Gå til innhold

Skrudde av og på 360, så forsvant bilde..


Northland

Anbefalte innlegg

Jeg startet opp 360`en min, satte i Forza 2 og skulle spille. Fikk beskjed om at jeg måtte laste ned en oppdatering. Jeg lastet ned og kom inn i spillet. Så fikk jeg ikke logga på gamertagen min pga av jeg hadde gitaren til guitar hero koblet i. For å få kontrollen som "player 1" i stedet for gitaren, tok jeg ut og ledningen til gitaren og skrudde av og på xboxen.

 

Nå får jeg ikke opp bilde lenger.. :p Den starter opp som normalt. Jeg hører at jeg beveger meg i menyene. Men nada bilde.. Jeg har sjekket kablene, sjekket at den står på TV og ikke HDTV. Alt dette opptil flerne ganger (rart at det skulle stå feil sånn plutselig uansett:P). Jeg har prøvd forskjellige utganger på tv`en. Jeg har prøvd å ta av HDD`en, for også starte den opp..

 

Hva faen kan problemet være? Oppdateringen til Forza som er synderen kanskje? Er 360`en min ødelagt nå?

 

Var det endelig min tur? :p

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fakk.. Den er lik enda.. Var litt rask på avtrekkeren der.. :p Den funket bare en gang.. Nå har jeg prøvd på en annen tv.. Skal prøve med noen andre sine kabler. Vis det ikke funker da, så tar jeg turen innom Siba og klager!

 

Men si at det var oppdateringen til forza som ødela xboxen.. Henger den igjen på HDD`en? Slik at feilen vil oppstå på en eventuel ny 360? Jeg gidder ikke akkuratt bytte HDD, slik at jeg mister alle mine savegames.

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
Fakk.. Den er lik enda.. Var litt rask på avtrekkeren der.. :p Den funket bare en gang.. Nå har jeg prøvd på en annen tv.. Skal prøve med noen andre sine kabler. Vis det ikke funker da, så tar jeg turen innom Siba og klager!

 

Men si at det var oppdateringen til forza som ødela xboxen.. Henger den igjen på HDD`en? Slik at feilen vil oppstå på en eventuel ny 360? Jeg gidder ikke akkuratt bytte HDD, slik at jeg mister alle mine savegames.

9428938[/snapback]

 

Kommer det røde lys i fronten av konsollen?

Har du prøvd andre spel?

Lenke til kommentar

Jeg skulle spille Forza for 3 uker siden. Fikk beskjed om å oppdatere. Gjorde jo det selvfølgelig, men når maskina tok omstart så fikk jeg "Red ring of death". Skrudde boxen litt av og på. Fikk grønn ring noen ganger, men for det meste ble det rødt. Det virka hvertfall som om det var oppdateringen som gjorde ett eller annet faenskap.

 

Kontakta bare MS, sendte maskina til tyskland og fikk ny 2 uker senere. Var ikke så plagsomt uten maskin i et par uker. Faktisk litt allright med et avbrekk :D

Lenke til kommentar

Eg hadde nøyaktig samme problem som degfor lenge siden. Løsningen for meg var å bytte til VGA-kabelen så fikk eg bilde. Byttet over til komponent igjen og alt funket strålende. Men eg blei egentlig bra sjelven i buksa for å si det sånn.

 

EDIT: Såg at du har testet med andre kabler også ja...

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Da har jeg vert innom Siba.. De kunne ta min 360 og ALT utstyr (dvs HHD`en også, noe som er uaktuelt) også får jeg med meg en ny ut døra med en gang.. Det var vist umulig at jeg tok ut den nye HDD`en som følger med den nye 360, og bytter med min gamle.. Selv om det ikke har en dritt å si, var vist dette helt umulig!

 

Da har jeg såvidt jeg ser 2 alternativer..

 

1. Kjøpe memorycard og flytte over savene (om det er mulig?), også bare levere alt fra meg.

 

2 (her kommer det gode! :p) Stikke en annen plass og kjøpe en ny HDD løst (Elkjøp f.eks). Sette denne på 360`en, som jeg leverer til siba. Ta den nye HDD`en som følger med den nye 360`en. Så tar jeg med den og stikker til elkjøp å sier jeg vil bytte den. Enten bytte den i et spill, eller få penger tilbake? WIN WIN! :D

 

Plan nummer 2 hadde jo vært perfekt om det går.. :p Noen grunn til den ikke sko funke? Noe jeg ikke har tatt med i beregning? :p

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar
2 (her kommer det gode! :p) Stikke en annen plass og kjøpe en ny HDD løst (Elkjøp f.eks). Sette denne på 360`en, som jeg leverer til siba. Ta den nye HDD`en som følger med den nye 360`en. Så tar jeg med den og stikker til elkjøp å sier jeg vil bytte den. Enten bytte den i et spill, eller få penger tilbake? WIN WIN! :D

Plan nummer 2 hadde jo vært perfekt om det går.. :p Noen grunn til den ikke sko funke? Noe jeg ikke har tatt med i beregning? :p

9447942[/snapback]

 

Eg har hilst på deg på SIBA :cool: . Det er dessverre dårlig gjort å gjere slikt. Skal informere folka mine der om dette du har skrevet. Grunnen til at SIBA ber om komplett utstyr er pga leverandøren muligens sjekker at komponentene som blir levert inn, vart solgt i samme salgspakke (alt er merket med serienummer, sjekk sjølv). Du får uansett ein ny pakke fra butikken, er det da så veldig urimelig å være ærlig og levere alt tilbake, i stedet for å prøve seg på slikt? Forstår uansett frustrasjonen med savegames og andre ting! Har du kontaktet Microsoft for telefon support? Det er definitivt verdt det!! :)

Endret av Stinger169
Lenke til kommentar
2 (her kommer det gode! :p) Stikke en annen plass og kjøpe en ny HDD løst (Elkjøp f.eks). Sette denne på 360`en, som jeg leverer til siba. Ta den nye HDD`en som følger med den nye 360`en. Så tar jeg med den og stikker til elkjøp å sier jeg vil bytte den. Enten bytte den i et spill, eller få penger tilbake? WIN WIN! :D

Plan nummer 2 hadde jo vært perfekt om det går.. :p Noen grunn til den ikke sko funke? Noe jeg ikke har tatt med i beregning? :p

9447942[/snapback]

 

Eg har hilst på deg på SIBA :cool: . Det går dessverre dårlig å gjere slikt. Skal informere folka mine der om dette. Grunnen til at SIBA ber om komplett utstyr er pga leverandøren muligens sjekker at komponentene som blir levert inn, vart solgt i samme salgspakke. Du får uansett ein ny pakke fra butikken, er det da så veldig urimelig å være ærlig og levere alt tilbake, i stedet for å prøve seg på slikt? Forstår uansett frustrasjonen med savegames og slikt! Har du kontaktet Microsoft for telefon support? Det er definitivt verdt det!! :)

9449388[/snapback]

Du finner vel ikke ut om hdd`en er den som fulgte med maskinen orginalt vil jeg tro.

Savner litt smidighet i slike tilfeller. Her er det ikke en person som prøver seg med defekt vare, men faktisk bytter en brukt til en ny...

Er det slik at SIBA gir deg automatisk ny konsoll istedenfor at kunden sender den inn til MS?

Lenke til kommentar
Eg har hilst på deg på SIBA  :cool: . Det er dessverre dårlig gjort å gjere slikt. Skal informere folka mine der om dette du har skrevet. Grunnen til at SIBA ber om komplett utstyr er pga leverandøren muligens sjekker at komponentene som blir levert inn, vart solgt i samme salgspakke (alt er merket med serienummer, sjekk sjølv). Du får uansett ein ny pakke fra butikken, er det da så veldig urimelig å være ærlig og levere alt tilbake, i stedet for å prøve seg på slikt? Forstår uansett frustrasjonen med savegames og andre ting! Har du kontaktet Microsoft for telefon support? Det er definitivt verdt det!!  :)

9449388[/snapback]

 

Det har jeg mine tvil på at du har gjort dessverre..

Nå som det er sagt ser jeg at det er helt totalt forskjellige serienummer.. Ingen av tallene har noen som helst sammenheng, såvidt jeg kan se..

Å det du sier med andre ord er at, din xbox 360 blir ubrukelig om du av en eller annen grunn vil/må bytte HDD på den? Det er altså det samme som å fikse på den innvendig? Jeg ser fremdeles ikke problemet..

 

Du finner vel ikke ut om hdd`en er den som fulgte med maskinen orginalt vil jeg tro.

Savner litt smidighet i slike tilfeller. Her er det ikke en person som prøver seg med defekt vare, men faktisk bytter en brukt til en ny...

Er det slik at SIBA gir deg automatisk ny konsoll istedenfor at kunden sender den inn til MS?

9449478[/snapback]

Jeg har en defekt xbox 360 som jeg vil ha i orden. Jeg prøver meg ikke på noe lureri. Vil bare beholde HDD`en. Jeg er ikke så gla i å spille at jeg gidder å begynne på ny på alle spilla mine. Så om jeg mister alle savegames jeg har, ser jeg nesten ikke vitsen i å beholde 360`en. Så det at siba gir meg en ny er altså ikke verdt det, om haken med det er at jeg mister alt. Jeg forstår godt at siba må følge sine regler, men i et slik tillfelle hadde jeg håpt at det gikk an å møtes på halvveien.

 

Men vet noen om at jeg kan flytte savegames over fra HDD til memorycard?

Endret av DarkerGlow
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...