Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

grenser mellom alkohol og narkotika


Bamsemumsen

Anbefalte innlegg

## REDIGERT AV ILPOSTINO

 

denne tråden er skilt ut fra tråden -slettet-

 

edit av Afseth: Tråden linket til over er slettet, da trådstarter ikke hadde skrevet den selv.

 

## REDIGERING SLUTT

 

Hjulpet med et par gram hasj eller hjemmebrent... hva vil det si?

 

Hvis han er involvert i slikt piss som dette, så håper jeg han åker rett inn i fengsel og blir der.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hjulpet med et par gram hasj eller hjemmebrent... hva vil det si?

 

Hvis han er involvert i slikt piss som dette, så håper jeg han åker rett inn i fengsel og blir der.

9290258[/snapback]

 

Du er tydligvis ganske blåst, det er ingen som havner i fengsel for så lite. Blir du tatt med under 10g med hasj så får du bare forenklet forelegg og hvis du nekter på det så blir saken mest sannsynlig henlagt om du nekter å vedta det. Det er hvis du blir TATT med sakene, de kan ikke dømme bare på grunnlag av en sms med mindre han tilstår.

Lenke til kommentar
Telenor og Netcom er vell pålagt å lagre data om det aller meste som foregår på deres nett.

9290671[/snapback]

Det var snakk om at de skulle bli pålagt å lagre hvem som ringer til hvem når og hvor lenge og slikt, men har aldri hørt om at teleselskapene sitter og ruger på meldingene mine!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Narkotiske stoffer og hjemme brent ( noen her må tydelighvis ha det inn med teskje ) er forbudt å nyte OG omsette i Norge !!

 

Hvis man har brutt loven og er mistenkt så er det samme for meg hva politiet gjør for å ta de det gjelder.

For har man det de kaller for rent mel i posen så spiller det ingen rolle om man leser mobil logg eller sms ?  Virker som flere her ville ha fått problemer hvis andre hadde fått tak i dette siden de er så imot det ;)

 

Jada , vet at politiet ikke bare kan forsyne seg av akkurat det de lyster..  men de leser ikke logger og sms hvis det ikke har en skikkelig grunn til det.

 

En måte å ta de store "fiskene" på er å begynne i det små..  få tak i sluttbrukeren for så å finne ut hvem han har kjøpt av... osv osv helt til de finner de som er bakmenn / kvinner.

9283396[/snapback]

 

Er det forbudt å _nyte_ (innta) hjemmebrent i Norge? Har du hjemmel?

 

 

Når det gjelder trådstarters spørsmål, kan selvsagt politiet fremlegge SMS som bevis i en straffesak.

Lenke til kommentar
Narkotiske stoffer og hjemme brent ( noen her må tydelighvis ha det inn med teskje ) er forbudt å nyte OG omsette i Norge !!

 

Hvis man har brutt loven og er mistenkt så er det samme for meg hva politiet gjør for å ta de det gjelder.

For har man det de kaller for rent mel i posen så spiller det ingen rolle om man leser mobil logg eller sms ?  Virker som flere her ville ha fått problemer hvis andre hadde fått tak i dette siden de er så imot det ;)

 

Jada , vet at politiet ikke bare kan forsyne seg av akkurat det de lyster..  men de leser ikke logger og sms hvis det ikke har en skikkelig grunn til det.

 

En måte å ta de store "fiskene" på er å begynne i det små..  få tak i sluttbrukeren for så å finne ut hvem han har kjøpt av... osv osv helt til de finner de som er bakmenn / kvinner.

9283396[/snapback]

 

Er det forbudt å _nyte_ (innta) hjemmebrent i Norge? Har du hjemmel?

 

 

Når det gjelder trådstarters spørsmål, kan selvsagt politiet fremlegge SMS som bevis i en straffesak.

9373527[/snapback]

 

Hvis man sitter med en flaske hjemmebrent , så har man enten A) Brent den selv, noe som er ulovlig. Eller B) Kjøpt det av noen andre som enten har brent det eller kjøpt selv, dette er også ulovlig. Hvis man har hjemmebrent er man del i noe straffbart , og det er samme f*** om man har laget det selv eller kjøpt det.. skaffe det må man uansett !

 

SMS kan helt klart bli benyttet i en straffesak , men det kommer nok helt ann på hvor stor saken er for at politiet skal kunne søke om lov til dette.

Hvis jeg har fått en mld ifra en kamerat om å stjele en sjokolade på Rema og blir tatt , tviler jeg på at politiet sjekker moblien min ;)

Endret av Beerian
Lenke til kommentar
Hvis man sitter med en flaske hjemmebrent , så har man enten A) Brent den selv,  noe som er ulovlig. Eller B) Kjøpt det av noen andre som enten har brent det eller kjøpt selv, dette er også ulovlig.  Hvis man har hjemmebrent er man del i noe straffbart , og det er samme f*** om man har laget det selv eller kjøpt det..  skaffe det må man uansett !

9375630[/snapback]

Sprit over 60% ligger på narkotikalisten, og er da med en gang ulovlig.

 

Idiotisk. :nei:

Lenke til kommentar
Hvis man sitter med en flaske hjemmebrent , så har man enten A) Brent den selv,  noe som er ulovlig. Eller B) Kjøpt det av noen andre som enten har brent det eller kjøpt selv, dette er også ulovlig.  Hvis man har hjemmebrent er man del i noe straffbart , og det er samme f*** om man har laget det selv eller kjøpt det..  skaffe det må man uansett !

9375630[/snapback]

Sprit over 60% ligger på narkotikalisten, og er da med en gang ulovlig.

 

Idiotisk. :nei:

9375652[/snapback]

 

 

Jepp! Det innebærer faktisk at jeg ikke kan kjøpe helt spesielle typer Whisky hvis jeg er på tur til f.eks Irland. Her produseres det Whisky som holder over 60%, også kalt cask strength. Prøver jeg meg på å innføre noe slikt så er jeg altså en narkotikasmulger. Go Norway!

Lenke til kommentar
Hvis man sitter med en flaske hjemmebrent , så har man enten A) Brent den selv,  noe som er ulovlig. Eller B) Kjøpt det av noen andre som enten har brent det eller kjøpt selv, dette er også ulovlig.  Hvis man har hjemmebrent er man del i noe straffbart , og det er samme f*** om man har laget det selv eller kjøpt det..  skaffe det må man uansett !

9375630[/snapback]

Sprit over 60% ligger på narkotikalisten, og er da med en gang ulovlig.

 

Idiotisk. :nei:

9375652[/snapback]

 

 

Jepp! Det innebærer faktisk at jeg ikke kan kjøpe helt spesielle typer Whisky hvis jeg er på tur til f.eks Irland. Her produseres det Whisky som holder over 60%, også kalt cask strength. Prøver jeg meg på å innføre noe slikt så er jeg altså en narkotikasmulger. Go Norway!

9375747[/snapback]

 

Samme gjelder for Ströh Rum som holder 80% , ikke mulig å få med seg denne godbiten til Norge :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvis det er slik at han bare har hjulpet noen, uten å ta seg betalt, så har vel ikke onkel så meget å slå i bordet med ...?

 

Hvis derimot det fremgår av sms at det har vært penger involvert blir saken en annen vil jeg tro.

 

:)

Lenke til kommentar
Hvis det er slik at han bare har hjulpet noen, uten å ta seg betalt, så har vel ikke onkel så meget å slå i bordet med ...?

 

Hvis derimot det fremgår av sms at det har vært penger involvert blir saken en annen vil jeg tro.

 

:)

9375812[/snapback]

 

Så du mener at det er lov å hjelpe noen med narkotika så lenge man ikke får betaling for det ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hvis det er slik at han bare har hjulpet noen, uten å ta seg betalt, så har vel ikke onkel så meget å slå i bordet med ...?

 

Hvis derimot det fremgår av sms at det har vært penger involvert blir saken en annen vil jeg tro.

 

:)

9375812[/snapback]

 

Så du mener at det er lov å hjelpe noen med narkotika så lenge man ikke får betaling for det ?

9375890[/snapback]

 

Hva jeg personlig mener er irrelevant.

Såvidt jeg vet er det ikke ulovlig å besitte en mindre mengde hasj, og jeg tror ikke det er ulovlig å "hjelpe" en kompis.

Lenke til kommentar

Hva jeg personlig mener er irrelevant.

Såvidt jeg vet er det ikke ulovlig å besitte en mindre mengde hasj, og jeg tror ikke det er ulovlig å "hjelpe" en kompis.

9375911[/snapback]

 

Tror du er litt ute på bærtur her , hvis du leser dette :

 

Straffeloven § 162 er den hovedbestemmelsen som gjør befatning med illegal narkotika straffbart.

 

For eksempel er det straffbart å:

 

 

Oppbevare narkotika, uansett hvem som er reell eier av narkotikaen, er det straffbart å oppbevare narkotika.

Kjøpe og skaffe seg narkotika, å motta gratis er også straffbart.

Selge eller å overlate narkotika til andre, selv uten betaling.

Sende narkotika, for eksempel i posten til venner andre steder i landet.

Bringe narkotika ut av Norge.

Innføre narkotika, uansett hvor lite kvantum det dreier seg om.

Framstille narkotika, for eksempel ved å framstille narkotika kjemisk eller dyrke cannabis.

 

Dette er tatt ut ifra Politiets hjemme side , og her sies det at oppbevaring av narkotika er straffbart ( uansett hvor lite dette måtte være )

Og hjelpe en venn ( trodde ikke ordet hjelpe passer , men forderve er bedre egnet ) er heller ikke lov !

Lenke til kommentar
Tror du er litt ute på bærtur her , hvis du leser dette :

 

Straffeloven § 162 er den hovedbestemmelsen som gjør befatning med illegal narkotika straffbart.

 

For eksempel er det straffbart å:

 

 

Oppbevare narkotika, uansett hvem som er reell eier av narkotikaen, er det straffbart å oppbevare narkotika.

Kjøpe og skaffe seg narkotika, å motta gratis er også straffbart.

Selge eller å overlate narkotika til andre, selv uten betaling.

Sende narkotika, for eksempel i posten til venner andre steder i landet.

Bringe narkotika ut av Norge.

Innføre narkotika, uansett hvor lite kvantum det dreier seg om.

Framstille narkotika, for eksempel ved å framstille narkotika kjemisk eller dyrke cannabis.

 

Dette er tatt ut ifra Politiets hjemme side , og her sies det at oppbevaring av narkotika er straffbart ( uansett hvor lite dette måtte være )

Og hjelpe en venn ( trodde ikke ordet hjelpe passer , men forderve er bedre egnet ) er heller ikke lov !

9376008[/snapback]

Riktig som du sier. Å ha noe som står på narkotikalisten på seg er ulovlig.

 

Men hvis du har under 15g med cannabis på deg, så får du bare bot. Du vil ikke greie å få fengselsstraff for det. Før så var det vel slik at hvis du hadde mer enn 2g på deg, så kunne du havne i buret. Dratt ut fra hukommelsen, så er ikke sikker på om det var helt riktig :p

Lenke til kommentar

Under 15 gram cannabis får man vel bare bot ja... Før ble man hengt hvis man bare hadde en røykings på seg :mad: Hvis politiet f.eks ser at du eter 10 gram cannabis i all hu og hast.... hva skjer da? Kan man få bot av og bare være stein? man har lov til og bruke det, men ikke eie, selge, produsere...

 

Ble tatt med "Absinth cannabis 85%" i tollen for et par uker siden. Kjøpte denne flaska på aiya napa. Tolleren så bare rart på meg.. tenkte seg litt om.. "Du tåler vel det der", "drikk det selv" sa han og dytta flaska ned i kofferten igjen :!: Tror rett og slett ikke han orka og gjøre noe med det... Jeg var jo så snill ellers :D

 

Er uansett bare til pynt.... skjelden vare!

Lenke til kommentar
Under 15 gram cannabis får man vel bare bot ja... Før ble man hengt hvis man bare hadde en røykings på seg :mad: Hvis politiet f.eks ser at du eter 10 gram cannabis i all hu og hast.... hva skjer da? Kan man få bot av og bare være stein? man har lov til og bruke det, men ikke eie, selge, produsere...

9388756[/snapback]

Hvis du spiser 10g med hasj, da blir du synlig stein etterpå.

Og hvis politiet ser det, kan de ta deg.

 

Men så lenge politiet ikke tar deg mens du røyker, eller ikke finner noe på deg. Og de ber deg pisse, og du pisser positivt, så kan de ikke ta deg. De må vite at du selv har hatt det i deg.

 

Så du kan ikke få bot, for at du har THC i deg, den kan du jo ha fått i deg ufrivillig.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Under 15 gram cannabis får man vel bare bot ja... Før ble man hengt hvis man bare hadde en røykings på seg :mad: Hvis politiet f.eks ser at du eter 10 gram cannabis i all hu og hast.... hva skjer da? Kan man få bot av og bare være stein? man har lov til og bruke det, men ikke eie, selge, produsere...

9388756[/snapback]

Hvis du spiser 10g med hasj, da blir du synlig stein etterpå.

Og hvis politiet ser det, kan de ta deg.

 

Men så lenge politiet ikke tar deg mens du røyker, eller ikke finner noe på deg. Og de ber deg pisse, og du pisser positivt, så kan de ikke ta deg. De må vite at du selv har hatt det i deg.

 

Så du kan ikke få bot, for at du har THC i deg, den kan du jo ha fått i deg ufrivillig.

9389241[/snapback]

 

Hvis ikke noe revelusjonerende nytt på fronten har skjedd, så tror jeg du tar feil. Det er opp til stakkaren med høyeksplosivt piss å bevise sin uskyld, ikke onkel. For en uke siden var det en liten oljeglatt idrettsutøver som faktisk kom seg bort fra en soleklar fet bot, men så var jo han en idrettsutøver, og da skråler vi i kor: Sålenge du bringer gull og heder til Steinrøysa driter vi i om du har dårlig dømmekraft, men drit deg ut, og da kommer vi med "regningsblokken".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...