Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Thomson ST 780WL Nytt Tråløst Modem fra Telenor


Anbefalte innlegg

Har fått dette modemet, men sliter med å få telefonen til å virke. Nett og trådløst nett virker, men tror kanskje jeg har koblet feil. Det fulgte ikke med noen brukerveiledning, men en dvd fra Telenor. Har lite lyst til å legge inn all oppkoblingskonfigurasjon som ligger på den DVD-en, bare for forhåpentligvis å kunne komme frem til et oppkoblingsbilde. (Det var selvfølgelig ingen papirmanual vedlagt). Er det noen som vet hvordan alt dette skal kobles sammen?

 

Den nåværende koblingen forståes best fra bildet vedlagt.

9638375[/snapback]

 

Har du forsøkt å følge tegningene for oppkopling som står bak på esken fra Telenor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du forsøkt å følge tegningene for oppkopling som står bak på esken fra Telenor?

9641154[/snapback]

 

 

hehe ja det glemte jeg å si.. det er jo tegning i det heftet...

9641855[/snapback]

 

Det fulgte ikke med noe hefte/brukerveiledning, tegningen bakpå esken hadde sikkert vært fin, hadde det ikke vært for at Telenor har satt et digert post-klistremerke oppå.., så jeg aner fortsatt ikke hvordan dette skal kobles, og har som nevnt lite lyst til å legge inn masse SW fra Telenor, bare for å få en flash-tegning om hvordan dette skal settes opp...

Endret av Zattaxu
Lenke til kommentar

Thomson ST 780WLT fra Telenor er ikke å anbefale.

Fikk modem den 02.10.2007

Signalstyrke ligger på mellom 40-60 % og dette gjør at nettet faller ned.

Det er ca 5 meter fra modemet og jeg har koblet et belkin pre n modem for å sjekke forskjeller. Belkin leverer ca 85-90 % signalstyrke.

Har også verifisert signalstyrke på 2 andre bærbare maskiner med samme nedslående resultat.

Endret av slh
Lenke til kommentar
Ja da skal dere få noen nye bilder :)

 

post-118205-1189095409_thumb.jpg

post-118205-1189095466_thumb.jpg

post-118205-1189095495_thumb.jpg

post-118205-1189095521_thumb.jpg

post-118205-1189095564_thumb.jpg

post-118205-1189095603_thumb.jpg

post-118205-1189095636_thumb.jpg

post-118205-1189095671_thumb.jpg

post-118205-1189095707_thumb.jpg

post-118205-1189095754_thumb.jpg

 

Jeg må bare si at jeg Elsker dette modemet! stabilt og bra! går til å med bra å spile på nettet og laste ned med!

 

måtte bare inn og sette på at denne PC-en fikk tilgang til portene til Azureus og Counter Strike og da gikk det sanelig fint

 

med dette modemet er det masse ting du kan gjøre som du ikke kan med andre modem!  har ikke testa det 100% enda, men hitt til er det topp!

 

også må jeg si at fra Setupen fra zyxel til 780 WL er mye enklere å skjønne. zyxel modemet fikk jeg ikke til å åpne porter, det er litt som en plett med 780 WL!

 

Nå hva sier dere?

9440114[/snapback]

 

Det er ikke bra å legge ut bilder som viser krypteringsnøkkelen og sid.

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å følge tegningene for oppkopling som står bak på esken fra Telenor?

9641154[/snapback]

 

 

hehe ja det glemte jeg å si.. det er jo tegning i det heftet...

9641855[/snapback]

 

Det fulgte ikke med noe hefte/brukerveiledning, tegningen bakpå esken hadde sikkert vært fin, hadde det ikke vært for at Telenor har satt et digert post-klistremerke oppå.., så jeg aner fortsatt ikke hvordan dette skal kobles, og har som nevnt lite lyst til å legge inn masse SW fra Telenor, bare for å få en flash-tegning om hvordan dette skal settes opp...

9642061[/snapback]

 

Du bør fjerne isdn boksen, hvis den ikke er fastmontert.

Trekk kabel fra første inntak/veggkontakt til modem.

Plugg i telefonen på phone (obs, må være en analog telefon, isdntelefoner virker ikke.

Pc på en av nettverksportene, hvis du ikke bruker trådløs.

Du kan konfigurere modemet/ruteren uten bruk av cd ved å gå inn på ip'en (husker den ikke i farten men sikker på at noen gjør)

Lenke til kommentar
Thomson ST 780WLT fra Telenor er ikke å anbefale.

Fikk modem den 02.10.2007

Signalstyrke ligger på mellom 40-60 % og dette gjør at nettet faller ned.

Det er ca 5 meter fra modemet og jeg har koblet et belkin pre n modem for å sjekke forskjeller. Belkin leverer ca 85-90 % signalstyrke.

Har også verifisert signalstyrke på 2 andre bærbare maskiner med samme nedslående resultat.

9642208[/snapback]

 

da er det noe galt med modemet ditt...jeg har IKKE hatt 1 problem med det.. jeg har høyre ping i spill, bare bra ting om modemet her!

 

sitter 5 meter unna modemet jeg med bærbar pc og med en måler program som heter wireless status som jeg brujer i windows sidepanel i vista, den vister 100 % styrke hele tiden.

Lenke til kommentar
Du bør fjerne isdn boksen, hvis den ikke er fastmontert.

Trekk kabel fra første inntak/veggkontakt til modem.

Plugg i telefonen på phone (obs, må være en analog telefon, isdntelefoner virker ikke.

Pc på en av nettverksportene, hvis du ikke bruker trådløs.

Du kan konfigurere modemet/ruteren uten bruk av cd ved å gå inn på ip'en (husker den ikke i farten men sikker på at noen gjør)

9642300[/snapback]

 

IPen er 10.0.0.138, prøvde det du sier her (vasket vekk klistremerket fra Telenor, slik at jeg så koblingstegninga, og prøvde det men uten hell). Tror jeg får bite i det gresset og ringe Telenor, hvis ingen har noen tips?

Lenke til kommentar
Du bør fjerne isdn boksen, hvis den ikke er fastmontert.

Trekk kabel fra første inntak/veggkontakt til modem.

Plugg i telefonen på phone (obs, må være en analog telefon, isdntelefoner virker ikke.

Pc på en av nettverksportene, hvis du ikke bruker trådløs.

Du kan konfigurere modemet/ruteren uten bruk av cd ved å gå inn på ip'en (husker den ikke i farten men sikker på at noen gjør)

9642300[/snapback]

 

IPen er 10.0.0.138, prøvde det du sier her (vasket vekk klistremerket fra Telenor, slik at jeg så koblingstegninga, og prøvde det men uten hell). Tror jeg får bite i det gresset og ringe Telenor, hvis ingen har noen tips?

9643601[/snapback]

 

Uten at jeg har sett den selv så skal det også ligge en bruksanvisning inne i coveret som oppstarts-CD-en ligger i. Du kunne jo også ta skrittet fullt ut og faktisk kjøre innstallasjonsplaten som i detalj går gjennom det du skal gjøre. Du risikerer neppe noen virus eller annet farlig.

Endret av Mooze2
Lenke til kommentar

Jeg har dette modemet her og jeg får ikke skrudd av trådløse nettet på den. Jeg er Administrator, men kan ikke gjøre noe som helst anyway.

 

Noen tips? Har veldig lyst til å få configurert litt.

 

 

Edit: Kan den være låst av start.no ( min ISP )

Endret av Gotos
Lenke til kommentar

du har ikke lest manualen ser jeg? på modemet (Boxen) er den en knapp helt forand som det står WLAN På/AV hold inne 10 sec for å slå på eller av.. første man gjør vis man lurer på en ting er vel å lese manualen? blir litt grinete av folk som deg som ødleger tråden min! :mad:

Lenke til kommentar

Jeg spør rett ut jeg. Satt hos en kamerat, som nettopp har fått 780wl, det var noe galt med det gamle speedtouch modemet. De har ikke greie på trådløst, så de fikk hjelp av meg.

 

Sitter der oppe, stiller inn på WPA2, og går inn på grc sin hjemmeside for å generere et bra passord. På min dlink var det null problem, genererte et wpa passord, og limte det inn der man skulle velge wpa eller wep, trykket ok, og alt fungerte. På Thomsonen får jeg en error, skjønner ikke hvorfor den sliter så veldig. Invalid wpa-psk key: expected format 8 to 63 ACII characters Or 64 Hex digit. Fikk noe lignende uansett hva jeg valgte av wpa, wpa2 osv. Det er jo en valid format, og lengden er ikke mer enn 63, så jeg skjønner ikke hva som er galt.

 

Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
japp :p du kan bare ha x antal siffer, har du for lite så blir det errpr, blir det for mange blir det error :p nå har jeg ikke dette rett i hue nå. men test med å bare skrive 123456 osv. da får du i alle fall peiling på mange siffer det skal være :p

 

Det er det som er så rart, for wpa generatoren til GRC generer 63 tegns ASCII. Det er hverken for lite, eller for mye. Jeg prøvde en annen wpa gen også, fikk samme feilmelding der også, og det sto at det var 63 tegn på den generator siden også, jeg skjønner det ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei, har akkurat skiftet fra et Speedtouch 510 til 780wlt. Dette medførte at jeg ikke har kontakt mellom de ulike Pc'ene mine i netterverket. Har musikk, bilder osv liggende på stasjoner, som jeg ønsker tilgang til fra bærbar og MC i stua. Dette har funka fint med vanlig mappedeling, helt til nå. Finner ingen delte mapper under "Mine nettverksteder". Helt sikker en-eller-annen-banal-ting-som-jeg-ikke-klarer-å-finne-ut-av. Har en Pinnacle Sound Bridge på badet, og denne kommer opp som UPnP-enhet i nettverket, og streamer musikk som bare det. Noen som har noen tips? :blush: Rex Oppdatert: Hadde ingenting med modemet å gjøre. Litt fikling i Norton Internet Security fikset problemet.

Endret av RexRodney
Lenke til kommentar

Jeg trur du må åpne en port.. men jeg kan ikke hjelpe deg nå, må i seng og på skole, men håper det går greit at du venter til i morgen, må bare ta en liten research først :) i mens kan du jo bruke Fjernstyring? vis du ikke kan det så er det vel ikke vits.. men som sakt. vis ingen andre svarer før jeg kommer hjem så må du bare vente er jeg redd..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...