Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Beste piggfrie vinterdekk til Zafira B


eekeroth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale dekkmerke for vinterdekk Zafira B? (205/55-16)

9363876[/snapback]

 

Personlig ville jeg valgt Michelin X-Ice. Det er kanonbra, og i tillegg er det skikkelig bra på bar asfalt. Får liksom ikke følesen av å kjøre på gele, som man ofte gjør med piggfrie vinterdekk.

 

Men velger du: Michelin X-Ice, Continental CVC3 eller Nokian hakkapelita RSI, så har du dekk i toppsjiktet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Noen som kan anbefale dekkmerke for vinterdekk Zafira B? (205/55-16)

9363876[/snapback]

 

Personlig ville jeg valgt Michelin X-Ice. Det er kanonbra, og i tillegg er det skikkelig bra på bar asfalt. Får liksom ikke følesen av å kjøre på gele, som man ofte gjør med piggfrie vinterdekk.

 

Men velger du: Michelin X-Ice, Continental CVC3 eller Nokian hakkapelita RSI, så har du dekk i toppsjiktet.

9412117[/snapback]

 

 

De tre som ble nevnt der, samt Dunlop Graspics DS-2 så er du definitivt i toppskiktet på piggfrie vinterdekk ja.

Lenke til kommentar

Jeg har en Astra, og har kjørt på Michelin Maxi-Ice og Micehlin X-Ice etter at det første settet (Nokian NRW) var utslitt.

 

Jeg oppsummerer (for Michelin)

Maxi-Ice: Utrolig dårlig på våt snø/slaps. Mønsteret renser seg ikke, slik at det er som å kjøre på slicks. Pga fint mønster er det dårlig også på tørr snø. På is er det middels. (jeg har også kjørt en annen Astra med Michelin Arctic Alpine, omtrent samme dekk, og de var dårlige på alt vinterføre).

X-Ice: Litt bedre enn Maxi-Ice på slaps, men ikke særlig bra. Bedre mønster på snø. Fortsatt middels på is, men mister festet når det er kaldere enn ca -10*C.

 

Etter å ha hatt god erfaring med Michelin sommerdekk, valgte jeg å forsøke vinterdekkene også. Dette er de to eneste forsøkene jeg har gjort på å kjøre på Michelin piggfrie vinterdekk, men det blir garantert ikke flere. Neste gang kjøper jeg trolig Nokian eller Conti WinterContact.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...