Montag Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 (endret) Fant en oppskrift her for hvordan man går fram for å fjerne alle spor av SecuRom etter at man har avinstallert spillet eller demoen. For noe forbannet herk - nå må spillindustrien jaggu slutte å herje med kundene sine!! Endret 26. august 2007 av Montag
Patney Skrevet 26. august 2007 Skrevet 26. august 2007 altså, hva GJØR rootkits med pcen din? Jeg har fryktelig lyst på bioshock til pcen, men dette skremmer meg.
Kharan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Det kommer mye an på om det er et rootkit som er designet for å gi fri adgang til uvedkommende eller et som kontrollerer bruk av programvare. SecuROM er det sistnevnte da dette er en kopibeskyttelse. Det at dette kan klassifiseres som 'rootkit' har fått mange til å krisemaksimere. Jeg venter halvveis at folk skal gå i tog mot 2Ks kontorer med fakler og høygafler. :>
Frysning Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Det er bare en teknikk, eller type program. I form av en .sys-fil, denne filen gir programmet en interface til kernelområdet. Kort sagt, krasjer sys-filen dør systemet ditt. Alá bluescreenish.
Kharan Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Det er bare en teknikk, eller type program. I form av en .sys-fil, denne filen gir programmet en interface til kernelområdet. Kort sagt, krasjer sys-filen dør systemet ditt. Alá bluescreenish. 9368419[/snapback] Tilsvarende deler av Windows, med andre ord.
Knightospr Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Er det noen her som har avinstallert demoen/spillet, så søkt etter rootkits og deretter fått fjernet det som Bioshock har installert av svineri? 9360409[/snapback] Et spill som har begrenset antall aktiveringer, vil jeg av prinsipp boikotte!! Like mye som Ubisoft ble presset av forbrukermassen til å ikke ha Starforce inkl. med spillene lenger! Så hvis et spillprodusent velger slike metoder, bør en ikke kjøpe av dem. Jeg tror seriøst jeg må begynne å sjekke opp et spill om det har mulige begrensninger før en eventuelt kjøper. En kan jo ikke stole på dem lenger, jeg kaster f.eks ikke 500,- på et spill som kun lar seg aktivere et begrenset antall ganger. Like mye som jeg ikke kaster 500,- ut vinduet!!
LarZen Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Er det noen her som har avinstallert demoen/spillet, så søkt etter rootkits og deretter fått fjernet det som Bioshock har installert av svineri? 9360409[/snapback] Et spill som har begrenset antall aktiveringer, vil jeg av prinsipp boikotte!! Like mye som Ubisoft ble presset av forbrukermassen til å ikke ha Starforce inkl. med spillene lenger! Så hvis et spillprodusent velger slike metoder, bør en ikke kjøpe av dem. Jeg tror seriøst jeg må begynne å sjekke opp et spill om det har mulige begrensninger før en eventuelt kjøper. En kan jo ikke stole på dem lenger, jeg kaster f.eks ikke 500,- på et spill som kun lar seg aktivere et begrenset antall ganger. Like mye som jeg ikke kaster 500,- ut vinduet!! 9369405[/snapback] Du bruker ikke Windows du da går jeg utifra. Siden dem gjør det samme.....
Ovatius Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=8698
xminator Skrevet 9. september 2007 Skrevet 9. september 2007 Akkurat nå har jeg lyst til å kvele personen(e) som bestemte seg for å bruke dette på Bioshock. Hadde jobbet hardt hele uken og fikk for meg at jeg skulle belønne meg selv søndags ettermiddag med det som omtales som "tidenes skytespill". Direct2drive - last ned - 4 timer - innstaller - kjør. Securom... Datalderens svar på hermetikkboks uten boksåpner, cd-er pakket i vakumhardplast, eller for den del mykplast uten åpningsflikk. Akkurat nå angrer jeg bittert på å ha rørt Bioshock, og kommer aldri til å kjøpe ett spill som bruker Securom noen gang igjen. Da bruker jeg heller de 3 dagene på å laste det ned helt ulovlig!
Moderat Bruker Skrevet 2. april 2008 Skrevet 2. april 2008 (endret) En gammel traad men hoster den opp likevel da jeg akkurat har begynt aa spille bioshock. So here goes - Hvis det er rootkit med installeringen - burde ikke ett godt AV program merke seg dette under installasjonen? Takk Endret 2. april 2008 av maypenray
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå