Gå til innhold

5 registreringer max i Bioshock?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenkte på at siden jeg formaterer ganske ofte, så blir keyen fort brukt opp..

 

Blir serienummeret brukt opp hvis jeg formaterer og installerer spillet på nytt?

9448019[/snapback]

 

hvis du isåfall skulle det, synes jeg faktisk du fortjener å bruke en no cd crack. Så bør ikke bli no problem..

Lenke til kommentar
Haha, formaterer bare max 1 - 2 ganger i året :p

9448255[/snapback]

 

2K Games har også uttalt at de vil etter hvert fjerne kopibeskyttelsen på Bioshock, men dette antar jeg skjer når de ikke får solgt stort mer i butikkene. Med andre ord er det en stund til. Da vil stort sett alle argumenter om at 5 aktiveringer ikke er nok falle i grus. Der de hører hjemme. :)

Lenke til kommentar
Slutt å formater hele tida da.  :roll:

Er kanskje lurt å slutte å ødelegge Windows-installasjonen di hele tida.

9448206[/snapback]

 

Er faktisk mange av oss som installerer Windows ofte for å oppnå optimal ytelse. Selv formatterer jeg og reinstallerer jeg i alle fall 15 gang i året (mer enn én gang i måneden), og dette har jeg gjort siden Windows 95, i 12 år ;)

 

Jo lengre man har en windows-installasjon, jo mer søppel samler seg - både bevisst og ubevisst. Gamle drivere, gamle programmer og registerdritt her og der. Og så har Windows bare en egen evne til å bli tregere med tiden.

 

Så dette temaet er faktisk meget relevant. Om det er slik at man bare kan bruke en key 5 ganger så er det for dårlig. Det bør heller være slik at en key bare kan være aktiv på én PC av gangen.

 

Nå kjøpte jeg heldigvis Steam-versjonen av Bioshock, så jeg slipper å tenke på sånt. Har derimot et par andre spill (TM United + PCM2007) som krever aktivering med en CDkey som bare gjelder et visst antall ganger. Kjipt med sånt.

Lenke til kommentar
Er faktisk mange av oss som installerer Windows ofte for å oppnå optimal ytelse. Selv formatterer jeg og reinstallerer jeg i alle fall 15 gang i året (mer enn én gang i måneden), og dette har jeg gjort siden Windows 95, i 12 år ;)
Da vil jeg tørre å påstå at det er mange av dere som har lite å bruke tida deres på når man wiper systemet helt for den marginale forskjellen i ytelse det gir. Den påstanden holdt kanskje vann når Windows var et DOS-program. Jeg måtte selv re-installere Windows 98 hver 14. dag. Men nå som NT5-variantene av Windows er såpass gode som de er kan man kjøre flere år hvis man har litt sunn fornuft og har litt peil på å sette opp PC'n uten å måtte formatere for "bedre ytelse" :roll: .

/OT

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
Kan jo gå ganske kjapt å kjøre en reinstall... især hvis man har et ferdig-laget image av en fersk windows :-)
Fortsatt like unødvendig.

9449724[/snapback]

Du om det. Min mening er at det slettes ikke er så fantastisk som du vil ha det til, og derfor foretrekker jeg å gjøre det. Det kan oppstå feil på harddisker, en kompis kan klikke på "noe gøy", oppstartsfiler kan faktisk bli korrupte, program kan kræsje under installasjon og fucke opp systemet osv osv... Men du mener vel at dersom man bruker "sunn fornuft" og har "litt peiling på å sette opp PC'er", så skjer vel ikke slikt.

 

Tar meg 10-15 minutter ca å gjenopprette Vista, om ikke det en gang. Og det er ikke en gang tid jeg trenger å være med PC'n, bare å dytte Vista-plata i maskinen og klikke et par ganger. Stakkars meg som kaster bort så mye tid... Vedder på at du bruker minst like lang tid, faktisk hver eneste dag, til noe mindre nyttig.

 

Og det hele er faktisk ganske ON-topic, da poenget faktisk er at når det begynner å bli så ille at man kun får installere et spill X antall ganger, et spill man har brukt sine surt tjente penger på, så begrenser man brukeren ennå mer. Rettighetene innskrenkes, og fortsetter det på denne måten kommer vi til slutt bare få lov til å spille spill under overvåking av storebror.

 

Jeg ser bare ingen fordeler med en slik aktiveringsbegrensning, kun ulemper. Vanlig kopisperre på CD/DVD-plater derimot er en fornuftig hindring for å stoppe den "vanlige" mannen i gata fra å kopiere spill til sine venner. De som vil komme rundt den gjør det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...