Gå til innhold

Opera 9.5 Alpha snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes Opera 9.5 fungerer ganske greit (dvs ingen feil sålangt), men det er meget irriterende og legge inn alle hurtiglinker osv igjen.

9426408[/snapback]

Men na blir det siste gang, iogmed at synkroniserer bokmerkene med MyOpera

 

Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere.

 

Men om Opera kommer med en like rask/raskere versjon enn det firefox er, så vurderer jeg å skifte.

9428234[/snapback]

Var det ikke en test jeg sa for en liten stund siden? 8sekunder?

9428288[/snapback]

Men det du snakker om er vel en test som tester orginal firefox, jeg _tweaker min for å få den raskere som sagt. Har ikke hørt om noe måte å tweake opera på, vi får se når den kommer ut om det blir noe tess :)

Lenke til kommentar
Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere.

Hvis du kan tweake Firefox, så kan du jaggu tweake Opera også, og få den enda raskere enn en tweaket Firefox igjen.

 

Ellers er det nye fartstester tilgjengelig nå, og Opera dominerer fullstendig:

 

http://nontroppo.org/timer/kestrel_tests/

 

Konklusjonen er:

 

Across the board, Opera Kestrel is already significantly faster than Opera Merlin, and generally out-performs all other browsers tested. Some results, like the full javascript raytracer show that under heavy loads, Opera Kestrel is much more stable and memory efficient. This is important, because Opera uses the same core for all devices, from mobile phones to games consoles to desktop computers. Having a highly efficient core makes for much lower resource consumption and better scaling across devices. Opera Kestrel appears to have set new benchmarks for performance in rendering speed.

 

For Mac users, there is also encouraging signs that Opera Kestrel on the Mac is close to parity (and even faster in some cases) to the Windows version.

Lenke til kommentar
Synes Opera 9.5 fungerer ganske greit (dvs ingen feil sålangt), men det er meget irriterende og legge inn alle hurtiglinker osv igjen.

9426408[/snapback]

Mer eller mindre alle instillinger ligger i C:\Documents and Settings\[DinBruker]\Application Data\Opera\Opera\profile

 

Dersom Opera 9.5 Beta lager sin egen mappe, kan du bare overskrive profile-mappen som ligger i betaen, med den fra den gamle versjonen din av Opera.

 

Også greit å ta backup av profile-mappen før man formatterer disk, slik at man slipper å endre instillingene ved nyinstallasjon av Opera.

Lenke til kommentar
Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere.

Hvis du kan tweake Firefox, så kan du jaggu tweake Opera også, og få den enda raskere enn en tweaket Firefox igjen.

9432924[/snapback]

Jeg har tidligere googlet for å finne informasjon om hvordan man tweaker opera, men har ikke funnet noe som helst. Kan hende det har kommet noe på nett i ettertid jeg ikke vet om.

Er ikke det mye enklere å tweake firefox p.g.a. den har åpen kildekode? Ikke det jeg har noe peiling igrunn.

Lenke til kommentar

Hvordan er egentlig stabiliteten i Opera vs Firefox, min personlige oppfatning er at der er Firefox bedre, jeg brukte opera en del før, men stadig vekk låste deg seg helt og cpu-bruk gikk opp i ~100%, det skjer aldri i Firefox for min del.

Ellers så merket jeg aldri noen hastighetsforskjeller når jeg brukte de om hverandre, men det er selvsagt kun min subjektive oppfatning.

Lenke til kommentar

Selv om jeg er die hard Opera-fan kan jeg ikke nekte for at alle versjoner (har vel iallefall brukt Opera siden versjon 5) på samtlige platformer (Win98, 2k og XP, samt Opera Mini og Opera Mobile) har slått seg vrang til tider. Har ikke brukt FF nok til å kunne sammenligne, men Opera banker iallefall IE på det aller meste - også stabilitet.

 

PS: Har kjørt Opera under Vista i et par uker, og kan ikke komme på at det har streika en eneste gang =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...