filtvet2 Skrevet 30. august 2007 Skrevet 30. august 2007 Tenkte på å satse på denne: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Hva slags minne og ATX-hovedkort passer til denne? Behøver ikke være det beste. Mest til kontorbruk. Skjermkort har jeg fra før.
Sigurd26 Skrevet 31. august 2007 Skrevet 31. august 2007 Tenkte på å satse på denne: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Hva slags minne og ATX-hovedkort passer til denne? Behøver ikke være det beste. Mest til kontorbruk. Skjermkort har jeg fra før. 9393118[/snapback] Denne prosessoren bruker socket 775 og de fleste hovedkort til denne socketen burde passe. Når det gjelder minne så bruker de fleste DDR2, men noen har begynt med DDR3. Dette må du se på spesifikasjonene til hovedkortet du velger. En annen ting du må passe på er om du har AGP eller PCIe skjermkort og kjøpe hovedkort med riktig type kontakt. Angående prosessoren så har jeg vurdert den samme prosessoren som du har valgt her, men valget falt på Intel Core 2 Duo E6850. Denne koster det samme og kjører på 3GHz, men har bare 2 kjerner. Jeg valgte denne da jeg ikke tror jeg får gjørt nytte av 4 kjerner. Dersom du kjører mange programmer kan du nok få nytte av 4 kjerner, men hvis ikke kan du nok få bedre ytelse med E6850. MVH Sigurd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå