Gå til innhold

Deres meninger om tidenes musikk!


Audiodoffen

Anbefalte innlegg

Hei.

Lurte på hva folket syns er tidenes musikk.

Musikk som virkelig har gjort noe for verden, eller som har betydd mye for den musikken som lages idag!

Dette kan gjelde band fra gode gamle dager til idag.

 

Og akkurat hvorfor har disse banda/artistene gjort noe så spesielt at de fortjener tittelen som en av de beste artistene/banda i verden?

 

I min topp 5 har jeg gått ut ifra band som jeg mener har gjort seg fortjent, selv om jeg selv ikke liker alle disse!

 

 

Johnny Cash: Syns faktisk Cash gjorde mer for musikken en Elvis. Greit nok, Elvis sjarmerte omtrent hvert eneste menneske, og skapte en helt ny ``stil``, stemmen var fantastisk, og opptredene var ubeskrivelig, men etter min mening, Cash var bedre!

Han fant på de mest fantastiske sagnene, utrolig gode tekster(sier ikke at Elvis ikke gjorde samme), han fikk til en rytme og stil som fikk alt fra unge til gamle mennesker å like musikken,

Han er vel også den eneste artisten i verden som har vært ``populær``, eller som har gitt ut bra plater fra da han begynte og frem til nyere tid(som jeg ser på som årtusenskiftet)

 

Tror musikken hadde hatt et enormt tomrom uten Johnny Cash

 

 

Elvis: Stort sagt det samme som Cash, var stor, lagde mye bra, hadde stemmen og rytmen, spørsmålet er vel om han hadde klart å fortsatt i samme ``nivå`` vis han ikke hadde forlatt oss så tidlig.

 

 

Black Sabbath: Vil påstå at disse er grunnlaget for veldig mye av dagens rock og metal! Ekstreme riff, en sinnsyk bra stemme, en bassist i verdensklasse, og mye mye mer!

Det ekte Black Sabbath har etter min mening laget verdens beste musikk, men syns ikke de fortjener topp - plassen da de etter 1978 gikk på et stort smell ved å bytte vokalist :(

Ble liksom ikke Black Sabbath lenger, ble ikke mer Sabbath da flere av bandets orginale medlemmer også sluttet i bandet i ettertid.

 

 

Jimi Hendrix: En mester på gitar, som har vært til inspirasjon for millioner av mennesker, både det han sto for, og det at han kunne mer enn bare å spille med gitaren.

Woodstock 69 :love:

 

 

 

Nirvana: Syns de fortjener en plass på denne lista, en utrolig bra band, og en musikk som forandret mye av rocken på den tid. Syns selv Nirvana er en av de beste banda som noen gang har eksistert, selv om de var dårlig teknisk sett, og de ble kritisert for mange ting, så var det å spilte med ustemte gitarer, spesielle tekster og en spesiell stil det osm gjorde Nirvana til Nirvana!

Smaken er som baken, men Nirvana er mitt ynglingsband ;)

 

 

Andre band:

2pac

Eminem

Frank Zappa

Ac/Dc

Metallica

 

 

 

Er mange andre som dere sikkert fortjener denne tittelen mye mer enn de jeg har nevnt, men alle har forskjellige meninger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laga min liste utifra rock. Men disse er folk som ikke bare gjort noe for sin egen sjanger, men har forandret syn på annet type musikk:

 

Iron Maiden

The Beatles

Nirvana

Jimi Hendrix

Fall Out Boy

Rage Against The Machine

 

I tillegg mener jeg at "det litt nyere bandet" Motion City Soundtrack, kommer til å lage musikkhistorie, selv om de ikke har gitt stort inntrykk i Norge... Ennå!

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar
Oi :S  Hvordan kunne jeg glemme Pink Floyd :dontgetit:

 

 

Virkelig flau no :blush:

 

 

Frister å teste ut mer av Motion City Soundtrack :)

 

Men Fall Out Boy?  Hva har de egentlig gjort da?

(ikke ment negativt på noen måte)

9449280[/snapback]

 

Fall Out Boy, har virkelig satt den tidligere ukjente Emo/Pop/Punk-sjangeren på kartet. Synes de fortjener en plass her... De er en stor inpirasjon for mange nye musikere.

 

EDIT: Har helt glemt Arctic Monkeys... De har laga historie, synes nå jeg...

Endret av OnklCB_94
Lenke til kommentar
Dette er et anførselstegn: "

Dette er egentlig ingenting: `

Ikke dette heller:  ̏

Men dette er i alle fall ingenting: ``

 

 

Hvis vi skal spekulere i hvem som har betydd mest for musikken slår nok Elvis Johnny Cash ganske lett.

9449693[/snapback]

 

 

Beklager veldig dypt, har nå en stor sorg og lover å sette meg mer inn i norsk gramatikk og dens riktige ord- og språk betegnelser. ;)

Lenke til kommentar
Oi :S  Hvordan kunne jeg glemme Pink Floyd :dontgetit:

 

 

Virkelig flau no :blush:

 

 

Frister å teste ut mer av Motion City Soundtrack :)

 

Men Fall Out Boy?  Hva har de egentlig gjort da?

(ikke ment negativt på noen måte)

9449280[/snapback]

 

Fall Out Boy, har virkelig satt den tidligere ukjente Emo/Pop/Punk-sjangeren på kartet. Synes de fortjener en plass her... De er en stor inpirasjon for mange nye musikere.

 

EDIT: Har helt glemt Arctic Monkeys... De har laga historie, synes nå jeg...

9449823[/snapback]

 

Fall out boy har vel egentlig ikke gjort annet enn å plage og skade ørene våre de siste årene? Ikke faen om de fortjener en plass på tidenes musikk liste! Det eneste Fall out boy har prestert, er å gjøre en i utgangpunktet grei sjanger utvisket og utblandet av popklisjer!

 

Er det et band som skal opp på denne lista så er det Guns N' Roses! De dro 80's metal opp av gjørma på slutten av 80-tallet. Appetite for destruction er så latterlig mye bedre enn alt annet som er lagd!

 

'nough said :cool:

Lenke til kommentar

Neil Young - Bakgrunnen for hele Grunge stilen. (Kurt Cobains største inspirasjonskilde). Neil har gjort mye for musikken og en levende lengende. Som fortsatt lager musikk som selger som fy!

 

Led Zeppelin - Grunn steinen av alt man hører av hard/heavy rock. Nyskapende.

 

Pink Floyd - Utrolig bra musikk! De har laget mye psykedelisk musikk da Syd Barret skrev musikken, så ble det mere progrock aktig. Skaper utrolige stemninger.

 

Jimi Hendrix - Utrolig musikker! Har nok også hatt mye å si for musikken som lages i dag.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Hva var Pink Floyd`s beste periode egentlig?

 

Tenker da på det samme som at Black Sabbath var fra 170 - 1978, der de var best!

 

Liker ikke den der progrock delen så godt da.

9450808[/snapback]

 

Spørs vel egentlig om du liker Syd, eller David best (tror jeg).

 

Mange Pink Floyd fans sverger til "Dark Side of the Moon", noe jeg sier uten å ha så veldig peil på Pink Floyd sånn egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...