Gå til innhold

Infotråd: Sony Alpha A700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har idag bestilt batterigrep og ekstra batteri for den nette sum av 2400,- (inkludert 15% off tilbud ved nyregistrering :D

 

Det jeg lurer på, har høvdingblitsen HVL-F56, denne har 2 innganger. samt A700 har en utgang merket blitz tegn. Kan man kjøre blitsen på batteri fra kamera? Det er noe jeg ønsker da batteriene jeg bruker er trege til å ta serie shots med. Feks ved pressefotografering skal man gjerne ta mange bilder på kort tid. Kjipt å vente på batterier da....

Lenke til kommentar

Utgangen du snakker om på A-700en er for å utløse studioblitser tilkoblet via kabel. Den overfører ikke strøm. For dette kan man vel imidlertid kjøpe eksterne batteripakker en kan feste i beltet, har bare ikke sett slike nevnt på en stund..

EDIT: Men det var ikke vanskelig å finne..

http://www.bhphotovideo.com/c/product/4757...ttery_Pack.html

 

 

Når det gjelder DT-objektiver, er dette et tilbud til brukere med APS-C-kamera som utnytter den mindre bildebrikken for å tilby objektiver med et nyttig brennviddeomfang for APS-C som samtidig er av overkommelig størrelse. Tilsvarende gjelder for Canon EF-S 17-55mm og Nikon DX 17-55mm, som selv om de koster skjorta er rimelig ubrukelig på FF-kamera. For å bøte på dette tilbyr Nikon på D3 en croppet modus hvor APS-C-størrelsen maskeres i søkeren og AF- og lysmålingssystem tar hensyn til mindre bildesirkel slik at DX-optikk fortsatt er brukbart (selv om oppløsningen er mer begrenset enn på andre kamera i prisklassen).

 

Mvh

Kjetil

Endret av Kjetil-H
Lenke til kommentar
Har idag bestilt batterigrep og ekstra batteri for den nette sum av 2400,- (inkludert 15% off tilbud ved nyregistrering :D

 

Det jeg lurer på, har høvdingblitsen HVL-F56, denne har 2 innganger. samt A700 har en utgang merket blitz tegn. Kan man kjøre blitsen på batteri fra kamera? Det er noe jeg ønsker da batteriene jeg bruker er trege til å ta serie shots med. Feks ved pressefotografering skal man gjerne ta mange bilder på kort tid. Kjipt å vente på batterier da....

 

Du kan skaffe batteripakken til blitzen, da får du opp hastigheten. men kan ikke kjøre fra kamera afaik. (noe som ville kverket juicen dens ganske kjapt)

 

ene er for batteripakke og andre for trådkontroll forresten.

 

Det er da som fitta at et så dyrt objektiv ikke kan brukes på FF. (har nettopp kjøpt).

Noen som vet med Sigma lenser (som jeg har og skal ha flere av), hva de heter der?

 

Støtt Sony, kjøpt Sony-linser ;)

 

Og for å si det slik, at min 10-20mm ikke fungerer på 10mm på fullframe ser jeg ikke på som noe minus. Har ikke 1.5x effekten å tenke på når jeg havner på fullframe, og vil uansett ha et aps-størrelse kamera i tillegg til et fullframe da det har sine fordeler.

Lenke til kommentar

Har nettopp lest testen i bladet FOTOGRAFI. Masse skryt, men i sammenligning med Canon 40D så fikk autofokusen ett lite minus for både for hastighet og presisjon. Dette er det viktigste for meg ved en oppgradering. Er det noen som har hatt A700 lenge nok til å kunne si noe om autofokusens hastighet og presisjon?

Lenke til kommentar

Igjen fra Dyxum, Swede66 var sammen med Maffe på Minoltatreffet i Lysefjorden (hyggelige svensker begge to :) )

 

Swede hadde A700 med seg på ishockeykamp, noe som bør relatere bra til håndball.

 

To summarize, d*mn this camera is fast, AF is spot on and when shooting on continous, you better have a lot of memory cards in the bag.

 

Bildeeksempler finner du her:

http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=23544

 

PS bak nicket til Nordstjernen skjuler det seg en svært kjent norsk fotobokforfatter....

Lenke til kommentar

Stor dag med bismak i dag. Henta i ettermiddag eit a700 på posten, bestilt fra NetOnNet. Har hatt a100 sidan oktober i fjor, og vil tru a700 er den perfekte oppgradering, då spesielt med tanke på ISO støy.

 

Kom heim og begynte å ta bilder. Men, etter få minutt kjem nederlaget. Eg får ikkje stabilisatoren til å fungere (ingen vibrasjons lyd, slik som på a100 ved steadyshot on), det lyser i viewfinder at ein treng stabilisering, men bevegelses "bar'ane" beveger seg ikkje, dei står i ro på full uttelling (,om steadyshot er av eller på har ingenting å seie). Batteriet er fullada. Har testa med båe Sony og Sigma objektiv.

 

Når eg held øyret inntil huset, høyrer eg ein meget svak elektrisk støy (uavhengig av steadyshot=av eller på) som forsvinn når eg tek eit bilete, og kjem attende att når kameraet er ferdig med processing.

 

La og merke til huset rister sensoren i omtrent 1 sekund, ved power on. På a100 skjer dette til slutt, og varer mykje kortare og roligare, kanskje 0,3-0,5 sekund.

 

Alle andre funksjonar ser ut til å fungere, er difor redd for at eg rett og slett har fått eit dårlig eksemplar.

 

Er det noko eg kan gjere, er dette ein kjend bug? Har saumfart google, samt Sony manualane, og finn ikkje anna enn at advarselen signaliserer om at her trengs det stabilisering.

 

Andre her som har vert borti liknande? Dykk med erfaring med båe a700 og a100, kor lenge varer sensorristinga ved oppstart på dykkar a700, er det høgare lyd enn hjå a100? Samt synspunkt på den elektriske støyen når huset er på, svak svak "transformatorlyd" som ikkje er tilstades ihvertfall på min a100.

 

Takkar for alle innspel, sjølv om eg igrunn er rimelig sikker på dette er ei reklamasjonsak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...