Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10 - 20 meter nettverkskabel på sveivetrommel?


Anbefalte innlegg

Finnes det nettverkskabel på sveietrommel slik som skjøteledninger på trommel?

 

Har til stadighet bruk for ca 10 - 15 meters nettverkskabel. Det blir alltid kabelsalat av den og rot. Vil derfor gjerne ha kabel på trommel som kan sveives inn til korrekt lenge og som da er ryddig på plass når den ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Av bildet så er det en flat kabel. Altså ikke Cat5 hvertfall.

 

Men med 15 meter så funker det kanskje?

Signaltapet blir stort siden den ikke er tvunnet, men det skal vel funke over korte avstander. Spm er bare om 15m er kort...

9393666[/snapback]

 

Du mener du har funnet en på trommel med 15 meter? Cat 5 nettverkskabel og ikke telefonkabel?

Lenke til kommentar

Lurer på om jeg rett og slett skal kjøpe den billigste skjøteledningen jeg finner på trommel og modde den. Rett og slett kappe av strømkabelen borre hull og trekke inn en nettverkskabel og rulle inn denne.

 

Det må da være flere enn meg som innimellom har behov for å rulle ut lengre kabler men er drittlei kabelsalat?

 

Får se hva jeg får til i løpet av neste uke. Skal se om jeg får tatt litt bilder og postet mine herjinger med tang skrutrekker og borr.

 

Do-it-yourself nettverkskabel på sveivetrommel

 

DA blir neste spørsmål. Billigste sveivetrommel med plass til 10-20 meter nettverkskabel? Får vel ta meg en tur på clas ohlson og kikke.

Lenke til kommentar
Lurer på om jeg rett og slett skal kjøpe den billigste skjøteledningen jeg finner på trommel og modde den. Rett og slett kappe av strømkabelen borre hull og trekke inn en nettverkskabel og rulle inn denne.

 

9396516[/snapback]

 

Clas Ohlson hadde tidligere tromler du kunne sveive opp dine egne kabler på, som fungerte på samme prinsipp som denne. Et par meter av av kabelen trekkes gjennom et hull i sideveggen på trommelen og kveiles opp på utsiden. Veldig greit prinsipp, særlig når man vil ha skjøtekontakten (og ikke støpslet, som vanlig) på den uttrekkbare kabelen ved arbeid med hekksaks og sånne verktøy..

 

Synd de har fjernet den løse trommelen fra sortimentet, men den jeg linker til kan kanskje modifiseres? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...