Gå til innhold

1000mA adapter brukes til 200mA produkt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Topic taler for seg selv; Kan jeg bruke en adapter med krets 1000mA på et 200mA produkt?

 

Jeg skal bruke en adapter til en Metal Zone pedal for el-gitaren, adapteren er da 1000mA og på pedal står det 200mA, kan jeg da bruke adapteren til pedalen sålenge begge har 9V?

 

Takk for svar

9377296[/snapback]

ja

Lenke til kommentar

Spenning må stemme. Om det har for mange amp gjør det absolutt ingenting, men for lite amp kan være skadelig for fin-eletronikk. Selvfølgelig må også kontakten passe, men det er ganske obvious.

 

Som det nevnes er polariteren på tilkoblingen også noe som må stemme, men for de aller fleste kontakter som har samme fysiske tilkobling er polariteren som regel også den samme, så det er ikke noen stor sjanse for å tabbe seg ut på.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Så hvis jeg bruker en adapter med 1000mA så kan jeg bruke den til alt under 1000mA men ikke over?

9377402[/snapback]

 

i grunn og bunn ja, hvis antall volt stemmer med alt det du skal bruke det for da, ellers risikerer du å grille ting :)

 

En adapter vil altid gi fra seg X antall volt uansett hva du kobler på den, men hvor mange amp apparatet trekker bestemmes av hva du kobler på det. om du lader en mobil som trekker 200mA på et strømadapter som kan levere 1000mA maks så vil telefonen fremdeles bare trekke 200mA. Om du derimot kobler en mobil som trenger 5volt på et adapter som leverer 12volt, så bør du ikke regne med at den overlever ;)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Hehe fy faen det er mange artig svar! Det nytter ikke å si hvor mange mAH det er hvis man ikke vet hvor mange Volt det er..

9396078[/snapback]

Dette svaret var vel det rareste så langt. Du er den eneste som snakker om mAh, hvor kom det fra? Og at spenningen er 9V står jo i første post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...