Gå til innhold

Infotråd: Sony Alpha A700


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettop kjøpt en A700 fra JapanFoto til nkr 5990,-

Har fra før A100

DT18-200

2 x 70-210 Beercan F4.0

2 x Minolta 50mm F1.7 (Er meget fornøyd med disse)

Tamron 17-50 F2.8

Tamron 90mm F2.8

Tamron 70-210 F4.5-5.6

 

Men, til min store fortvilelse så sliter jeg med "back-focus" Kan testes ved å bruke senterfokus og full blenderåpning. Fokuserer på en ting, men objektet bak, ca 1-2 cm blir skarpt. Ett rask søk på Google, viser at mange sliter med dette, og dette gjelder selvfølgelig alle kamera merker. Flere som har dette, vet ikke om det selv, da mange tror det skal være slik. Bla. denne linken. Fokus problem

 

Jeg har heldivis angrerett 14 dager, frosikring, reklamasjon og garanti, så her blir det nok å få byttet. Ellers så er jeg meget godt fornøyd med Sony A700. Har også oppgradert til firmware V4.0, mens kameraet ble levert med Frimware 3.0. Når jeg kjøper nyrr igjen, skal jeg be om å få ett som har orginalt V4.0 (nyere produksjon), og håpe på at slike ting er korrigert.

Lenke til kommentar
Har nettop kjøpt en A700 fra JapanFoto til nkr 5990,-

Har fra før A100

DT18-200

2 x 70-210 Beercan F4.0

2 x Minolta 50mm F1.7 (Er meget fornøyd med disse)

Tamron 17-50 F2.8

Tamron 90mm F2.8

Tamron 70-210 F4.5-5.6

 

Men, til min store fortvilelse så sliter jeg med "back-focus" Kan testes ved å bruke senterfokus og full blenderåpning. Fokuserer på en ting, men objektet bak, ca 1-2 cm blir skarpt. Ett rask søk på Google, viser at mange sliter med dette, og dette gjelder selvfølgelig alle kamera merker. Flere som har dette, vet ikke om det selv, da mange tror det skal være slik. Bla. denne linken. Fokus problem

 

Jeg har heldivis angrerett 14 dager, frosikring, reklamasjon og garanti, så her blir det nok å få byttet. Ellers så er jeg meget godt fornøyd med Sony A700. Har også oppgradert til firmware V4.0, mens kameraet ble levert med Frimware 3.0. Når jeg kjøper nyrr igjen, skal jeg be om å få ett som har orginalt V4.0 (nyere produksjon), og håpe på at slike ting er korrigert.

 

Remoten popet ikke opp med kameraet var koblet til.

 

Belsby; testet min A700 med 28-75 F2.8 og 50mm 1.7, de så ut til å fokusere riktig, hvilket objetiv testet du med?

Hvilken serie er det du har, 1850xxx ?

Endret av Karabin
Lenke til kommentar
Har nettop kjøpt en A700 fra JapanFoto til nkr 5990,-

Har fra før A100

DT18-200

2 x 70-210 Beercan F4.0

2 x Minolta 50mm F1.7 (Er meget fornøyd med disse)

Tamron 17-50 F2.8

Tamron 90mm F2.8

Tamron 70-210 F4.5-5.6

 

Men, til min store fortvilelse så sliter jeg med "back-focus" Kan testes ved å bruke senterfokus og full blenderåpning. Fokuserer på en ting, men objektet bak, ca 1-2 cm blir skarpt. Ett rask søk på Google, viser at mange sliter med dette, og dette gjelder selvfølgelig alle kamera merker. Flere som har dette, vet ikke om det selv, da mange tror det skal være slik. Bla. denne linken. Fokus problem

 

Jeg har heldivis angrerett 14 dager, frosikring, reklamasjon og garanti, så her blir det nok å få byttet. Ellers så er jeg meget godt fornøyd med Sony A700. Har også oppgradert til firmware V4.0, mens kameraet ble levert med Frimware 3.0. Når jeg kjøper nyrr igjen, skal jeg be om å få ett som har orginalt V4.0 (nyere produksjon), og håpe på at slike ting er korrigert.

 

Remoten popet ikke opp med kameraet var koblet til.

 

Belsby; testet min A700 med 28-75 F2.8 og 50mm 1.7, de så ut til å fokusere riktig, hvilket objetiv testet du med?

Hvilken serie er det du har, 1850xxx ?

 

Hei, Testen er gjort med min Tamron 17-50mm f2.8. "Hvilken serie er det du har, 1850xxx ?" , skjønner ikke helt hva du mener her. :)

 

Grunnen til at jeg har 2 x Beercan og 2 x 50mm F.7 er at jeg fikk tilslaget på 2 stk. på ebay. Dette var ikke helt planlagt, men kjøpt er kjøpt. Kom over 2 stk. i mint ++. Får nok prøve å selge det ene. Når det gjelder 50mm, så kjøpre jeg først ett, så kom jeg over en Minolta double xx utgave.

 

Jeg har også postet dette på Dpreview sitt forum, og der var det en som hadde det samme problemet med sin Tamron 17-50mm. Jeg har nå tatt testbilder med min Tamron 90mm, og det ser meget bra ut. Så dette betyr at jeg får sende inn min Tamron for justering.

Endret av belsby
Lenke til kommentar
Hei, Testen er gjort med min Tamron 17-50mm f2.8. "Hvilken serie er det du har, 1850xxx ?" , skjønner ikke helt hva du mener her. :)

Serienummeret på kameraet :) Det er forskjellig start på nummeret avhengig av kit-type og produksjon.

 

Hei serienummeret er: S01 2061967 H . Det står på esken. På kameraet står det 2061967. Er det ny eller "gammel" produksjon? Regner med at du har peiling, siden du spør. Ellers så får jeg meget bra bilder med Tamron 90mm. Det er Tamron 17-50mm som sliter. Min plan nå, er å bytte denn på Japan Foto, men tilsvarende fra Sigma. Sigma 18-50

Lenke til kommentar
"Remoten popet ikke opp med kameraet var koblet til."

 

Karabin

 

Beklager dårlig råd :innocent:

Gå til Start > All programs > Sony Image Data Site > Remote Conrol

 

Skal vi prøve å få live i denne: http://www.sonyalpha.net/ slik en kan samle erfaring...

 

mvh

fiple

Når jeg går dit så ligger ikke Remote Control der, bare Converter og Lightbox, har både kjørt installasjon fra cd og lastet ned fra sonysupport av Sony Image Data Suite, men Remote Camera Control ser ikke ut til å bli installert :(

Lenke til kommentar
Hei, Testen er gjort med min Tamron 17-50mm f2.8. "Hvilken serie er det du har, 1850xxx ?" , skjønner ikke helt hva du mener her. :)

Serienummeret på kameraet :) Det er forskjellig start på nummeret avhengig av kit-type og produksjon.

 

Hei serienummeret er: S01 2061967 H . Det står på esken. På kameraet står det 2061967. Er det ny eller "gammel" produksjon? Regner med at du har peiling, siden du spør. Ellers så får jeg meget bra bilder med Tamron 90mm. Det er Tamron 17-50mm som sliter. Min plan nå, er å bytte denn på Japan Foto, men tilsvarende fra Sigma. Sigma 18-50

Ikke så mye, men tenkte hvis du søkte andre steder og etter erfaringer og feilsituasjon, at nummert på kameraet, som refererte til kit og kanskje produksjonssted og tid, kunne gjøre det lettere å finne ut det var en kjent feil, det var forøvrig det nr som sto på kameraet.

Model and Serial numbers:

 

DSLR-A700 (Body)

1500001 - 1500430

1500551 - 1500600

1700001 - 1700200

1850001 - 1857450

2250001 - 2251596

 

DSLR-A700P (with 16-105 lens)

----

 

DSLR-A700K (with 18-70 lens)

1640001 - 1640900

1800001 - 1800450

2050001 - 2059050

2340001 - 2340450

 

DSLR-A700Z (with 16-80Z lens)

2150001 - 2152000

 

Men det ser jo ut til at det er objektivet og ikke kamerahuset det er noe feil med..

 

Når det gjelder å bytte til Sigma 18-50, så hadde jeg vært litt skeptisk, har sett bla på www.dyxum.com at flere sier at autofokusen lett ryker, noe som ser ut til å være gjeldene på fler Sigmavarianter.

Hvis du ikke trenger konstant F2.8 hele veien ogg dekning fra ca 17-5O, så kan det jo være noe å sjekke ut KM 28-75 F2.8, Tokina ATX PRO 20-35 F2.28, CZ 16-80 eller få Tamronen riktig justert.

Ville tatt ett søk på zooms og all, foacal range 16-105 her :

http://www.dyxum.com/lenses/index.asp

Lenke til kommentar

Hei

 

Det første jeg skal gjøre, er å ta kontakt med JapanFoto, og bytte Tamron objektivet til ett nytt. Blir å prøve ut en ny 17-50mm F2.8, da dette i utgangspunktet er ett meget bra objektiv. Viss problemet er vedvarende, så er 16-105 eller Tamron 17-70 ett alternativ.

 

 

Når det gjelder http://www.sonyalpha.net/ , så er jeg enig. Her må vi prøve å lage litt mere liv :)

 

Ellers så kanskje noen kunne ta seg tid til å starte en samletråd for Sony speilrefleks, på lik linje med eks. Pentaks tråden her på akam. Har tenkt å gjøre dette selv, men har ikke hatt ti enå, men skqal ike se bor fra at det blir gjort ganske snart, viss ingen andre kommer meg i forkjøpet :)

Lenke til kommentar
Ingen som hadde noen fler innspill på Remote Camera Control?

Programmet dukker ikke opp....

Ikke med kamera tilkoblet heller.

Og finner det ikke med søk på pcen...

Har lastet om installert siste Suite fra Sony og

 

Hei!

 

Jeg har nettopp oppgradert fra A100 til A700. Knallbra!

 

Hadde samme problem som deg.

Jeg er veldig usikker på hva som løste problemet, men knota mye frem og tilbake og kjørte bl.a installasjonen av softwaren om igjen fra CD'en.

La da merke til at Remote camera control dukket opp på listen over programmer som ble installert. Tror ikke den var med første gang jeg gjorde det.

Mulig det at jeg hadde Sony Picture utility installert fra før har noe med saken å gjøre(?)

Hvis det ikke funker ville jeg nok prøvd å avinstallere all Sony programvaren, boote PC'en og installere fra CD'en på nytt.

Lenke til kommentar
Ingen som hadde noen fler innspill på Remote Camera Control?

Programmet dukker ikke opp....

Ikke med kamera tilkoblet heller.

Og finner det ikke med søk på pcen...

Har lastet om installert siste Suite fra Sony og

 

Hei!

 

Jeg har nettopp oppgradert fra A100 til A700. Knallbra!

 

Hadde samme problem som deg.

Jeg er veldig usikker på hva som løste problemet, men knota mye frem og tilbake og kjørte bl.a installasjonen av softwaren om igjen fra CD'en.

La da merke til at Remote camera control dukket opp på listen over programmer som ble installert. Tror ikke den var med første gang jeg gjorde det.

Mulig det at jeg hadde Sony Picture utility installert fra før har noe med saken å gjøre(?)

Hvis det ikke funker ville jeg nok prøvd å avinstallere all Sony programvaren, boote PC'en og installere fra CD'en på nytt.

Takk :)

Da Sony Picture Utility var bort, så kom det frem etter reinstallasjon.

Men får feilmeldingen "Can not detect Camera) selv om usb er koblet til og bildeoverføring går greit via usb-kabelen.

Lenke til kommentar
Ingen som hadde noen fler innspill på Remote Camera Control?

Programmet dukker ikke opp....

Ikke med kamera tilkoblet heller.

Og finner det ikke med søk på pcen...

Har lastet om installert siste Suite fra Sony og

 

Hei!

 

Jeg har nettopp oppgradert fra A100 til A700. Knallbra!

 

Hadde samme problem som deg.

Jeg er veldig usikker på hva som løste problemet, men knota mye frem og tilbake og kjørte bl.a installasjonen av softwaren om igjen fra CD'en.

La da merke til at Remote camera control dukket opp på listen over programmer som ble installert. Tror ikke den var med første gang jeg gjorde det.

Mulig det at jeg hadde Sony Picture utility installert fra før har noe med saken å gjøre(?)

Hvis det ikke funker ville jeg nok prøvd å avinstallere all Sony programvaren, boote PC'en og installere fra CD'en på nytt.

Takk :)

Da Sony Picture Utility var bort, så kom det frem etter reinstallasjon.

Men får feilmeldingen "Can not detect Camera) selv om usb er koblet til og bildeoverføring går greit via usb-kabelen.

 

Når du skal bruke denne skal du på kameraet før tilkobling gå inn på menyen og under "USB connection" velge "Remote PC" istedenfor "Mass storage".

Lenke til kommentar
Ingen som hadde noen fler innspill på Remote Camera Control?

Programmet dukker ikke opp....

Ikke med kamera tilkoblet heller.

Og finner det ikke med søk på pcen...

Har lastet om installert siste Suite fra Sony og

 

Hei!

 

Jeg har nettopp oppgradert fra A100 til A700. Knallbra!

 

Hadde samme problem som deg.

Jeg er veldig usikker på hva som løste problemet, men knota mye frem og tilbake og kjørte bl.a installasjonen av softwaren om igjen fra CD'en.

La da merke til at Remote camera control dukket opp på listen over programmer som ble installert. Tror ikke den var med første gang jeg gjorde det.

Mulig det at jeg hadde Sony Picture utility installert fra før har noe med saken å gjøre(?)

Hvis det ikke funker ville jeg nok prøvd å avinstallere all Sony programvaren, boote PC'en og installere fra CD'en på nytt.

Takk :)

Da Sony Picture Utility var bort, så kom det frem etter reinstallasjon.

Men får feilmeldingen "Can not detect Camera) selv om usb er koblet til og bildeoverføring går greit via usb-kabelen.

 

Når du skal bruke denne skal du på kameraet før tilkobling gå inn på menyen og under "USB connection" velge "Remote PC" istedenfor "Mass storage".

Tusen takk igjen :) Da fungerte det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...