Gå til innhold

Hjelp til valg - Xbox/ps3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt hjelp med valget mellom disse to.

Kan importere PS3 for 3100 kr fra Canada, eventuelt kjøpe Xbox i norge.

Primært vil jeg antakelig ikke spille så veldig mye. Det er et par spill som intresserer meg: GTA, Pro Evo, kanskje Fifa, Alan wake, GT, MGS. Jeg flytter snart som student, så det blir ikke så mye tid til spilling.

Prisen er jo mye bedre for xbox, men føler at jeg kanskje ønsker Ps3 pga blueray (men ANER ikke hvor mye/om jeg kommer til å bruke den). Uansett ønsker jeg konsoll med HDMI (derfor synes jeg Elite versjonen av xbox er såppas dyr)

Har tenkt til å handle ny tv, kanskje tatung 32 tommer. Siden budsjettet ikke strekker så mye til.

Noen som vet hvilken konsoll jeg bør gå for? Hvis Xbox, hvilken modell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det kommer jo helt an på hva slags spill du liker best. Selv ville jeg valg Xbox 360 Elite.

9393321[/snapback]

Må motvillig si meg enig. Pga. Spillutvalget til Xbox 360. Eneste jeg kan tenke meg som kanskje er litt dumt med Xbox 360 er at hvis den går i stykker er det litt stress å få den fikset, noe som kanskje ikke er idielt for en student. Ps3 er vel kanskje også litt mer hybel venlig pga. innebyged trådløs nettverk.

Tror nok dette blir nok en Fanboy vs. Fanboy tråd :no:

Skrevet

Enig i at X360 har fordelen med tanke på ekslusive titler og generelt spillutvalg. Hvis jeg ikke hadde hatt noen av konsollene og en litt mindre TV, evt en med standard oppløsning, og hvis jeg bare kunne velge en av dem, ville jeg nok valgt X360.

Men så må jeg legge til at jeg tror PS3 har fordelen med mer kraft. Så i fremtiden hadde jeg kanskje hatt en annen mening, hvis utviklerne klarer å utnytte det faktum.

Dette er PS2 vs Xbox redux. Rollene er på en måte byttet om, sammenlignet med situasjonen da den første Xboxen ble lansert.

Vil helst ikke at dette blir en fanboy tråd.

Skrevet
Jeg trenger litt hjelp med valget mellom disse to.

Kan importere PS3 for 3100 kr fra Canada, eventuelt kjøpe Xbox i norge.

Primært vil jeg antakelig ikke spille så veldig mye. Det er et par spill som intresserer meg: GTA, Pro Evo, kanskje Fifa, Alan wake, GT, MGS. Jeg flytter snart som student, så det blir ikke så mye tid til spilling.

Prisen er jo mye bedre for xbox, men føler at jeg kanskje ønsker Ps3 pga blueray (men ANER ikke hvor mye/om jeg kommer til å bruke den). Uansett ønsker jeg konsoll med HDMI (derfor synes jeg Elite versjonen av xbox er såppas dyr)

Har tenkt til å handle ny tv, kanskje tatung 32 tommer. Siden budsjettet ikke strekker så mye til.

Noen som vet hvilken konsoll jeg bør gå for? Hvis Xbox, hvilken modell?

9393290[/snapback]

Per dags dato ville jeg valgt X360, mye grunnet spillbiblioteket som den innehaver. PS3 er på ingen måte noe dårlig konsoll, men grunnet forsinkelsen på konsollen har den ikke det spill biblioteket som X360. I tillegg har Microsoft's dype lommer sørget for litt ekstra krydder som PS3 ikke får, deriblant ekstra innhold til GTA 4 og Alan Wake.

Skrevet
Enig i at X360 har fordelen med tanke på ekslusive titler og generelt spillutvalg. Hvis jeg ikke hadde hatt noen av konsollene og en litt mindre TV, evt en med standard oppløsning, og hvis jeg bare kunne velge en av dem,  ville jeg nok valgt X360.

Men så må jeg legge til at jeg tror PS3 har fordelen med mer kraft. Så i fremtiden hadde jeg kanskje hatt en annen mening, hvis utviklerne klarer å utnytte det faktum.

Dette er PS2 vs Xbox redux. Rollene er på en måte byttet om, sammenlignet med situasjonen da den første Xboxen ble lansert.

Vil helst ikke at dette blir en fanboy tråd.

9393714[/snapback]

Nei, skjønner at dere ikke vil ha en slik diskusjon. Jeg er helt likegyldig når det kommer til hvem er best. Jeg vil bare ha svar på hvilken maskin/og utgave jeg får mest valuta for pengene for, med tanke på antall spilltimer. Jeg har en kraftig pc, som jeg helst spiller på, men vil ha en maskin jeg kan spille med venner, både sammen og online. Jeg VET at jeg ikke skal kjøpe mange spille til konsollen.

Vil ha flere meninger. Vet at de nogenlunde er helt like på grafikk. det er ikke det som teller, det er som sagt det andre

Skrevet

PS3 har størst spillutvalg og du har en konsoll som varer i mange de år. PS2 stiller jo sterkt til og med idag i 2007. Blu-Ray er også en VELDIG god grunn hvis du er filmentusiast.

Skrevet
PS3 har størst spillutvalg og du har en konsoll som varer i mange de år. PS2 stiller jo sterkt til og med idag i 2007. Blu-Ray er også en VELDIG god grunn hvis du er filmentusiast.

9393886[/snapback]

Noe skurrer her :p Viktig å se på hva konsollen tilbyr av spill ja, er jo hele poenget med konsoll.
Skrevet

9393886[/snapback]

Om du tenker på spillbiblioteket til PS2 så er det PS2 og ikke PS3 som har stort spillbilibotek. PS3 består dessverre per dags dato for det meste av porter som i mange tilfeller er dårligere på PS3 enn X360, deriblant Call of Duty 3, Splinter Cell og FEAR.

Skrevet (endret)
PS3 har størst spillutvalg

Uansett hvor mye du vrir og vender på det blir dette feil å si. Kanskje flest spill du interesserer deg for, men størst spillbibliotek har den overhodet ikke.

Faen, ble nr. 3. :p

Endret av E-wok
Skrevet

9393886[/snapback]

Au da , den var ikke god å svelge

Tror du tar litt feil der når det gjeld utvalg av spill idag

Jeg vet PS3 får Killzone 2, MGS4, Ratchet And Clank, GT5, Uncharted, Heavenly Sword og masse mer, men som sagt så er ingen av dem ute her til lands enda

Så jeg vil si att Xbox 360 har best spillutvalg, vet ikke hvor mangen spill jeg har hatt til Xbox 360 siden lansering over 30 eller kansje mer

Og på PS3 har jeg hatt kun 4 spill siden lansering, og har bare 1 nå og det er ett Xbox 1 spill Ninja Gaiden Sigma som er blitt portet over til PS3 med bedre grafikk på omgivelsene og andre våpner :)

Skrevet
Det kommer jo helt an på hva slags spill du liker best. Selv ville jeg valg Xbox 360 Elite.

9393321[/snapback]

Må motvillig si meg enig. Pga. Spillutvalget til Xbox 360. Eneste jeg kan tenke meg som kanskje er litt dumt med Xbox 360 er at hvis den går i stykker er det litt stress å få den fikset, noe som kanskje ikke er idielt for en student. Ps3 er vel kanskje også litt mer hybel venlig pga. innebyged trådløs nettverk.

Tror nok dette blir nok en Fanboy vs. Fanboy tråd :no:

9393601[/snapback]

Gjør det så mye når du får reparert ved å sende den inn til microsoft å få den fikset eller få helt ny uten å betale ett rødt øre for reperasjonen av 360'en. Du venter ca bare 2 til 3 uker så har du den tilbake

Ikke værre en det!!

Skrevet

9393886[/snapback]

Au da , den var ikke god å svelge

Tror du tar litt feil der når det gjeld utvalg av spill idag

Jeg vet PS3 får Killzone 2, MGS4, Ratchet And Clank, GT5, Uncharted, Heavenly Sword og masse mer, men som sagt så er ingen av dem ute her til lands enda

Så jeg vil si att Xbox 360 har best spillutvalg, vet ikke hvor mangen spill jeg har hatt til Xbox 360 siden lansering over 30 eller kansje mer

Og på PS3 har jeg hatt kun 4 spill siden lansering, og har bare 1 nå og det er ett Xbox 1 spill Ninja Gaiden Sigma som er blitt portet over til PS3 med bedre grafikk på omgivelsene og andre våpner :)

9395818[/snapback]

hehe PS3 får godt over 300 titler innen Mars 2008, kan ikke basere på titlene som er ute nå, de kommer stormende inn på PS3 nå. Warhawk har jo kommet ut nå og Lair er på vei samt Heavenly Sword samt Tekken 5 Online. + Home tjenesten lanseres snart og samme gjør LittleBigPlanet. Dette er ikke akkurat "småe" saker :) Eneste som er kult på Xbox360 er Forza 2 men GT5 kommer jo til å gruse det ned i støvlene.

Skrevet (endret)

Vel ikkje glem at det faktisk kommer spill til 360 også da, og i de fleste tilfeller kommer spillene før på den konsollen. Snakke rom multiplatform spill altså.

EDIT: Heavenly Sword og Lair ser jo ut til å få blandet mottagelske, så spørs jo om det blir det heilt store likevel.

Begge spillene havnet ihvertfall langt nede på prioriteringslista mi etter å ha testet/lest litt åssen spillene virkelig er. Men det er meg da.

Endret av Mala
Skrevet
hehe PS3 får godt over 300 titler innen Mars 2008.

9395858[/snapback]

Dette er igjen Sony sin fine måte å telle på:

1 spill utgis i USA, og deretter Europa telles som 2 spill.

Så man kan halvere tallet til Avean så kommer man noe nærmere sannheten ihvertfall.

Skrevet (endret)
Dumt av ps3 å velge Blueray, som (nesten) garantert er det formatet som kommer til å floppe. Jeg ville valgt elite, også slengt på en hd dvdsak

9395959[/snapback]

blu-ray leder stort over hd-dvd for øyeblikket.

Edit: 600 innlegg :)

Endret av JoeCamel
Skrevet

Ser allerede 3 mulige utfall for denne tråden, alle ender selvfølgelig i at tråden blir låst:

1. Det blir en blu-ray Vs HD-DVD tråd

2. Det blir en "Hvem har best HW" tråd

3. Det blir en Hvem er fanboy av hva tråd

Så bare tiden vil vise.

For å svare seriøst til trådstarter.

Du velger den konsollen som du føler appelerer mest til deg, såre enkelt. Se på de 2 konsollene, vei dem opp mot værandre, hva er du ute etter, hvilken spill liker du og hva skal du bruke konsollen til.

Mitt beste råd til deg er, velg selv.

Skrevet

Hva som er best blir vell en smaksak hos det enkelte individ. Jeg vill påstå att ikke en av dem er bedre enn det andre for begge har eksklusive saker som appelerer til meg.

Og til slutt en mld til alle fanboys: Eat s**t and d*e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...