Gå til innhold

Skole pc med masse sperrer!


Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Skriver nå på komando av min bror. Han har fått en windass pc på skolen, son som alle andre som har begynt på videregående i hordaland har. Men på den ocen så er det masse sperrer. Han kan ikke gjøre en dritt. Han kan ikke instalere itunes en gang. Han vil gjerne bruke denne til spill ettersom han har en macbook fra før.

 

Han hater windows og dette gjør han ikke mer glad ( selv om det ikke har noe med microsoft eller windows xp å gjøre da)

 

så spørsmålet mitt blir, er det noen som vet hvordan man kan omgå disse sperrene?

 

takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror og vet kansje at dere må skriver under på en låne kontrakt. Eller tar jeg heilt feil? :p Men enneste måten dere kan få lov til ting på er at dere får lov til og instalere ting når dere ikke er på skolen. Og sånt at det på en måte bli sperret når dre kommer på nettet til skolen igjen. Men jeg vet ikke om det finnes noe sånt som dette heller. Men det skal i teorien være muligt.

En annen løsning er og få takk i administrator passordet til maskinen eller til nettverket. Men det er Nesten så godt som umuligt :p

Lenke til kommentar
jeg "fant" admin passordet til pc`en.. :D  Så jeg logger inn som admin å instalerer det jeg vill :) 

 

 

<3 linux <3 :love:

9353739[/snapback]

Ikke fryktelig smart det der... det kan kalles hacking eller noe liknende. Elever bli utvist fra skolen pga. slike ting. Det beste er å late som du ikke vet det...

De fleste skoler har en avtale du eller dine foresatte (hvis du er under 18 år) må signere for å få bruke dataene. Sitter du innlogget som admin så er det ganske sikkert at du mister retten til å bruke en datamaskin og mest sannsynlig noe litt værre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...