Gå til innhold

Problemer med sending av SMS . Nokia 6288


SSGXD

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en ny Nokia 6288. Fikk den i forige uke.

Men innimellom når jeg skal sende SMS, blir melding lagt i utboks men mobilen klarer ikke å sende den, ennå det er full dekning.? Innimellom kommer også beskjeden "sending av melding mislykket. Sjekk detaljer".

Det skal da ikke være noe galt med telefonen siden den er helt ny. Så kanskje det er abbonomentet?

 

Igår skjedde dette for 2-3 gang på en uke. Og jeg prøvde masse. Prøvde å sende meldinger til meg selv, skru av telefonen, slette alle meldingene, skrive meldingene på nytt o.s.v.. Så jeg endte med å sende meldinger fra internett istedet. Og pluttselig kom det inn ett par meldinger på mobilen som var sendt til meg i perioden jeg ikke fikk sendt meldinger. (En halvtime eller noe slikt) Så det virket som om jeg verken fikk tatt meldinger inn eller sendt ut.

 

Andre som sliter med det samme?

Endret av SSGXD
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har bare sendt 1 MMS. Men det gikk greit ;)

 

Nummeret for meldingssentral? Det er lagt inn så vidt jeg vet. Jeg fikk nemlig sendt en melding. Så skrev jeg to rett etter denne som jeg sendte med 1-2 minutters mellomrom, men de to ble aldri sendt. De ble bare lagret i utboks.

 

Tror noen av meldingene jeg sender ikke kommer frem til mottaker også. Huff.

Lenke til kommentar

Jeg ville ha sjekka om du har det nummeret, evt tatt kontakt med din teleoperatør å spurt hva det nummeret skal være hvis du ikke har det

Men det hørtes rart ut hvis du fikk sendt melding først...

Du kan jo også prøve en software update fra nokia sine sider da, vet ikke om det hjelper, men er vel verdt ett forsøk :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt samme problem på Nokia 6280. Det har sikkert skjedd opp mot 100 ganger minst. Akkurat som du beskriver, ligger i utboksen og beskjed om at sending av melding er mislykket e.l.

 

Jeg har min tlf. stående i "dobbeltmodus" på nettverk. Hvis jeg har gått inn og forandret dette til GSM modus så har det hjulpet. Spes når jeg var på Kypros i sommer så fikk jeg nesten ikke sendt en eneste sms før jeg forandret på dette.

 

Tror det er telefonen og ikke operatøren. Jeg har sjekket nr til meldingssentral også...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...