Gå til innhold

Helsevesen på bærtur....


Vaio

Anbefalte innlegg

Den erfarnekirurgen  var usikker på om det var blindtarmen hun hadde fjernet, men fikk dette bekreftet av en gynekolog. Derfor handlet hun i god tro, mener Helsetilsynet i Vestfold.

 

Skal vi sjå: hmmm Er dette? Nei.... Har fjernet jeg blindtarmen? :hmm:

 

Kirurgen som ved en feil fjernet en gravid kvinnes eggleder istedenfor blindtarm i fjor, har ikke opptrådt klanderverdig, mener Statens helsetilsyn.

 

Ikke nok med at ambulansen ikke gidder å kjøre deg til sykehuset, men at du kan risikere rett og slett å miste andre ting...

 

Minner meg om Rikshospitalet til øverli:

 

*Kilde = Ba.no*

 

link: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=157574

 

edit: leif

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den erfarnekirurgen  var usikker på om det var blindtarmen hun hadde fjernet, men fikk dette bekreftet av en gynekolog. Derfor handlet hun i god tro, mener Helsetilsynet i Vestfold.

 

Skal vi så: hmmm Er dette? Nei.... Har fjernet jeg blindtarmen? :hmm:

 

Kirurgen som ved en feil fjernet en gravid kvinnes eggleder istedenfor blindtarm i fjor, har ikke opptrådt klanderverdig, mener Statens helsetilsyn.

 

Ikke nok med at ambulansen ikke gidder å kjøre deg til sykehuset, men at du kan risikere rett og slett å miste andre ting...

 

Minner meg om Rikshospitalet til øverli...

9397113[/snapback]

 

Jepp... slik er det når staten utfører arbeidet, og i tillegg har kontrollen.

Private sykehus, og private kontrollorgan/klageorgan er vel løsningen.

 

Det heter også RISKhospitalet :p

Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Vel, når det er privatisert kan man stille høyere krav til de legene som ansettes, i tillegg til at det vil bli konkurranse mellom hvert av sykehusene, som igjen vil føre til lavere priser og bedre tilbud. Uansett så vil en privatisering forhindre de offentlige sykehusenes monopol på medisinsk behandling og gjennom konkurranse mellom hvert av sykehusene vil det bli en generell høyere standard.

Lenke til kommentar
Vel, når det er privatisert kan man stille høyere krav til de legene som ansettes, i tillegg til at det vil bli konkurranse mellom hvert av sykehusene, som igjen vil føre til lavere priser og bedre tilbud. Uansett så vil en privatisering forhindre de offentlige sykehusenes monopol på medisinsk behandling og gjennom konkurranse mellom hvert av sykehusene vil det bli en generell høyere standard.

9400501[/snapback]

 

Dette er kun synsing. Man kan ikke stille høyere krav til leger når vi ikke har nok av dem, om du ikke har fått det med deg så er det stor mangel på leger her til lands. Derav de lange ventelistene. De er ingenting som tilsier at man får bedre tilbud med privatisering. Prisen man betaler er egenandelen. resten betaler vi med skatt. så en prisforskjell blir det nok ikke. At vi vil få høyere standard kan være men det er kun synsing.

Lenke til kommentar
Dette er kun synsing. Man kan ikke stille høyere krav til leger når vi ikke har nok av dem, om du ikke har fått det med deg så er det stor mangel på leger her til lands. Derav de lange ventelistene. De er ingenting som tilsier at man får bedre tilbud med privatisering. Prisen man betaler er egenandelen. resten betaler vi med skatt. så en prisforskjell blir det nok ikke. At vi vil få høyere standard kan være men det er kun synsing.

9400563[/snapback]

 

Om du får konkuranse, må du finne på noe som gjør ditt tilbud mer attraktivt en konkurentes.

Lenke til kommentar
Dette er kun synsing. Man kan ikke stille høyere krav til leger når vi ikke har nok av dem, om du ikke har fått det med deg så er det stor mangel på leger her til lands. Derav de lange ventelistene. De er ingenting som tilsier at man får bedre tilbud med privatisering. Prisen man betaler er egenandelen. resten betaler vi med skatt. så en prisforskjell blir det nok ikke. At vi vil få høyere standard kan være men det er kun synsing.

9400563[/snapback]

 

Om du får konkuranse, må du finne på noe som gjør ditt tilbud mer attraktivt en konkurentes.

9400604[/snapback]

 

Nytter vel lite når det ikke er noen til å konkurere (les legemangel) dessuten må du huske at leger er en gruppe som er spesielt optatt av å beskytte hverandre ,

Lenke til kommentar

Det som like godt kan skje ved privatisering er at det blir konkurrert på pris. Problemet i helsevesenet i Norge er ikke at det ikke er privatisert, men mangel på arbeidskraft i helsesektoren.

 

Å privatisere sykehus er nesten meningsløst da det absolutt skal være staten som tar regningen. Jeg vil ihvertfall ikke ha et samfunn hvor man ikke får hjelp dersom man ikke har råd til sykehusopphold.

 

Så lenge staten skal betale regningen er det rimelig at de også er eierne vel?

 

Dessverre er ingen mennesker feilfrie, selv ikke leger. Hadde andre yrkesgrupper vært like dårlig til feilsøking hadde det blitt mye kritikk........

 

Men til å vri det til at alt hadde vært så mye bedre dersom det hadde vært privat, er alt for lettvint og for likt spesielt et parti sitt populistiske argumentasjon.

Lenke til kommentar
Skal vi så: hmmm Er dette? Nei.... Har fjernet jeg blindtarmen?  :hmm:

9397113[/snapback]

Kanskje fått seg lege-lisensen via brevkurs? ;)

 

Vet ikke hva det er med kvinnlige kirurger, men tror jeg foretrekker en mann.

 

:cry:

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1557618

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1570985

 

Synes dette er hard kost og at hun i det heletatt kunne "operere" i så lang tid som hun gjorde, før hun ble stoppet.

Lenke til kommentar
Skal vi så: hmmm Er dette? Nei.... Har fjernet jeg blindtarmen?  :hmm:

9397113[/snapback]

Kanskje fått seg lege-lisensen via brevkurs? ;)

 

Vet ikke hva det er med kvinnlige kirurger, men tror jeg foretrekker en mann.

 

:cry:

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1557618

 

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1570985

 

Synes dette er hard kost og at hun i det heletatt kunne "operere" i så lang tid som hun gjorde, før hun ble stoppet.

9401202[/snapback]

 

Det verste er at hun var "efarende."

Så mye efaring for å finne blindtarmen.... :whistle:

Lenke til kommentar

Når det gjelder feilbehandling kan jeg nevne at jeg selv har vært utsatt for det.

Var inne til oprasjon den 20.6.07 og våknet med store smerter men ble sendt hjem dagen etter.

Ble for det meste sengeliggende med store smerter og klarte nesten ikke røre meg, alikevel fikk jeg ikke komme tilbake før den 27.8.07 (altså nå nylig) da var tilstanden så ille at jeg satt i rullestol.

Etter en skjekk på sykehuset ble det øyeblikkelig ny oprasjon fordi røtgenbildene viste at her var det mye galt, det viste seg at årsaken til smertene kom pga feilbehandling fra første oprasjon og da de fjærnet det som var montert inn kunne jeg få timer etter oprasjonen reise meg og gå :cry:

<<altså invalidisert i vel 2 mnd rett og slett grunnet feilbehandling,smertene var så kraftige at selv reseptbelagt medisin ikke klarte å fjærne dem :no::no:

Lenke til kommentar

Hmm skandale - slikt burde vært fanget opp mye tidligere.

Hva sykehus var du på snekkern?

 

Tror ikke privatisering hjelper.

 

Altså...

Idag så har vi fritt sykehusvalg. Jeg kan velge hvilket sykehus eg vil bli behandlet på. Men om jeg skal fikse noe, så har jeg ingen forutsetning for å vite om sykehus A er et spesielt bra et, om legen er bra etc etc.

 

Da er det ikke et poeng spør du meg å konkurranseutsette.

Når jeg kjøper en freia sjokolade på narvesen, så er den sjokoladen dønn lik av ymse grunner som på 7/11 - altså jeg vet hva jeg får, og konkurransen fungerer bedre. Om de solgte freia utgått på dato på 7/11 så hadde jeg sikkert funnet ut av det og kun valgt narvesen ... men det er litt risky når det kommer til kroppen spør du meg. Feil på en ting der og vips ... you are dead.

Lenke til kommentar
da var tilstanden så ille at jeg satt i rullestol.

Etter en skjekk på sykehuset ble det øyeblikkelig ny oprasjon fordi røtgenbildene viste at her var det mye galt, det viste seg at årsaken til smertene kom pga feilbehandling fra første oprasjon og da de fjærnet det som var montert inn  kunne jeg få timer etter oprasjonen reise meg og gå  :cry:

<<altså invalidisert i vel 2 mnd rett og slett grunnet feilbehandling,smertene var så kraftige at selv reseptbelagt medisin ikke klarte å fjærne dem  :no:  :no:

9402889[/snapback]

:blink:

 

Burde i det minste fått noen kroner i erstatning for tort & svie. Er vel ofte ekstra utgifter også når man er invalidisert/hjelpeløs. Men er kanskje ikke enkelt å få noe ut av dette pasientskade-systemet heller.

 

Er visst litt av hvert innen helsevesenet. Eller som en sa det; "Man går inn på egne ben, og kommer ut med krykker"

Lenke til kommentar

Skjønner ikke logikken i at man skulle ha noe lavere krav til leger i et statlig sykehus? For å være ærlig så tror jeg "statlig" er et ord som er kraftig stigmatisert når det gjelder noen folk med visse politiske oppfatninger. Nærmest som et skjellsord som betinger en slags automatisk respons uten noe videre reflektering.

Lenke til kommentar
da var tilstanden så ille at jeg satt i rullestol.

Etter en skjekk på sykehuset ble det øyeblikkelig ny oprasjon fordi røtgenbildene viste at her var det mye galt, det viste seg at årsaken til smertene kom pga feilbehandling fra første oprasjon og da de fjærnet det som var montert inn  kunne jeg få timer etter oprasjonen reise meg og gå  :cry:

<<altså invalidisert i vel 2 mnd rett og slett grunnet feilbehandling,smertene var så kraftige at selv reseptbelagt medisin ikke klarte å fjærne dem  :no:  :no:

9402889[/snapback]

:blink:

 

Burde i det minste fått noen kroner i erstatning for tort & svie. Er vel ofte ekstra utgifter også når man er invalidisert/hjelpeløs. Men er kanskje ikke enkelt å få noe ut av dette pasientskade-systemet heller.

 

Er visst litt av hvert innen helsevesenet. Eller som en sa det; "Man går inn på egne ben, og kommer ut med krykker"

9404725[/snapback]

 

Blir en del ekstra utgifter ja,bla til all den smertestillende medisinen en må bruke, i tillegg kommer de belastningene på kroppen feks på nyrene av å spise så store mengder medisin unødvendig :hmm:

Lenke til kommentar

Nina Røisli fikk hjerneslag i januar. Først fikk hun et forvarsel, i form av sitt livs verste hodepine - da hvert minutt brant og hun behøvde akutt hjelp gikk det over 7,5 timer fra hun ringte Akutt medisinsk kommunikasjonssentral (AMK) til hun fikk livreddende behandling ved Rikshospitalet.

 

Livet ble likevel ødelagt: Før hun ble akutt syk, var Nina frisk og jobbet som flyktningkonsulent i Ski kommune. Hennes to barn, Charlotte (20) og Aleksander (24), sørger over tapet av sin eneste forelder, slik de kjente henne. Faren døde under dramatiske omstendigheter i 1992.

 

Helsetilsynet besluttet forrige torsdag å opprette tilsynssak mot Askim legevakt og Sykehuset Østfold (SØF).

 

kilde: http://www1.vg.no/helse/artikkel.php?artid=161129

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...