Gå til innhold

Mushkin endelig på Netshop!


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spesiellt nå med en Quad Q6600 i maskinen merker jeg behovet for høy mhz og lave timings godt.

Hvilken programvare bruker du som merker behovet spesielt med en Q6600?

 

Det er ikke lenger mulig med 500mhz+ FSB i 1:1 for meg i allefall, og med et lynraskt minne får man omtrent samme ytelse med høy mhz og lave timings på divider som å ha CPU 1-200mhz høyere på lavere ram hastighet.

9348825[/snapback]

Jeg vet i hvertfall hva jeg hadde valgt av å bruke over 5000 kr på litt råere minnehastigheter (4GB 1066 vs 4GB 800) eller å bruke 2000 kr ekstra på å få 267MHz ekstra originalt og trolig bedre overklokket hastighet på grunn av bedre stepping (Q6700 G0 vs. Q6600 B3).

9377241[/snapback]

 

Når det gjelder hva som nyter godt av høyere minnehastighet og lavere timings, så er det flere spill og endel benchmarks. Som ivrig 24/7 overklokker så er det irriterende å klokke opp eks. 100mhz på CPU og se samme eller lavere ytelse i spill/benchmarks pga. mangel fleksibilitet da ram må noe ned.. Jeg overklokker ikke bare for å overklokke, jeg må se at ytelsen kommer med klokken, og som de fleste andre bruker jeg visse benchmarks for å se dette. Spill som nyter godt av dette som jeg spiller daglig er Americas Army. I dette spillet takses skjermkortet minimalt, ytelsesforbedringer kommer som følge av CPU/RAM klokking.

 

Nå har jo jeg aldri sagt at jeg kommer til å kjøpe brikker til slike priser, som du ser i første post linker jeg til noen som passer min lommebok bedre. 4GB ram er ennå uaktuellt for meg i spill sammenheng, så 2gb settetet XP2-8500/9200 passer nok best for min lommebok. Allt jeg sa var at dette 4GB settet var et sikleobjekt, for det er allt det er til 6500,-.

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Hvilken Mushkin ram står best i stil til E6850 sånn ytelsesmessig.

 

Mushkin DDR2 2048MB extreme Performance

XP2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.3.10)

 

eller

 

Mushkin DDR2 2048MB extreme Performance

XP2-8500 2x1024MB 1066MHz. (5.5.4.12)

 

Tenkt brukt på Vista 32bit

9374823[/snapback]

 

D9GMH i begge tilfeller, men 8500 er vel spesifisert opp til 2,35V og 6400 til 2,1. I praksis samme brikker vil jeg si, men du kan jo fore 8500 med høyere spenning uten å være bekymret for å bryte noen garantibestemmelser. Personlig hadde jeg tatt de som var inne på lager eller den som evt skulle være billigst.

Lenke til kommentar

Den lille ytelsesforskjellen Mushkin har er ikke akkurat merkbar, så jeg ville nok gått for de rimeligste til enhver tid. Begge er jo velrenommerte produsenter.

 

Chipene på Mushkinbrikkene er Aeneon, de er vel god for 10-15% høyere frekvenser, men ikke mye mer. Så at noen hadde problemer med at de ble varme, men vet ikke hvor utbredt det er. Aner ikke hva Corsair har, men potensialet er vel antageligvis ikke så ulikt.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har et spørsmål angående disse brikkene. Sitter med med en dell XPS 720. Denne har altså et Nvidia NForce 680 sli chipset. Jeg vet at den støtter minne ved 1066 mhz hastighet. Men dette er da kun når E.P.P er aktivert i biosen. Jeg ser at disse ikke støtter E.P.P men kjører native speed ved 1066 mhz. Vil disse brikkene kjøre med spesifisert timings på mitt hovedkort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg invandere denne tråden litt med et spml. Jeg skal oppgradere til 4GB på maskinen min (har 2GB nå) Planlegger å kjøre 2x2GB. Jeg lurer på om Mushkin er verdt pengene. Jeg har ikke store ambisjoner om å overklokke, men kan tenke meg litt hobby virksomhet på det området.

 

I utgangspunktet hadde jeg sett for meg 2k klassen, men hvis det er mye å hente ved å gå opp til 3k, så er det mulig at jeg slår til.

 

Alternativet blir OCZ Vista permium upgrade tipper jeg. (i alle fall det jeg har sett på)

Lenke til kommentar
Hei

 

Har et spørsmål angående disse brikkene. Sitter med med en dell XPS 720. Denne har altså et Nvidia NForce 680 sli chipset. Jeg vet at den støtter minne ved 1066 mhz hastighet. Men dette er da kun når E.P.P er aktivert i biosen. Jeg ser at disse ikke støtter E.P.P men kjører native speed ved 1066 mhz. Vil disse brikkene kjøre med spesifisert timings på mitt hovedkort.

9396704[/snapback]

 

Antageligvis må du stille inn frekvens, spenning og timings selv, men da vil det og fungere like fint.

 

Jeg invandere denne tråden litt med et spml. Jeg skal oppgradere til 4GB på maskinen min (har 2GB nå) Planlegger å kjøre 2x2GB. Jeg lurer på om Mushkin er verdt pengene. Jeg har ikke store ambisjoner om å overklokke, men kan tenke meg litt hobby virksomhet på det området.

 

I utgangspunktet hadde jeg sett for meg 2k klassen, men hvis det er mye å hente ved å gå opp til 3k, så er det mulig at jeg slår til.

 

Alternativet blir OCZ Vista permium upgrade tipper jeg. (i alle fall det jeg har sett på)

9509459[/snapback]

 

Jeg tror disse kan være et knallkjøp. Er det samme chips som på 2GB-settene, noe jeg tror det er mtp samme spenning, frekvens og timings, er det snakk om D9GMH. Mao får du 4GB RAM til knallpris og som i tillegg klarer en god bit overklokking.

 

Samme pris som OCZ, bedre brikker mtp overklokking.

Lenke til kommentar
Jeg tror disse kan være et knallkjøp. Er det samme chips som på 2GB-settene, noe jeg tror det er mtp samme spenning, frekvens og timings, er det snakk om D9GMH. Mao får du 4GB RAM til knallpris og som i tillegg klarer en god bit overklokking.

 

Samme pris som OCZ, bedre brikker mtp overklokking.

9510372[/snapback]

 

Joda, men disse er ikke på lager. Jeg har en som skal kjøpe mine brikker, og han har allerede vært uten pc i nesten en mnd pga jeg ikke har skaffa meg nye (Jeg hadde bestilt, men amentio klarte ikke å levere)

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke Mushkin DDR2 4096 extreme Performance på et EVGA nForce 680i SLI?

9514206[/snapback]

 

 

Svaret er ja! Trodde du de ikkje ville passe i ramslottene eller? :)

9519919[/snapback]

 

 

Ante ikke. Ville bare være helt sikker før jeg kjøpte rambrikker til 5000, liksom. =P

 

 

Takk for svaret:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...