Gå til innhold

Opera 9.5 Alpha snart klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du skal blant annet kunne søke i historikk, det vil si nettsider du har besøkt tidligere.

 

Har skribenten aldri prøvd Opera? Den funksjonen har vi hatt lenge. :!:

 

opera_historikk.png

 

Opera 9.5 vil få en ny gjennopprettingsmulighet som skal gjøre det mulig for brukeren å gjenopprette et vindu som er tidligere blitt lukket.

 

Virkelig? Det har vi og hatt veldig lenge. Det er bare å trykke på papirkurven oppe til høyre.

 

opera_papirkurv.png

Endret av Fruktkake
Lenke til kommentar
Du skal blant annet kunne søke i historikk, det vil si nettsider du har besøkt tidligere.

 

Har skribenten aldri prøvd Opera? Den funksjonen har vi hatt lenge. :!:

 

9423862[/snapback]

 

Du kunne søke på tittel, men ikke innhold. I kestrel (Opera 9.5) er dette utvidet til å inkludere innholdet på sidene, slik at du kan finne den selv om du kun husker et ord eller en settning på siden.

 

Husk å prøv synkroniseringen også! :)

Lenke til kommentar
--

 

- Men sist og ikke minst hvor komplisert og lite støttet det er i Linux verdenen. Brukte en god del timer på å installere Flash og Java og få dette opp med virkelig knotete guider. Flash er vel heller ikke støttet på Linux Opera engang. Testet på Ubuntu vel og merke.

 

 

--

9423428[/snapback]

 

Flash fungerer i opera i linux (også 64-bit), hadde ikke noen problemer med å få det til å fungere (Gentoo), dog for å få flash-video (f.eks youtube) til å fungere er litt mer knot, flash skjønner ikke / vil ikke , i utgangspunktet, spille av hvis cachen ligger en annen plass en standard, dvs når en ikke bruker firefox.

Lenke til kommentar
Du skal blant annet kunne søke i historikk, det vil si nettsider du har besøkt tidligere.

 

Har skribenten aldri prøvd Opera? Den funksjonen har vi hatt lenge. :!:

9423862[/snapback]

post-38834-1188917677_thumb.png

 

Opera 9.5 vil få en ny gjennopprettingsmulighet som skal gjøre det mulig for brukeren å gjenopprette et vindu som er tidligere blitt lukket.

 

Virkelig? Det har vi og hatt veldig lenge. Det er bare å trykke på papirkurven oppe til høyre.

9423862[/snapback]

post-38834-1188917693_thumb.png

Lenke til kommentar

@RastaXP: Tenker du på Google Suggest som er i Firefox (autofullfør av ting å søke på)? Eller autofullfør av nettadresser?

 

Dersom det er det siste, er det i alle nettlesere (?), så lenge du ikke skrur av historikken på sider du har vært inne på.

 

Dersom det første, tror jeg ikke Opera har direkte samarbeid med Google, slik som Mozilla har.

Lenke til kommentar
Blant andre nyheter er at søkefunksjonen skal være kraftig forbedret. Du skal blant annet kunne søke i historikk, det vil si nettsider du har besøkt tidligere.
Noen som vet om andre nettlesere som har dette fra før? Eller extensions til ff? Har ventet på denne funksjonen til en nettleser nemlig. Forstår ikke hvorfor det ikke har fantes før nå i så fall. Tenker ofte "hva var den siden igjen, der det sto noe om ..." og så må jeg bla gjennom historikken og håpe på at tittelen har et nøkkelord.
Lenke til kommentar
Legg nå bare til autofullfør. Hva er det Opera Software tuller med?

9425972[/snapback]

 

Autofullfør av hva?

 

AtW

9425994[/snapback]

 

 

Jeg vil se ting komme opp i en rubrikk under søkefeltet slik som det er i alle andre nettlesere. Om jeg har søkt på kaffe, kake osv, vil jeg at disse skal komme opp som eksempler når jeg skriver "KA" i et random søkefelt.

Lenke til kommentar
Synes Opera 9.5 fungerer ganske greit (dvs ingen feil sålangt), men det er meget irriterende og legge inn alle hurtiglinker osv igjen.

9426408[/snapback]

Men na blir det siste gang, iogmed at synkroniserer bokmerkene med MyOpera

 

Jeg bruker firefox av den grunn at den er en raskere nettleser enn opera, for meg. Nå tweaker jeg firefox til å bli raskere enn normalt, da den faktisk blir en god del raskere.

 

Men om Opera kommer med en like rask/raskere versjon enn det firefox er, så vurderer jeg å skifte.

9428234[/snapback]

Var det ikke en test jeg sa for en liten stund siden? 8sekunder?

 

 

 

Er det mulig a ha et tekstfelt pa en bar i Opera. Sa jeg kan legge inn å og andre norske/franske bokstaver. (iogmed at jeg har engeksl tastatur :p)

 

Og Sitat virker jo ikke med 9.5 :s

 

Og [ quote] far ikke ramme pa venstresiden =/

Lenke til kommentar
Er det mulig a ha et tekstfelt pa en bar i Opera. Sa jeg kan legge inn å og andre norske/franske bokstaver. (iogmed at jeg har engeksl tastatur :p)

Sørg for at engelsk, norsk og fransk er lagt til under Innstillinger for region og språk -> Teksttjenester og inndataspråk. Da kan du enkelt bruke Alt + Tab for å skifte imellom. Selv om tastene tilsynelatende ikke finnes på tastaturet har det bare å gjøre med hvordan driveren tolker signalene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...