Gå til innhold

Tråden for deg som er sulten


Catkin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke du har skjønt meningen med denne tråden. Og hvis du ikke liker det du ser kan du la være å poste her. Du ødelegger for alle.

 

I går spiste mamma noe som luktet skikkelig godt. Biff eller noe tror jeg. Men jeg kunne ikke få ettersom jeg ikke klarer å tygge det. Jeg har så lyst på noe godt som jeg klarer å tygge. Og ikke grøt. Måtte kanskje bli en eller annen suppe da?

 

Edit: Fant noe jeg kan klare å tygge! Og det ser godt ut.

 

Deviled eggs (fylte egg)

 

 

Dette trenger du

 

4 stk hardkokte egg

2 ss majones

1.3 ts dijonsennep

1 ¼ stk dråper tabasco

0.17 ts chilipulver

0.67 ts sitronsaft

1.3 ss finhakket dill

rød chili til pynt

 

Slik gjør du:

 

Skrell eggene og del dem i to. Ta ut eggeplommene og ha dem i en bolle. Ha i majones, sennep, tabasco, chili, sitronsaft og dill. Rør alt sammen til en glatt blanding. Fyll eggehvitene med blandingen og pynt med tynne strimler av rød chili.

Endret av KittyCat
Lenke til kommentar

Når jeg er litt småsulten så pleier jeg å lage meg en liten omelett jeg.

Omelett kan gjøres veldig enkelt eller man kan gjøre litt ekstra ut av det.

 

Grunnoppskriften min er enkel.

Jeg tar 2-3 egg og rører sammen. Hiver en liten dæsj melk oppi (Ja jeg vet, "melk til eggerøre, vann til omelett", men vet dere hva? Jeg bryr meg ikke). Bruker vel ca tilsvarende to spiseskjeer pr. egg. Så hiver jeg oppi litt pepper eller en peppermiks av noe slag. Personlig så er jeg glad i "Texas Hot". Det er mye god smak i den...

Litt salt må også selvfølgelig til også. Her bruker jeg havsalt.

Så er det bare å slenge i panna og tilsette det man liker. Når omeletten er nesten stivnet så bretter jeg den dobbelt slik at den blir "kapslet inn".

 

Det jeg pleier å bruke i omeletten min er skinke og ost.

Da bare tar jeg vanlig kokt skinke-pålegg og klipper eller skjærer i strimler.

Hender jeg steker litt bacon og putter oppi i stedet.

Noen ganger så gjør jeg litt mere av det og putter i sånne små tomater. De bare deler jeg i fire.

 

Andre ting man kan bruke:

- Salami/saltpølse

- Elgpølse

- Morrpølse

- Smøreost

- Sjampignon

- Reker (Selv så liker jeg ikke dette så godt)

Egentlig så er det bare fantasien som setter grenser. Bruk det du liker best. :)

 

Serveres på brødskiver, gjerne ristet.

 

For å få det til å se fint ut så hiv gjerne en liten tomatbåt og persilledusk på toppen.

Liker du majones eller remulade kan dette også brukes.

Topp det hele med nykvernet pepper og salt så har du et herremåltid som er godt både for magen, munnen og øyet. Og det hele er gjort på 10 minutter.

 

Enjoy!

normal.jpg

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har to hundelapper å leve på til over helgen, men i dag vil jeg ha noe godt til middag. Noen forslag til noe bra og billig som er litt orginalt?

9486279[/snapback]

Du kan jo alltids kjøpe deg noe grønnsaker, kjøtt og potetes og lage lapskaus ;)

 

Ikke så alt for orginalt, men faen så godt, og da lager du gjerne mat til resten av uka :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...