Gå til innhold

Kjøpe Elite nå, eller vente?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, masse krasse påstander her. Hvis folk virkelig legger ut for en ny maskin så synes de vel at det er verdt pengene, de som sier noe annet til de personene, det er de som virkelig er idioter.

 

Nå er det vel slik at vi mennesker liker å ha det som er best likevel om det ikke vises så mye i ytelse men av og til er de små fordelene + følelsen av å ha det nyeste og beste verdt de ekstra pengene.

 

Skal man ha noe skikkelig bra så kjøp en PS3 :)

 

Edit:

Springe springe (over til Sony-forumet) :blush:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Og bytte fra seg premium mot elite er totalt idioti.

 

Det er den samme forbanna maskinen bare med hdmi kontakt, og om du ikke har en 50" hd skjerm så ser du ikke forskjell heller(og dette er minimalt).

 

Selg heller noen spill og kjøp den 120gb Hdn til video marketplace om du tror det blir nødvendig.

 

Elite har fått en sånn Ny konsoll greie på gang så masse folk har lyst på den... dere blir bare lurt.

det er den samme maskinen i svart.

 

Bullshitmyass att den er mer stille til de som sier det, alle 360 maskiner har individuelt støynivå. det handler ikke om den og den typen.

 

 

EDIT: skrev feil, og det er tett.

9404734[/snapback]

 

Nå er det samme pris eller billigere flere steder og bytte den inn til Elite hos EB Games enn å kjøpe 120GB disken alene. Jeg bytter selv inn min Premium pga disken hovedsakelig, koster meg 1400kr i mellomlegg uten spill. Harddisken koster fra 1600kr de stedene jeg har sett den tilgjengelig, så det er billigere.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Nei, har ikke sammenlignet Elite med komponent og HDMI på to like skjermer sidenav hverandre..

Men det har jeg gjort med diverse dvd-spillere, alt fra 1000 kr-klassen til 20000 kr-klassen, og her ser man forskjell på komponenet og HDMI på alle, så hvorfor skulle man ikke også gjøre dette på 360n?

9408233[/snapback]

 

Du har basert alt på dvd spillere?

Jehova. det er er noe helt annet.

 

Uff ferdig med denne tråden, det går ikke noen god vei uansett.

 

 

chiefo: aha, intruiged...er vel ikke noe geni som skal til for og finne ut hvem jeg er, men man må prøve da. du har prøvd. skummelt:)

Lenke til kommentar
Nei, har ikke sammenlignet Elite med komponent og HDMI på to like skjermer sidenav hverandre..

Men det har jeg gjort med diverse dvd-spillere, alt fra 1000 kr-klassen til 20000 kr-klassen, og her ser man forskjell på komponenet og HDMI på alle, så hvorfor skulle man ikke også gjøre dette på 360n?

9408233[/snapback]

 

Du har basert alt på dvd spillere?

Jehova. det er er noe helt annet.

 

Uff ferdig med denne tråden, det går ikke noen god vei uansett.

 

 

chiefo: aha, intruiged...er vel ikke noe geni som skal til for og finne ut hvem jeg er, men man må prøve da. du har prøvd. skummelt:)

9409319[/snapback]

 

 

Er vel uansett ingen hemmelighet at 1080p er bedre enn alt annet med god margin hvis man har skjerm nok til å vise det. Helst 46 tommer ++ med Full HD, da rekker nok ikke komponent helt opp siden det ikke kan overføre Full HD!

Lenke til kommentar
Komponent kan glatt overføre 1080p, så lenge komponent inngangen på TV`en er i stand til å motta slike slike signaler.

9413946[/snapback]

 

Saken er vel at det ikke finnes slike apparater, ennå ihvertfall... en kjede er ikke sterkere enn det svakeste ledd :hmm:

9414003[/snapback]

ehh, jo? de tv'ene som har Full HD (1080p), er det mulig.

 

edit: fra wiki:

Component video is capable of carrying signals such as 480i, 480p, 576i, 576p, 720p, 1080i and 1080p...

 

nei, forstår fortsatt ikke hva du sier... :p

Endret av killerboy85
Lenke til kommentar
ehh, jo? de tv'ene som har Full HD (1080p), er det mulig.

9414249[/snapback]

 

Med HDMI/DVI ja, så er det mulig?

 

Men tror ikke det er mulig gjennom komponentinngangen ennå men kan hende jeg tar feil....

 

Edit:

Ja jeg vet det finnes mange TV-er som klarer 1080p, det jeg snakker om her er om de kan ta imot de signalene gjennom komponentinngangen, forstår du hva jeg mente nå. Er det mulig? :!:

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Trenger ikkje gå lenger enn til forumet her for å finne folk som har kjører 1080p over komponent .

9414460[/snapback]

 

Da er det bare for folk å melde seg da, oppgi TV modell og Bildekilde så bøyer jeg meg i støvet hvis det er sant... tviler sterkt på det da!

9414574[/snapback]

 

Det er bare å begynne holde seg for nesen så du ikke begynner å nyse av alt støvet du får ansiktet. ;) Selvfølgelig finnes det TV'er som tar 1080p via komponent! Hvorfor skulle det ikke det? Fordi Sony kjørt hardt på 1080p via HDMI i sin promotering i månedene før lanseringen av PS3? (Ikke det at det var noe galt i det). Det ga mange inntrykk av at det ikke gikk å gjøre det samme via komponent som 360'n hadde. 360 har støttet 1080p via komponent ganske lenge nå og det var en støtte de la inn fordi folk med 1080p TV'er ønsket det, selvfølgelig.

 

Å ja, foresten, Mitsubishi HC 5000. 1080p via komponent fra Xbox 360.

 

Til Trådstarter:

Hvis du har fem spill du ikke spiller lenger og gidder bytter inn, så koster det deg 99 kroner å få Elite nå og fram til 31.oktober hos EBgames - tilbudet som du vurderte. For denne prisen får du ny 360 + 120gb harddisk (som alene koster 13-1400 eller noe sånt??) og HDMI løsning. Det gir seg selv at det kan være greit å bytte bare for å få den harddisken hvis du ikke har tenkt til å ruge på de fem spilla da eller bytte de inn mot noe annet.

 

Forskjellen på HDMI vs komponent fra 360 ? Ikke all verden akkurat, men noe er det. Ikke forvent så veldig mye, og kanskje du ikke ser forskjell omtrent akkurat på din TV. Hvis hovedmotivasjonen din er å få merkbart bedre billedkvalitet, så blir du kanskje skuffa ja. Men HDMI gir den en del andre fordeler - det enkler kabelrotet for en del av oss, gir 1080p ved HD DVD avspilling + samt oppskalering av vanlig DVD.

 

Ellers dette med 1080p, skjermstørrelser osv.. over 46 tommer før man ser forskjell osv... Tror noen glemmer et hovedpoeng-- kanskje man ikke ser så mye forskjell på sin vanlige gamle sitteavstand på en 37 tommers 1080p LCD - og derfor må opp i 46-50 tommer. Men et av poengene med større oppløsning er at det tillater at du sitter ganske mye nærmere skjermen enn det du har pleid å gjøre! Greit, skal du sitte der du har sitti tidligere så synes jeg det høres ut som en grei ting i regnskapet det med at man bør litt opp i størrelse for å gidde betale for forskjellen. Men - 1080p - sett deg nærmere og "bruk" oppløsningen du betaler for! Deilig! 2m 20cm fra et 2 meter bredt bilde i 1080p her hjemme gir BRA fartsfølelse i bilspill f.eks og god kinofølelse ved filmer - uten at jeg ser pikselstruktur eller finner bildet støyende på noe vis. Det går ikke på 720p, da må jeg flytte meg en god del lenger bakover for at bildet skal oppleves behagelig og sømløst. Så - jeg mener ikke det er absolutt regel at man må så veldig opp i størrelse for å merke forskjell - ikke hvis du utnytter mulighetene med 1080p. Men der er vi forskjellige, da. Jeg liker å sitte nærme. Andre ikke.

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Du kan bytte inn Premium mot Elite for 99kr med fem spill eller 1400kr mellom de, har sett 120GB disken rundt til ca 1600kr, så det vil være billigere å betale 1400kr mellom enn å kjøpe 120GB disken løst. Spill er nesten ikke vitsen å bytte inn, det blir billigere å kjøpe direkte rett ut med cash. 5 spill i nyverdi er ca 2500kr (500kr/stk).

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Jeg kunne godt tenke meg en X360 med HDMI, ikke fordi jeg forventer noen heftig forbedring i bildekvalitet kontra 1080p via komponent men fordi jeg foretrekker 1 stk HDMI kabel fremfor komponent edderkoppen...

 

Det er heller ikke vanskelig for meg å se at noen synes det er ok med større harddisk og/eller sort konsoll som passer bedre i stereobenken.

 

Hadde jeg hatt en EB Games butikk i nærheten så hadde jeg vært på vei allerede, ikke noe problem å finne 5 spill i bunken som jeg kan klare meg uten.

 

Lars

Lenke til kommentar

EB Games er vel ikke så snille at dem kopiere over savegames og eventuelt de kjøpte arcade spillene hvis man bytter til en Elite?

 

Har 5 spill jeg ikke har gitt mer enn 595,- for som jeg tenkte jeg kunne sende med. Har akkurat fått en ny xbox360 på garanati(ROF)produsert desember 2006. Er litt bitter fordi jeg ikke fikk en med den nye Benq dvd rom'en og med ekstra kjøleribbe. På en annen side er jeg helt sikker på at den jeg har nå vil ryke igjen før garantien går ut. Tipper jeg da uansett vil få en utgave med hdmi for det blir sikkert standard også på pro versjonen. Jeg har vga->dvi kabel, så jeg vil nok neppe merke noen forskjell på bildet.

 

Tja... Nei tror jeg må bytte... Var 19 stk i forhåndskø på Strømmen(var så dum at jeg glemte å spørre om man får kopiert over innholdet på hardisken)... Men da har jeg bare litt ekstra tid på meg til å si farvel til de 5 spillene... Blir i grunn bare 4 da siden jeg har to av det ene ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...