Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Arbeidsuke på skolen - Tips til plasser å jobbe


Anbefalte innlegg

jeg skal ha arbeidsuke nå i niende, men vet ikke hvor..

 

har tenkt til utdanne meg til kokk, så tenker jo litt på det.. men de trenger vell ikke stort annet enn oppvaskhjelp fra 14 åringer.. og det gidder jeg ikke..

 

noen som har tips..?

Endret av 99tnor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurer på det samme her. Bor i Asker, Akershus.

 

BTW, får man lønn der man jobber? Og hva er galt med matvarebutikk? Man kan ikke være kravstore til jobb som 14-åring.

9401368[/snapback]

 

Man har egentli ikke lov å ta i mot lønn, menn visst arbeidsgiveren din er snill kan du få opp i en tusenlapp (bare sånn hemmelig) :dribble:

Lenke til kommentar
Lurer på det samme her. Bor i Asker, Akershus.

 

BTW, får man lønn der man jobber? Og hva er galt med matvarebutikk? Man kan ikke være kravstore til jobb som 14-åring.

9401368[/snapback]

Arbeidsuker skal ikke være lønnet. Det som er galt med matvarebutikker er at hele arbeidet går ut på sette på plass varer, presse papp, vaske ol. noe som er veldig kjedelig. Har selv deltidsjobb på daglivarebutikk (er 15 år), er kjedelig ja, men da får jeg i hvert fall lønn. Selv jobbet jeg på et trykkeri hvor jeg fikk lage mine egne visittkort og merkelapper og lære om trykking, designing mm. Gjorde veldig mye forsjellig og kjedet meg ikke ofte.

Lenke til kommentar

Da jeg hadde arbeidsuke så var jeg på IT-avdelinga på en stor bedrift og det var drit fett :D

 

Fikk en bærbar pc til 12 000 som jeg nesten kunne gjøre så mye jeg ville med siden dem skulle formatere den når jeg var ferdig uansett...

Ble litt mye dødtid på den avdelingen men fikk jo gjort litt men da må man jo like å drive med datamaskiner.

Lenke til kommentar

En god idé kan være å ta ha arbeidsuken din på et sted du har lyst til å ha fast jobb hos etter arbeidsuken. Det gjorde jeg, jeg hadde arbeidsuke på Meny, og siden de syntes at jeg var flink, så tilbød de meg jobb som lagergutt :cool:

Så hvis du har lyst på jobb, kan dette være en idé?

Endret av Baba2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jobb i en barnehage med en venn, utrolig gøy.

 

Dagene er slik:

-Først tegner vi med ungene inne, eller ser på disney filmer eller bygger lego ting.

-Så drar vi ut og leker med ungene ute, passer på at de ikke dør og slikt, for det er synd om de gjør.

-Etterpå drar vi inn for å spise mat.

-Så er det naptime.

-Etter dette er ungene så sløv at de bare vimser rundt i et par timer mens vi sitter og ser på. De klarer ikke å organisere seg siden de er så spredt at de er utrolig enkel å holde styr på.

 

Beste med det er når en av foreldrene forteller oss at ungen deres hadde det utrolig gøy med oss :wee:

Lenke til kommentar

Jeg jobbet med 2 venner på Møller (het vel muligens Teigland da jeg jobbet der...bilverksted var det hvertfall). Hadde det utrolig gøy. Lærte å skifte det meste som angår skivebremser, fikk ansvar for å legge om til vinterdekk på alle postbilene (drittjobb, men i 9. klasse så føler du deg god når de gir "ansvaret" til deg) og fikk sitte på da de prøvekjørte diverse biler.

 

Hadde det egentlig jævlig greit hele uken.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...