Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sulte seg selv?


Tuddelidu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til trådstarter. :)

 

Jeg er selv 15 år, vekten min varierer fra 65-75 (veier meg ikke så ofte :D ) Og jeg tør vel å påstå at jeg ikke ser unormalt feit ut :)

 

Det aller beste for deg er vel å trene :) Spise regelmessig, da orker du mer. Og det er faktisk SANT. Etter noen dager på skolen da jeg har glemt å smøre med meg mat, merker jeg at jeg har mindre krefter, og lite overskudd på treninga senere på dagen. :) Spis lite for å slange seg, DET er bulshit :)

 

@ KexxY

Det kommer da helt ann på hva man trener! Man kan fint være aktiv, å ha en slank kropp :) Og det er også fint mulig å være aktiv å ha en kraftig kropp.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

jeg er 14, blir 15 seinere i år, og veier 47 kilo. jeg er også 163 cm høy, men jeg vil heller veie 40 kg. For en uke siden veide jeg 52, men jeg klarer ikke lenger å spise, for når jeg ser meg i speilet så ser jeg en feit blubbe. men jeg har fortsatt 7 kg ned, før jeg setter meg ett nytt mål. håper egentlig på å veie max 35 kg til sommeren! Ååå, så deilig det må være. jeg trener også, men nå har mamma og pappa tatt fra meg treningsapparatet mitt siden jeg ikke spiser. men hvem bryr seg? jeg stikker heller ut å jogger jeg nå.

Lenke til kommentar

Er det lurt å sulte seg selv?

 

Skal vi starte med å fortelle faren og symptomer med å sulte seg selv?

  • Organer kan svikte og du dør
  • Du kan ble enda mer oppgitt over din kropp slik at du ikke klarer å se når du må stoppe
  • Med en gang du ser et knekkebrød går du opp igjen
  • Depresjon
  • Arbeidsnarkomani
  • Sjansen for å bruke rus øker
  • Selvskading
  • Somatiske lidelser
  • Spiseforstyrrelser
  • Når tanker, følelser og handlinger om kropp og mat går utover livskvaliteten, og man ikke klarer å fungere normalt i hverdagen
  • Stress og skyldfølelse for å ha spist, blir irritert rundt måltider
  • Tror at ting blir bedre om bare vekten går ned og veier seg ofte
  • Humør svinger, konsentrasjon og hukommelse blir dårligere
  • Trekker seg oftere fra sosiale situasjoner der mat naturlig hører til
  • Tretthet og svimmelhet
  • Vanskeligheter med å sove
  • Fryser mye, særlig på hender og føtter
  • Hodepine og andre kroppslige plager
  • Magesmerter og metthetsfølelse ved inntak av små mengder mat.
  • Mister menstruasjonen eller den blir uregelmessig. Noen får den ikke i vanlig alder

Men jeg trives ikke med lårene mine og magen! Jeg vil bli tynnere og liker ikke tanken men sykling fordi jeg blir for klar! får vondt!

 

Altså.. Eneste ordentlige måten å gå ned i vekt på er å trene, det finnes ingen andre måter enn å gå under kniven. Når du trener styrke/kondis vil du få muskler som forbrenner fett fortere...

Lenke til kommentar

Eneste måten for deg å gå ned i vekt er å: spise normalt; frokost, mellommåltid, middag og kvelds + trene + kutte ut godteri, potetgull og brus.

 

Rett og slett. Å gå ned i vekt tar tid, du er ikke bekiniklar før somemren hvis det er det du tror. Det er anbefalt å gå ned 0,5kg i uken dersom man ska gå ned.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...