Gå til innhold

tv kort


fenris1979

Anbefalte innlegg

noen som vet hva 15 meter coax kabel koster?

har nettopp kjøpt et MSI tv@nywhere tv kort men sliter litt med å få den dritten til å virke.

eg har kabel tv.

men skal kabelen trekkes fra kabeluttaket i veggen eller må eg splitte kabelen i uttaket på dekoderen.

har prøvet å trekke kabel fra uttaket i veggen direkte til tv kortet men det funka ikke...

noen som har noen tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøres signalet du sender til TV'en i dag ut fra dekoderen via scart ?

Det greieste hadde da vært om du også hadde hatt mulighet til å ta det samme signalet ut vha en coax. Dersom du ikke har muligheten for det, så vil jeg tro det finnes splittere å få kjøpt. Er litt kjipt å begynne å skulle måtte gjøre dette selv, men det går jo alltids.

Lenke til kommentar

De fleste tvkort har 2 innganger, en videoinngang som kan kobles til videospiller/kabel dekoder og en RF inngang som kan kobles direkte til kabelnettet. Siden de fleste kabel dekodere og videospillere har både RF inngang og RF utgang kan du koble disse i serie (Merk: Strømmen må som regel være på for både videospiller og dekoder. Hvis strømmen brytes for en av de, så risikerer du dårligere signal for ustyr som kobles etter denne enheten). Det er derfor mest praktisk å koble din RF inngang på tvkortet i serie med enten dekoder eller videospiller. Via RF signalet får du bare inn ukrypterete analoge tv kanaler. Hvis du ønsker å bruke videospiller eller bruke den digitale tv dekoderen så bør du bruke video inngangen på TV kortet. Videoinngang kobles da til videoutgang på videospiller eller dekoder(dette er enten en scart eller en phono kontakt).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...