Gå til innhold

Sletta internett explorer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan får jeg slettet internett explorer??

vil ha det bort, for når jeg skal lese mailen min fra msn kommer jeg automatisk inn på det isteden for mozilla :(

 

takk for svar :)

9374423[/snapback]

 

Kan du ikke bare gå i Programfiler og slette Internet Explorer-mappa?

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg gjorde noe genialt her for noen år siden for å bli kvitt IE!

 

jeg tok å bytta ut ie med mspaint :D

 

man går inn i den mappa mspaint ligger i, og i mappa ie er i.

 

man tar å kopierer mspaint fila til skrivebordet samme gjør du med ie fila.

 

så tar du å bytter navn på ie til mspaint2 og så tar du mspaint fila og kaller iexplore

 

og så tar du den fila du kalte mspaint to og bytter navn på den til mspaint. så tar du den fila du har kaldt mspaint og kopierer den inn i internet explorer mappa og så kommer det vell opp noe erstatt, så erstatter du det. og så tar du den fila som var iexplore som du nå har kaldt mspaint, den kopierer du og erstatter i mspaint mappa. så når du trykker i windows live messenger på mail at du skal åpne det, da skjer det ingenting ;)

 

og du får ALDRI internet explorer popup :D

post-123858-1229167424_thumb.jpg

Endret av Danielsm
Lenke til kommentar

du bør gjøre som Bozzeye sier.. installere plugin.. selv bruker jeg stuffplug og er veldig fornøyd.. men hvis du virkelig vil bli kvitt IE, så er det på Legg til/fjern programmer, også trykker du på Fjern Windowskomponenter.. Da får du opp et lite vindu hvor IE skal være i listen.. Fjern haken og trykk neste, så vil den fjerne IE for deg.. ;)

Lenke til kommentar

Man KAN ikke fjerne Internet Explorer helt uten videre! Å fjerne IE fra kontrollpanelet fjerner bare ikonene og slikt, å fjerne Internet Explorer-mappa i Programfiler fjerner bare et slags front-end som fremdeles vil være tilgjengelig hvis du skriver inn en internett-adresse i Utforsker.

 

Bruker man nLite/vLite til å fjerne Internet Explorer, fjerner man ikke kjernefilene. Internet Explorer vil fremdeles være der. Selv MicroXP som er en modifisert utgave av Windows XP som spres på diverse torrentsider inneholder IE, til tross for påstandene om at det er fjernet.

 

Sier ikke at det er umulig å fjerne IE, men det er tett integrert i Windows og mange komponenter er avhengige av det. Angående trådstarters problem, vil ikke det løses ved å fjerne IE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...