommer man til den kjedelige ramsingen:

Xbox 360/PS3

Vil si de er ganske identiske, best på det meste vil jeg si, både i antall spill og delvis i kvalitet, spesielt hvis du har spilt en stund og egentlig ikke ønsker å hakke løs på rosa sopper med et tresverd. Begge har vel relativt godt online system, lite rom for å være nostalgisk på da, ettersom PS2/Xbox ikke egentlig er gammel nok enda. (PS1 støtten er begrenset har jeg hørt?)

Wii

Barnslige spill (meget subjektiv uttalelse som jeg egentlig sikker blir tatt for) så vi sier heller, barnevennlige og fargerike spill...

Lite med flerspiller over nett, men godt med rom for nostalgi, virtual console.

Svakere på grafikk og fysikk, så hvis du ønsker krystallklar grafikk og god fysikk så må du styre unna.

Morsomme kontrollere, ikke spesielt gode (subjektivt igjen), men morsomst uansett!

9473075[/snapback]

Ok, så ved å virke hårreisende sjokkert over det jeg sier, fortsetter du med å gjenta det så og si ordrett? Wii har selvfølgelig mye artige spill, alle konsollene har det. Men nettopp det jeg sa var at om du er ute etter generelt STORE og DYPE spill, så bør man heller styre mot xbox360 eller ps3. Klart, som ca eneste spillet på Wii med litt dybde er Zelda et stort og flott spill. Som du sier, så er også grafikken veldig annerledes mellom konsollene, og Wii fokuserer mer på gøyale kontroller enn next-gen grafikk.

Skrevet

For å ta et eksempel, hva er så dypt med Gears of war f.eks? Det er et sterotypisk skytespill med masse testosteron. Djevelsk artig, men å kalle det dypt er som å skyte seg i leggen for deretter å klage på våpenloven.

Skrevet

Samtidig sier jeg at det IKKE er grafikken som gjør et spill episk.. soz, da har du misforstått hva episk er... Sorry kompis, det jeg sier er at det er latterlig å si at wii ikke har dype spill, samtidig sier jeg at den ikke har den heftigste maskinvaren, ikke at den ikke har dype spill.. Den HAR dype spill.

Skrevet
For å ta et eksempel, hva er så dypt med Gears of war f.eks? Det er et sterotypisk skytespill med masse testosteron. Djevelsk artig, men å kalle det dypt er som å skyte seg i leggen for deretter å klage på våpenloven.

9500118[/snapback]

Enig med det, det eneste FPS(og i den sjangeren) jeg ville våget å kalt DYPT, er nok Half Life 2.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...